Povinně zveřejňované informace dle § 5 odst. 3 zákona 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“)
Zákon o svobodném přístupu k informacím je obecně závaznou právní normou, která zajišťuje právo veřejnosti na informace,
které mají k dispozici státní orgány, územní samosprávné celky a jejich orgány a veřejné instituce, jakož i další subjekty,
kterým zákon svěřil rozhodování o právech, právem chráněných zájmech nebo povinnostech fyzických nebo právnických osob v oblasti veřejné správy,
a to pouze v rozsahu této jejich rozhodovací činnosti. Povinné subjekty jsou zákonem zavázány k tomu,
aby zveřejňovaly základní a standardní informace o své činnosti automaticky tak, aby byly všeobecně přístupné.
Zákon obsahuje taxativní výčet informací, které povinný subjekt musí zveřejnit. Mezi tyto informace se řadí i informace,
které povinný subjekt poskytl individuálním žadatelům. Zákon stanoví, že do 15 dnů od poskytnutí informace na žádost
povinný subjekt zveřejní tyto informace způsobem umožňujícím dálkový přístup.
Poskytnutí informací - v návaznosti na poskytnuté informace pod č.j. KUJI 66848/2024 ze dne 15. 7. 2024, žádal o poskytnutí informace: zaslání rozhodnutí, kde přestupek spočíval v překročení rychlosti o 10 km/h a méně, zmíněný v odpovědi ad) 2.
Po posouzení oprávněnosti žádosti krajský úřad v souladu s § 14 odst. 5 písm. d) zákona o svobodném přístupu k informacím, požadované informace, specifikované ve výše uvedené žádosti, v příloze poskytuje, a to: Anonymizované rozhodnutí krajského úřadu ze dne 27. 6. 2022, č.j. KUJI 56662/2022, sp. zn. OOSČ 384/2022 OOSC/93.
1) Žádost o poskytnutí informací o rozhodnutích, jimiž byl obviněný správním orgánem prvního stupně uznán vinným z přestupku podle § 125c odst. 1 písm. f) bod 4 zákona o silničním provozu a krajský úřad o těchto rozhodnutích v rámci odvolacího řízení v roce 2022 rozhodoval. 2)V kolika z těchto případů spočíval přestupek v překročení rychlosti o 10 km/h a méně 3) v kolika z těchto případů bylo Vámi rozhodnuto o zastavení řízení z důvodu absence materiálního aspektu přestupku? 4) žádost o zaslání rozhodnutí ad) 3 5) Prováděli jste v roce 2022 nebo 2023 nějaké školení, kterým byste školili úředníky o nutnosti zastavit přestupková řízení v případě, kdy jednání nevykazuje materiální znak přestupku? Provádíte dohled, kterým byste ověřili, že úředníci neuznávají obviněné vinnými v případě, že jednání nevykazuje materiální znak přestupku?
Poskytnutí informací dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů – odpověď na žádost K Vaší žádosti o informace, která byla Krajskému úřadu Kraje Vysočina (dále jen „krajský úřad“) doručena dne 9. 7. 2024, sděluji následující: Odpověď na otázku č. 1) – O kolika rozhodnutích, jimiž byl obviněný správním orgánem prvního stupně uznán vinným z přestupku dle § 125c odst. 1 písm. f) bod 4 zákona č. 361/2000 Sb., jste jako odvolací orgán rozhodovali v roce 2022? je 8 rozhodnutí. Odpověď na otázku č. 2) – V kolika z těchto případů ad 1) spočíval přestupek v překročení rychlosti o 10 km/h a méně? je v 1 případě. Odpověď na otázku č. 3) – V kolika z těchto případů ad 2) bylo Vámi rozhodnuto o zrušení rozhodnutí správního orgánu prvního stupně a zastavení řízení z důvodu absence materiálního znaku přestupku? je v 0 případů. Odpověď na otázku č. 4), resp. Váš požadavek o zaslání všech rozhodnutí ad 3), tj. takových rozhodnutí, jimiž jste rozhodli o zrušení rozhodnutí správního orgánu prvního stupně a zastavení řízení z důvodu absence materiálního znaku přestupku je v kontextu výše uvedeného bezpředmětný. Odpověď na otázku č. 5) – Pořádali jste v roce 2022 nebo 2023 nějaké školení, kterým byste školili úředníky správních orgánů prvého stupně ohledně nutnosti zastavit přestupkové řízení v případě, že jednání nevykazuje materiální znak přestupku? Provedli jste v roce 2022 nebo 2023 nějaký dohled, kterým byste ověřili, že úředníci neuznávají obviněné vinnými v případě, že jednání nevykazuje materiální znak přestupku? je, že na úseku přestupkové agendy přestupků na úseku bezpečnosti a plynulosti provozu na pozemních komunikacích pořádá krajský úřad pro pracovníky obcí s rozšířenou působností v rámci metodické činnosti porady dvakrát ročně, kdy dotazované téma zde řešeno nebylo. V rámci kontrolní činnosti je mj. kontrolováno i naplnění všech znaků přestupku. S pozdravem David Marek vedoucí oddělení ostatních správních činností
Žádost o jména a kontakty na nezávislé odborníky, které má KÚ k dispozici při šetření stížností dle § 94 zákona č. 372/2011 Sb. v oborech gynekologie a prenatální diagnostika těhotných, porodnictví, neonatologie, interní lékařství dospělých, dětská anesteziologie, dětský lékař - chirurg, interna, dětský urolog, dětský gastroenterolog, gastroenterolog adult.
Krajský úřad, odbor zdravotnictví, Vám k výše uvedenému sděluje, že nedisponuje seznamem nezávislých odborníků ani soudních znalců. V případě, že k stížnosti ustanovuje nezávislého odborníka či členy nezávislé odborné komise, žádá o nominaci odborníků konkrétní odborné společnosti České lékařské společnosti Jana Evangelisty Purkyně.
Žádost o poskytnutí informací o rozhodnutích, jimiž byl obviněný správním orgánem prvního stupně uznán vinným z přestupku podle § 125c odst. 1 písm. f) bod 4 zákona o silničním provozu a krajský úřad o těchto rozhodnutích v rámci odvolacího řízení v roce 2023 rozhodoval.
Poskytnutí informací dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů - odpověď na žádost K Vaší žádosti o informace, která byla Krajskému úřadu Kraje Vysočina (dále jen „krajský úřad“) doručena dne 3. 7. 2024, sděluji následující: Odpověď na otázku č. 1) – O kolika rozhodnutích, jimiž byl obviněný správním orgánem prvního stupně uznán vinným z přestupku dle § 125c odst. 1 písm. f) bod 4 zákona č. 361/2000 Sb., jste jako odvolací orgán rozhodovali v roce 2023? je 10 rozhodnutí. Odpověď na otázku č. 2) – V kolika z těchto případů ad 1) spočíval přestupek v překročení rychlosti o 5 km/h a méně? je v 0 případů. Odpověď na otázku č. 3) – V kolika z těchto případů ad 2) bylo Vámi rozhodnuto o zrušení rozhodnutí správního orgánu prvního stupně a zastavení řízení z důvodu absence materiálního znaku přestupku? je v 0 případů. Odpověď na otázku č. 4), resp. Váš požadavek o zaslání všech rozhodnutí ad 3), tj. takových rozhodnutí, jimiž jste rozhodli o zrušení rozhodnutí správního orgánu prvního stupně a zastavení řízení z důvodu absence materiálního znaku přestupku je v kontextu výše uvedeného bezpředmětný. S pozdravem Mgr. David Marek vedoucí oddělení ostatních správních činností
Žádost o poskytnutí informace dle zák. č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů: 1) Požadoval KV vůči společnosti České Dráhy, a.s. v roce 2021, 2022, 2023 nebo 2024 smluvní pokutu nebo náhradu škody nebo jinou sankci z důvodu pozdního dodání nebo nasazení nízkopodlažních dvouvozových elektrických jednotek typu RegioPanter typu EV 15 (nebo také EMU 160) na základě kterékoliv smlouvy uzavřené mezi KV a ČD? 2) Bylo KV kráceno v roce 2021, 2022, 2023 nebo 2024 jakékoliv dotační financování v souvislosti s pořízením nebo provozováním Jednotek nebo byl KV povinen jakoukoli dotaci v souvislosti s pořízením nebo provozováním Jednotek vrátit?
viz přiložený soubor