Povinně zveřejňované informace dle § 5 odst. 3 zákona 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“)
Zákon o svobodném přístupu k informacím je obecně závaznou právní normou, která zajišťuje právo veřejnosti na informace,
které mají k dispozici státní orgány, územní samosprávné celky a jejich orgány a veřejné instituce, jakož i další subjekty,
kterým zákon svěřil rozhodování o právech, právem chráněných zájmech nebo povinnostech fyzických nebo právnických osob v oblasti veřejné správy,
a to pouze v rozsahu této jejich rozhodovací činnosti. Povinné subjekty jsou zákonem zavázány k tomu,
aby zveřejňovaly základní a standardní informace o své činnosti automaticky tak, aby byly všeobecně přístupné.
Zákon obsahuje taxativní výčet informací, které povinný subjekt musí zveřejnit. Mezi tyto informace se řadí i informace,
které povinný subjekt poskytl individuálním žadatelům. Zákon stanoví, že do 15 dnů od poskytnutí informace na žádost
povinný subjekt zveřejní tyto informace způsobem umožňujícím dálkový přístup.
Žádost o poskytnutí informace dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů: informace o cenách za grafikon 2024/2025 za každou smlouvu resp. dodatek samostatně uzavřenou na objednávku závazku veřejné služby v železniční dopravě ve Vašem kraji.
Poskytnutí informací vztahujících se k rozhodování krajského úřadu podle InfZ a navazujících správních žalob.
viz příloha
Žádost o poskytnutí informace dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů: 1/ Poskytnutí zápisu ze schůzky, která proběhla dne 19. 2. 2025 a řešila se na ní otázka dopravní obslužnosti — tedy nového jízdního řádu od 1.2.2025 — pro obce Herálec, část Pavlov u Herálce, okres Havlíčkův Brod. 2/ Poskytnutí informace o externím poradci p. Vašíčkovi. 3/ Možnost dohledání dat o sledování vytíženosti jednotlivých autobusových linek.
viz přiložený soubor
Žádost o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb. z agendy NRP
viz. příloha
poskytnutí seznamu obcí, u nichž krajský úřad od 1. 1. 2024 do dne předcházejícího dni poskytnutí informace při přezkumu hospodaření zjistil porušení § 219 zákona o zadávání veřejných zakázek
https://www.infoprovsechny.cz/request/zadost_o_informace_18#incoming-17625
počet provedených kontrol, jejichž předmětem bylo porušení pravidel reklamy (viz žádost) + počet a výše udělených pokut v návaznosti na tyto kontroly v letech 2022-2024
Krajský úřad v daném období neprovedl žádné kontroly specifikované žadatelem v bodě 1 žádosti o poskytnutí informace, resp. neudělil žádné pokuty a opatření v návaznosti na kontroly uvedené v bodě 1 žádosti o poskytnutí informace.
žádost o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů týkající se Územně analytických podkladů
viz přiložený soubor
Žádost o poskytnutí informace dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů týkající se problematiky měření rychlosti vozidel na komunikacích v kraji.
viz přiložený soubor
Žádost o poskytnutí informace dle zákona č. 106/1999 Sb., ve znění pozdějších předpisů, týkající se počtu dětí v náhradní rodinné péči v Kraj Vysočina ke dni 31. 12. 2025
Viz. přiložený soubor
Informace o vyplacených odměnách za digitalizaci stavebního řízení v roce 2024
Žádné odměny za digitalizaci stavebního řízení v daném období předmětným osobám poskytnuty nebyly, digitalizaci stavebního řízení zajišťuje Ministerstvo pro místní rozvoj ČR
Statistické informace ohledně vyrovnávacích plateb a dalších provozních dotací poskytnutých zdravotnickým zařízením v KV
Informace poskytnuta formou tabulek s rozlišením na jednotlivá ZZ a roky, LPS a PZS.
Žádost o poskytnutí informace dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů: Všechna oprávnění k provozování STK držitelů ve vašem kraji, kteří doposud nezahájili provoz, a tudíž nemají vydané osvědčení k provozování STK (minimálně v rozsahu: název subjektu, IČ, místo provozovny budoucí STK, datum udělení oprávnění s nabytím právní moci). Popřípadě mohou být poskytnuta jednotlivá rozhodnutí o udělení oprávnění k provozování STK s vyznačením právní moci.
viz přiložený soubor
Žádost o poskytnutí informace dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů týkající se silniční nákladní dopravy v kraji Vysočina, a to: 1) Kolik vah pro kontrolu přepravovaných nákladů přes kraj Vysočina má kraj k dispozici? 2) Kolik z nich je v provozu trvalém, periodickém, příležitostném? 3) Jak velké bylo celkové inkaso pokut za rok 2024?
viz přiložený soubor
Žádost o poskytnutí informace dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů a na základě zákona č. 123/1998 Sb., o právu na informace o životním prostředí týkající se stavby: "I/38 Havlíčkův Brod JV obchvat".
viz přiložený soubor
žádost o poskytnutí informace o odvoláních na úseku překročení maximální povolené rychlosti v letech 2020-2023 - jakým způsobem byly rozhodnuty odvolání v těchto letech (zrušeno a zastaveno, zrušeno a vráceno, změněno, zamítnuto jako opožděné či nepřípustné)
rok/způsob vyřízení § 90 odst. 5 SŘ § 90 odst. 1 písm. a) SŘ § 90 odst. 1 písm. b) SŘ § 90 odst. 1 písm. c) SŘ § 92 odst. 1 SŘ 2020 49 1 11 6 3 (opožď.) 2021 51 0 7 12 1 (nepříp.) 2022 37 3 4 6 4 (opožď.) 2023 39 1 9 1 1 (opožď.)
Žádost o poskytnutí informace dle zák. č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů o poskytnutí kopie projektové dokumentace pro JV obchvat Velkého Meziříčí (včetně mostu přes údolí).
viz přiložený soubor
Žádost o poskytnutí informace dle zák. č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů: 1) Jakým způsobem silniční správní úřady v obvodu Krajského úřadu Vysočina zahajují řízení o odstranění pevné překážky podle § 29 odst. 3 zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů. 2) Žádost o zpřístupnění jakéhokoliv dokumentu metodického charakteru vztahujícímu se k výše požadované informaci, pokud jím povinný subjekt, jako autor či adresát, disponuje.
viz přiložený soubor
Žádost o poskytnutí informace dle zák. č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů týkající se rekonstrukce silnice II/345, výstavby kruhového objezdu v lokalitě města Chotěboř: 1. Dokumentaci skutečné provedení II. Etapy - kruhový objezd a především lokalita před domem č.p. 614 - ul. Herrmannova, Chotěboř 2. Projekt vodohospodářského řešení - II.Etapy 3. Projekt podélné drenáže II. Etapy 4. Provedení výpočtu kapacity navržených vpustí a napojení na stávající kanalizační sytém 5. Provedení geologického průzkumu a vsakovacích kapacit podloží v lokalitě kruhového objezdu před domem č.p. 614 - ul. Herrmannova 6. Kdo byli pověřené zodpovědné osoby za realizaci stavby, provádění technického dozoru vč. jejich profesního oprávnění 7. Kopii dokumentu, kterým dali majitele domu č.p. 614 souhlas s realizací stavby II. Etapy 7. Zápisy z přebírání staveniště a dokumentaci stavu před zahájením stavebních prací ( pasport komunikace a přilehlých objektu ) 7. Informace o průběhu realizace výstavby II.Etapy - zápisy z kontrolních dnů, jednání o změnách a k tomu příslušnou fotodokumentaci 8. Dokument potvrzující kolaudaci II. Etapy stavby 9. Souhlas s užíváním II. Etapy stavby a uvedením do provozu.
Žádost o poskytnutí informací ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, se částečně odmítá, neboť informace, o něž je žádáno v bodech 2 – 5 a 6 žádosti povinný subjekt nemá.
Žádost o poskytnutí informace dle zák. č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů týkající se rekonstrukce silnice II/345, výstavby kruhového objezdu v lokalitě města Chotěboř.
viz přiložený soubor
Žádost o zaslání emailových kontaktů měst a obcí na území Kraje Vysočina a zaslání webových adres měst a obcí na území Kraje Vysočina
viz příloha
Dotaz fyzické osoby, zda kraj chystá nějaké dotační programy na opravu válečných pomníků v souvislosti s výročím ukončení 2 sv. války.
Vážený pane, na základě vašeho dotazu podaného dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím týkající se dotačního programu kraje na opravu válečných pomníků zasílám níže odpověď: Kraj Vysočina nemá speciální dotační titul na opravu válečných pomníků. V rámci krajského programu „Obnova venkova Vysočiny 2025“ mohou ale obce požádat na tuto opravu v rámci obnovy veřejných prostranství. Podmínky programu najdete zde: https://www.fondvysociny.cz/dotace/zadosti/FV02952 Každoročně je rovněž vyhlašován program Ministerstva obrany ČR na zabezpečení péče o válečné hroby – podmínky programu jsou dostupné na odkaze: https://valecnehroby.mo.gov.cz/dotace
žádost o poskytnutí informace dle zákona o svobodném přístupu k informacím, týkající se udělování pokut v roce 2024 podle ust. § 35 a § 39 zákona č. 20/1987 Sb., o státní památkové péči, za porušování zákona ve vztahu k archeologickým nálezům a památkám, tzn.: 1) všechna rozhodnutí/usnesení KÚ vydaná v roce 2023 o uložení pokuty ve smyslu § 35 odst. 2 písm. f) a písm. g) zákona č. 20/1987 Sb. ve vztahu k § 35 odst. 5 písm. b) cit. zákona; 2) všechna rozhodnutí/usnesení KÚ vydaná v roce 2023 o uložení pokuty ve smyslu § 39 odst. 2 písm. f) a písm. g) zákona č. 20/1987 Sb. ve vztahu v § 39 odst. 5 písm. b) cit. zákona.
Krajský úřad se Vaší žádostí zabýval a po kontrole správních spisů sděluje, že v uvedeném období došlo ze strany krajského úřadu k vydání jednoho rozhodnutí ve věci uložení pokuty dle § 35 odst. 2 písm. f) zákona o státní památkové péči. Kopii rozhodnutí přikládáme v příloze této odpovědi.
Žádost o poskytnutí informace dle zák. č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů týkající se poskytnutí následujících údajů za rok 2023: * celkový počet zaměstnanců krajského úřadu * celkové osobní náklady * počet zaměstnanců Oddělení dopravní obslužnosti včetně všech zaměstnanců podílejících se na VDV *celkové provozní náklady budov, ve kterých sídlí krajský úřad * náklady na prodej jízdenek dle Vašeho tarifu rozděleny na prodejní kanály (aplikace, automaty, pokladny) * náklady na další aplikace pro cestující (např. udávající polohu vozidel a jiné) * typ uzavírané smlouvy s železničními a autobusovými dopravci na zajištění dopravní obslužnosti dle rizika kolísavosti tržeb (brutto/netto smlouvy) * průměrná cena za 1 km placená dopravcům zajišťující dopravní obslužnost v kraji (rozdělená na železniční a autobusové dopravce).
viz přiložený soubor
Informace o platových poměrech - zastupitelé
Žadateli byly poskytnuty požadované informace.
Informace o platových poměrech - zaměstnanci krajského úřadu
Žadateli byly poskytnuty požadované informace.
Žádost o poskytnutí informace dle zák. č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů týkající se informace o tarifu VDV s platností od 1. února 2025: a. Tarifní XML (InputData) systému ABIRUNTIM; b. Matice tarifních jednic ve formátu CSV/TXT; c. Matice povolených cest/nadzón ve formátu CSV/TXT.
viz přiložený soubor
Informace týkající se veřejných sbírek týkajících se záchrany a obnovy památek v Kraji Vysočina za rok 2024
viz příloha
poskytnutí informací o počtu případů nečinností dle § 80 zákona č. 500/2004 Sb., ve stavební správě a v řízeních o přestupcích v živnostenské správě za posledních 4 roky (poprosil bych uvést počty případů zvlášť za každý odbor, nikoliv dohromady). Konkrétně kolik žádostí bylo podáno dle § 80 odst. 3 SpŘ a v kolika z nich bylo vyhověno (tedy šlo o skutečnou nečinnost správního orgánu), a to včetně uvedení nejčastějších důvodů nečinnosti správních orgánů
Celkem bylo za poslední čtyři roky podáno 54 žádostí na nečinnost ve stavební správě dle § 80 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „správní řád“) a z toho bylo řešeno 28 opatření proti nečinnosti dle § 80 odst. 3 správního řádu. Nejčastější důvody – velké zatížení stavebního úřadu, absence úředníků na odborech, složité dokazování, nezahájení řízení o nařízení odstranění stavby. Krajský živnostenský úřad v posledních čtyřech letech žádnou nečinnost v řízeních o přestupcích v živnostenské správě dle výše uvedených ustanovení správního řádu neřešil.
Žádost o statistické údaje z oblasti náhradní péče o děti v Kraji Vysočina
viz. příloha
Žádost o informace k poskytování finančních příspěvků podle nařízení vlády č. 230/2014 Sb. - konkrétně ohledně finančních příspěvků na snižování početních stavů prasete divokého
Krajský úřad Kraje Vysočina, odbor životního prostředí a zemědělství (dále jen „krajský úřad“) obdržel dne 3. 1. 2025 Vaši žádost o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím. Vámi požadované informace se týkají administrace žádostí o poskytnutí finančního příspěvku uživatelům honiteb podle § 41b nařízení vlády č. 30/2014 Sb., o stanovení závazných pravidel poskytování finančních příspěvků na hospodaření v lesích a na vybrané myslivecké činnosti (dále jen „nařízení 30/2014“), a to v letech 2020 až 2023. Krajský úřad posoudil Vaši žádost a s ohledem na znění zákona o svobodném přístupu k informacím ji shledal jako oprávněnou a sděluje následující: Finanční příspěvky na vybrané myslivecké činnosti spolu s finančními příspěvky na hospodaření v lesích jsou poskytovány podle nařízení 30/2014. Jak je uvedeno v ustanovení § 1 tohoto nařízení, jsou tímto nařízením stanovena závazná pravidla poskytování finančních příspěvků na hospodaření v lesích podle zákona č. 289/1995 Sb., o lesích a o změně a doplnění některých zákonů (lesní zákon), ve znění pozdějších předpisů (dále „jen lesní zákon“) a na vybrané myslivecké činnosti podle zákona č. 449/2001 sb., o myslivosti, ve znění pozdějších předpisů (dále „jen zákon o myslivosti“), způsob kontroly jejich využití a vzory žádostí o poskytnutí finančních příspěvků. Dále je při administraci žádostí o poskytnutí finančních příspěvků na vybrané myslivecké činnosti uživatelům honiteb, a to včetně kontroly žádostí postupováno podle Směrnice Ministerstva zemědělství č.j.: 5519/2019-MZE-16221 ze dne 25. 6. 2019, o postupu krajských úřadů při poskytování finančního příspěvku na hospodaření v lesích, finančního příspěvku na vybrané myslivecké činnosti a při poskytování služby na podporu hospodaření v lesích (dále jen „směrnice ministerstva zemědělství“), zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů, zákona č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád), ve znění zákona č. 183/2017 Sb. a zákona o myslivosti. Jinak k vlastnímu procesu vyřizování žádostí o finanční příspěvky na vybrané myslivecké činnosti lze uvést, že tyto příspěvky se poskytují uživatelům honiteb, kteří žádosti podávají příslušným krajským úřadům. Kontrolu žádostí včetně jejich náležitostí a splnění předmětu příspěvku provádí krajské úřady (viz nařízení 30/2014, Čl. 3 Směrnice Ministerstva zemědělství). Krajské úřady pak následně rozhodují o poskytnutí finančního příspěvku, a to neprodleně po sdělení Ministerstva zemědělství o stanovení poměrné výše finančních příspěvků k proplacení (viz Čl. 4 Směrnice Ministerstva zemědělství). Vlastní vyplacení předmětných finančních příspěvků pak již provádí Ministerstvo zemědělství. Dále krajský úřad uvádí, že podle ustanovení § 41b nařízení 30/2014 jsou poskytovány finanční příspěvky na snižování početních stavů prasete divokého. Tento finanční příspěvek lze poskytnout na každý kus, kterým byl v příslušné honitbě v hospodářském roce (období od 1. 4. do 31. 3. následujícího kalendářního roku) překročen roční průměr odlovu prasat divokých ve stejné honitbě za 5 hospodářských roků bezprostředně předcházejících hospodářskému roku, za který je finanční příspěvek požadován. Na tomto místě krajský úřad pro úplnost dodává, že do 31. 8. 2020 se roční průměr vypočítával pouze ze tří hospodářských roků bezprostředně předcházejících hospodářskému roku, za který byl finanční příspěvek požadován. Odlovy prasat divokých za jednotlivé hospodářské roky uváděné uživateli honiteb v žádostech o poskytnutí předmětných finančních příspěvků jsou porovnávány (kontrolovány) podle údajů myslivecké statistiky, případně hlášení. Další podmínkou je, že každý kus uloveného prasete divokého uvedený do výpočtu příspěvku za předmětný hospodářský rok musí být vyšetřen příslušným subjektem na přítomnost svalovce, přičemž vzorek k vyšetření musí být předán s pírkem (ocáskem). Krajské úřady každoročně obdrží od Ministerstva zemědělství evidenci vyšetřených prasat za příslušný hospodářský rok, která je vyhotovena Státním veterinárním ústavem. Také podle této evidence probíhá kontrola splnění podmínek pro poskytnutí finančního příspěvku na snižování početních stavů prasete divokého. K Vašemu dotazu, jak byla prováděna administrace a kontrola žádostí společnosti Hubertinum s.r.o., sděluje krajský úřad, že v případě této společnosti bylo postupováno stejně jako v případě jiných žadatelů (viz výše uvedené).
Žádost o informaci dle zákona č. 109/1999 Sb. týkající se aktuálního stavu Zásad územního rozvoje Kraje Vysočina a pořizovaných aktualizací.
viz. přiložený soubor
Podání stížnosti na postup povinného subjektu, při vyřizování žádosti ze dne 18.12.2024, dle § 16a odst. 1 písm. c) zákona o svobodném přístupu k informacím. Žádala jsem o tyto informace: * Poskytnutí informace, zda máte uzavřené pojištění, které za Vás platí náklady řízení. * Od kdy takové pojištění máte sjednané ? * Poskytnutí smlouvy, jejímž obsahem je právě takové pojištění. Povinný subjekt mi informaci poskytl pouze částečně, když mi na bod "3" sdělil, že veškeré smlouvy jsou volně přístupné v registru smluv. Povinný subjekt takto vyřídil bod "3" pouze částečně, protože mi smlouvu neposkytl.
Krajskému úřadu Kraje Vysočina (dále jen "krajský úřad") byla prostřednictvím elektronické podatelny dne 8.1.2025 doručena Vaše stížnost na postup povinného subjektu, při vyřizování Vaší žádosti ze dne 18.12.2024, dle § 16a odst. 1 písm. c) zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů. Kraj Vysočina jako povinný subjekt se rozhodl Vaší stížnost, v souladu s ustanovením § 16a odst. 5 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, v plném rozsahu vyhovět a informace (listiny) požadované v žádosti poskytnout. Přílohy: pojistná smlouva z r. 2017 včetně dodatku 1-5 pojistná smlouva 2025
Žádost o poskytnutí informace dle zákona o svobodném přístupu k informacím. 1) Poskytnutí informace, zda máte uzavřené pojištění, které za Vás platí náklady řízení. 2) Od kdy takové pojištění máte sjednané ? 3) Poskytnutí smlouvy, jejímž obsahem je právě takové pojištění.
viz příloha