Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Systém informací samosprávy


Detail materiálu pro radu čj. RK-30-2016-27

RK-30-2016-27.doc  RK-30-2016-27pr01.pdf  RK-30-2016-27pr02.pdf  RK-30-2016-27pr03.pdf  RK-30-2016-27pr04.pdf  RK-30-2016-27pr05.pdf  RK-30-2016-27pr06.pdf  RK-30-2016-27pr07.pdf  RK-30-2016-27pr08.xls  RK-30-2016-27pr09.pdf  RK-30-2016-27pr10.pdf  RK-30-2016-27pr11.pdf  RK-30-2016-27pr12.pdf  RK-30-2016-27pr13.pdf  RK-30-2016-27pr14.pdf
Číslo materiálu27
Číslo jednacíRK-30-2016-27
NázevVeřejná doprava Vysočiny
Zpracoval P. Bartoš
Předkládá H. Strnadová
Počet příloh
Popis problémuKraj Vysočina na základě usnesení č. 1640/27/2014/RK Rady Kraje Vysočina ze dne 16. 9. 2014 realizoval veřejnou zakázku pod názvem Odborný zpracovatel optimalizace dopravní obslužnosti, jednotného tarifu a technické části zadávací dokumentace pro uzavření smlouvy o veřejných službách v přepravě cestujících .
Předmětem díla jsou specifikované činnosti, které má zpracovatel v jednotlivých částech vyhotovit a zabezpečit. V části A - Optimalizace dopravní obslužnosti Kraje Vysočina drážní a veřejnou linkovou dopravou jsou dle harmonogramu postupně zpracovatelem předkládány jednotlivé části předmětu zakázky. Dne 31. 8. 2016 byla ze strany zpracovatele předána část A6 a dne 26. 6. 2015 byla ze strany zpracovatele předána část A8, obě části jsou uvedeny v materiálu RK-30-2016-27, př. 1 - 2. Jedná se o A6 Vypracování všeobecných kvalitativních standardů ve veřejné linkové dopravě a A8 Vypracování metodiky kontroly plnění všeobecných i specifických kvalitativních standardů .
Materiály byly předloženy k projednání v Dopravní komisi Rady Kraje Vysočina, která doporučila jejich schválení.
Dále v části B - Zpracování přestupního zónově-relačního tarifu a specifikace požadavků na odbavovací systém, clearing, zúčtování tržeb a controlling dopravního systému jsou dle harmonogramu postupně zpracovatelem předkládány jednotlivé části předmětu zakázky. Ze strany zpracovatele byly předány části:
B11 dne 26. 6. 2015,
B14 dne 14. 7. 2016,
B17 dne 14. 7. 2016,
B18 dne 14. 7. 2016,
B20 dne 15. 10. 2015,
B21 dne 31. 8. 2016,
B22 dne 30. 11. 2015,
B23 dne 30. 11. 2015,
B24 dne 30. 11. 2015,
B25 dne 30. 11. 2015
B26 dne 15. 8. 2016,
které jsou uvedeny v materiálu RK-30-2016-27, př. 3 - 14. Jedná se o B11 Návrh řešení problematiky nákupu jízdenky na linkách, kde je zavedeno samoobslužné odbavení cestujících , B14 Stanovení povolených tras pro každou přípustnou relaci , B17 Zpracování tarifních map pro každou výchozí zónu, graficky podle Manuálu jednotného grafického stylu Kraje Vysočina , B18 Stanovení výpočtu pro klíčování tržby z integrované jízdenky (určení podílu jednotlivých dopravců, kteří se podíleli na zajištění konkrétní přepravní služby, na tržbě z integrované jízdenky, jednorázové i předplatní, a to včetně MHD) a návrh finančních toků v systému , B20 Zpracování architektury tarifního systému , B21 Zpracování ekonomické analýzy , B22 Podrobná technická specifikace požadavků na BČK (bezkontaktní čipovou kartu) , B23 Podrobná technická specifikace požadavků na papírové jízdenky , B24 Podrobná technická specifikace požadavků na odbavovací systémy dopravců ve vozidlech i v předprodejních a informačních kancelářích včetně systémů dálkového přenosu dat, na systémy správy a evidence karet, bezpečnostní systémy, na zařízení přepravní kontroly , B25 Zpracování požadavků na clearingové a zúčtovací centrum a na systémy výkaznictví a controllingu systému a jejich technická specifikace, zejména v oblastech a B26 Dodání software (aplikace) pro tvorbu tarifních map a kalkulátoru jízdného tak, aby objednatel mohl řídit tarifní systém (upravovat rozsah plochy jednotlivých zón, zavádět nové zóny, stanovovat a upravovat počet tarifních jednic, stanovovat a upravovat povolené trasy, upravovat výši jízdného). Je nutné zajistit kompatibilitu pro použití v systému ArcGIS ESRI. Kalkulátor jízdného bude navržen tak, aby mohl být použit na internetových stránkách a byl funkční v běžně dostupných internetových prohlížečích. Je nutné zajistit kompatibilitu se zařízením Android, iOS a Windows Mobile. Odpovědní zaměstnanci objednatele budou zaškoleni v konstrukci tarifu a ovládání aplikace .
Materiály byly předloženy k projednání v Dopravní komisi Rady Kraje Vysočina, která v částech B20 a B22 doporučila jejich schválení, v části B21 doporučila jeho schválení s výjimkou ceníku, který byl schválen materiálem RK-31-2015-28 ze dne 20. 10. 2015 usnesením čl. 1880/31/2015/RK a v částech B11, B14, B17, B18, B23, B24, B25 a B26 vzala materiály na vědomí.
Návrh řešení Odbor dopravy a silničního hospodářství navrhuje Radě Kraje Vysočina schválit:
část A6 Vypracování všeobecných kvalitativních standardů ve veřejné linkové dopravě dle materiálu RK-30-2016-27, př. 1,
část A8 Vypracování metodiky kontroly plnění všeobecných i specifických kvalitativních standardů dle materiálu RK-30-2016-27, př. 2,
část B20 Zpracování architektury tarifního systému dle materiálu RK-30-2016-27, př. 3,
část B21 Zpracování ekonomické analýzy dle materiálu RK-30-2016-27, př. 5 s výjimkou ceníku, který byl schválen materiálem RK-31-2015-28 ze dne 20. 10. 2015 usnesením čl. 1880/31/2015/RK,
část B22 Podrobná technická specifikace požadavků na BČK (bezkontaktní čipovou kartu) dle materiálu RK-30-2016-27, př. 4.

Dále odbor dopravy a silničního hospodářství navrhuje Radě Kraje Vysočina vzít na vědomí:
část B11 Návrh řešení problematiky nákupu jízdenky na linkách, kde je zavedeno samoobslužné odbavení cestujících dle materiálu RK-30-2016-27, př. 6,
část B14 Stanovení povolených tras pro každou přípustnou relaci dle materiálu RK-30-2016-27, př. 7 a RK-30-2016-27, př. 8,
část B17 Zpracování tarifních map pro každou výchozí zónu, graficky podle Manuálu jednotného grafického stylu Kraje Vysočina dle materiálu RK-30-2016-27, př. 9,
část B18 Stanovení výpočtu pro klíčování tržby z integrované jízdenky (určení podílu jednotlivých dopravců, kteří se podíleli na zajištění konkrétní přepravní služby, na tržbě z integrované jízdenky, jednorázové i předplatní, a to včetně MHD) a návrh finančních toků v systému dle materiálu RK-30-2016-27, př. 10,
část B23 Podrobná technická specifikace požadavků na papírové jízdenky dle materiálu RK-30-2016-27, př. 11,
část B24 Podrobná technická specifikace požadavků na odbavovací systémy dopravců ve vozidlech i v předprodejních a informačních kancelářích včetně systémů dálkového přenosu dat, na systémy správy a evidence karet, bezpečnostní systémy, na zařízení přepravní kontroly dle materiálu RK-30-2016-27, př. 12,
část B25 Zpracování požadavků na clearingové a zúčtovací centrum a na systémy výkaznictví a controllingu systému a jejich technická specifikace, zejména v oblastech dle materiálu RK-30-2016-27, př. 13
část B26 Dodání software (aplikace) pro tvorbu tarifních map a kalkulátoru jízdného tak, aby objednatel mohl řídit tarifní systém (upravovat rozsah plochy jednotlivých zón, zavádět nové zóny, stanovovat a upravovat počet tarifních jednic, stanovovat a upravovat povolené trasy, upravovat výši jízdného). Je nutné zajistit kompatibilitu pro použití v systému ArcGIS ESRI. Kalkulátor jízdného bude navržen tak, aby mohl být použit na internetových stránkách a byl funkční v běžně dostupných internetových prohlížečích. Je nutné zajistit kompatibilitu se zařízením Android, iOS a Windows Mobile. Odpovědní zaměstnanci objednatele budou zaškoleni v konstrukci tarifu a ovládání aplikace dle materiálu RK-30-2016-27, př. 14.
StanoviskaDopravní komise Rady Kraje Vysočina usnesením č. 012/02/2016/DK ze dne 31. 3. 2016, usnesením č. 017/04/2016/DK ze dne 12. 5. 2016, usnesením č. 024/06/2016/DK a usnesením č. 025/06/2016/DK ze dne 8. 9. 2016 doporučuje radě kraje schválit materiály RK-30-2016-27, př. 1 - 4.
Dopravní komise Rady Kraje Vysočina usnesením č. 022/06/2016/DK ze dne 8. 9. 2016 doporučuje radě kraje schválit materiál RK-30-2016-27, př. 5 s výjimkou ceníku, který byl schválen materiálem RK-31-2015-28 ze dne 20. 10. 2015 usnesením č. 1880/31/2015/RK. Dopravní komise Rady Kraje Vysočina usnesením č. 023/06/2016/DK ze dne 8. 9. 2016, vzala na vědomí materiály RK-30-2016-27, př. 6 - 14.

Odbor informatiky:
Investiční náklady na nákup hardwaru a softwaru pro provoz celého řešení odpovídají odhadům odboru informatiky. Tyto odhady jsou na spodní hranici případných budoucích nákladů celého řešení a z pohledu OI je třeba je brát jako náklady startovní . Nákladné budou především případné zákaznické úpravy celého řešení a případné integrace. Jako problematické odbor informatiky vidí personální pokrytí celého projektu. V rámci analýzy vypracované firmou KPMConsult je na odbor informatiky navrhované jedno pracovní místo. Z našeho pohledu se jedná o minimální nutné personální obsazení, které nebude pravděpodobně v budoucnu dostačovat (na základě informací, které odbor informatiky získal při referenčních návštěvách na KORDIS JMK, Ústecký kraj a Plzeňské městské dopravní podniky). Problematické také bude získat daného pracovníka, především z důvodu vysoké poptávky po IT pracovnících v současné době na trhu práce a jejich vyššímu platovému ohodnocení. Problematická bude i zastupitelnost tohoto pracovníka (na což upozorňuje i materiál B21 od firmy KPMConsult), protože případná zastupitelnost ostatními pracovníky odboru informatiky bude velmi omezená (ať už z důvodu znalosti dané problematiky VDV, tak důvodu vlastního pracovního zatížení).

Ředitelka Sekce ekonomiky a podpory
Souhlasí s návrhem usnesení. Realizace výstupů (zejména činností, specifikovaných v částech označených B18, B20, B22, B23, B24, B25 a B26), může znamenat nárůst agendy nejen na odboru dopravy a silničního hospodářství, ale také na odboru informatiky a částečně na ekonomickém odboru krajského úřadu. Z toho důvodu je možné pohlížet na údaje, uvedené v ekonomické analýze v materiálu B21, jako na mírně podhodnocené, a to zejména z důvodu možného dalšího nárůstu personálních, případně dalších provozních nákladů.
Návrh usneseníRada kraje
schvaluje
Specifikované části plnění v rámci plnění veřejné zakázky Odborný zpracovatel optimalizace dopravní obslužnosti, jednotného tarifu a technické části zadávací dokumentace pro uzavření smlouvy o veřejných službách v přepravě cestujících v rozsahu:
- část A6 Vypracování všeobecných kvalitativních standardů ve veřejné linkové dopravě dle materiálu RK-30-2016-27, př. 1;
- část A8 Vypracování metodiky kontroly plnění všeobecných i specifických kvalitativních standardů dle materiálu RK-30-2016-27, př. 2;
- část B20 Zpracování architektury tarifního systému dle materiálu RK-30-2016-27, př. 3;
- část B22 Podrobná technická specifikace požadavků na BČK (bezkontaktní čipovou kartu) dle materiálu RK-30-2016-27, př. 4;
- v části B21 Zpracování ekonomické analýzy materiál RK-30-2016-27, př. 5 s výjimkou ceníku, který byl schválen materiálem RK-31-2015-28 ze dne 20. 10. 2015 usnesením č. 1880/31/2015/RK;
bere na vědomí
Specifikované části plnění v rámci plnění veřejné zakázky Odborný zpracovatel optimalizace dopravní obslužnosti, jednotného tarifu a technické části zadávací dokumentace pro uzavření smlouvy o veřejných službách v přepravě cestujících v rozsahu:
- část B11 Návrh řešení problematiky nákupu jízdenky na linkách, kde je zavedeno samoobslužné odbavení cestujících dle materiálu RK-30-2016-27, př. 6;
- část B14 Stanovení povolených tras pro každou přípustnou relaci dle materiálu RK-30-2016-27, př. 7 a RK-30-2016-27, př. 8;
- část B17 Zpracování tarifních map pro každou výchozí zónu, graficky podle Manuálu jednotného grafického stylu Kraje Vysočina dle materiálu RK-30-2016-27, př. 9;
- část B18 Stanovení výpočtu pro klíčování tržby z integrované jízdenky (určení podílu jednotlivých dopravců, kteří se podíleli na zajištění konkrétní přepravní služby, na tržbě z integrované jízdenky, jednorázové i předplatní, a to včetně MHD) a návrh finančních toků v systému dle materiálu RK-30-2016-27, př. 10;
- část B23 Podrobná technická specifikace požadavků na papírové jízdenky dle materiálu RK-30-2016-27, př. 11;
- část B24 Podrobná technická specifikace požadavků na odbavovací systémy dopravců ve vozidlech i v předprodejních a informačních kancelářích včetně systémů dálkového přenosu dat, na systémy správy a evidence karet, bezpečnostní systémy, na zařízení přepravní kontroly dle materiálu RK-30-2016-27, př. 12;
- část B25 Zpracování požadavků na clearingové a zúčtovací centrum a na systémy výkaznictví a controllingu systému a jejich technická specifikace, zejména v oblastech dle materiálu RK-30-2016-27, př. 13;
- část B26 Dodání software (aplikace) pro tvorbu tarifních map a kalkulátoru jízdného tak, aby objednatel mohl řídit tarifní systém (upravovat rozsah plochy jednotlivých zón, zavádět nové zóny, stanovovat a upravovat počet tarifních jednic, stanovovat a upravovat povolené trasy, upravovat výši jízdného). Je nutné zajistit kompatibilitu pro použití v systému ArcGIS ESRI. Kalkulátor jízdného bude navržen tak, aby mohl být použit na internetových stránkách a byl funkční v běžně dostupných internetových prohlížečích. Je nutné zajistit kompatibilitu se zařízením Android, iOS a Windows Mobile. Odpovědní zaměstnanci objednatele budou zaškoleni v konstrukci tarifu a ovládání aplikace dle materiálu RK-30-2016-27, př. 14.
Odpovědnost ODSH
Termín 31. 12. 2016
zpět
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 57, 587 33  Jihlava © 2004 webmaster@kr-vysocina.cz