RK-20-2005-07.doc RK-20-2005-07pr1.doc RK-20-2005-07pr2_3.xls RK-20-2005-07pr4.doc RK-20-2005-07pr5_6.xls RK-20-2005-07pr7.doc RK-20-2005-07pr8.xls RK-20-2005-07pr9.doc | |
Číslo materiálu | 07 |
Číslo jednací | RK-20-2005-07 |
Název | Odchylky počtu učitelů od průměru ČR |
Zpracoval | : A. Vlachová, K. Ubr |
Předkládá | Z. Ludvík |
Počet příloh | |
Popis problému | Ze státního rozpočtu se poskytují finanční prostředky vyčleněné na činnost škol a školských zařízení zřizovaných obcemi, svazky obcí nebo kraji na platy, náhrady platů, nebo mzdy a náhrady mezd, na odměny za pracovní pohotovost, odměny za práci vykonávanou na základě dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr a odstupné, na výdaje na úhradu pojistného na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti a na úhradu pojistného na všeobecné zdravotní pojištění, na příděly do fondu kulturních a sociálních potřeb a ostatní náklady vyplývající z pracovněprávních vztahů, výdaje na nezbytné zvýšení nákladů spojených s výukou dětí, žáků a studentů zdravotně postižených, výdaje na učební pomůcky, výdaje na školní potřeby a na učebnice, pokud jsou podle zákona poskytovány bezplatně, a rovněž výdaje na další vzdělávání pedagogických pracovníků, na činnosti, které přímo souvisejí s rozvojem škol a kvalitou vzdělávání (dále jen přímé výdaje na vzdělávání). Krajský úřad v přenesené působnosti podle § 161 odst. 6 zákona 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), s vědomím zastupitelstva kraje prostřednictvím krajských normativů a v souladu se zásadami stanovenými MŠMT ČR rozepisuje a poskytuje přímé výdaje na vzdělávání právnickým osobám vykonávajícím činnost škol a školských zařízení. Rozpis rozpočtu přímých výdajů na vzdělávání v roce 2005 je ovlivněn celou řadou faktorů a změn zejména v legislativní oblasti a je tedy podstatně odlišný od minulých let.. Podrobnější výčet těchto vlivů je uveden v materiálu RK-20-2005-07, př. 1. Jedním z faktorů je i pokračující reforma veřejné správy, podle níž má dojít ke snížení počtu zaměstnanců ve veřejném sektoru od roku 2004 do roku 2006 každoročně o 2 %. Z tohoto důvodu vznikl při projednávání rozpisu rozpočtu v různých orgánech požadavek na vyčíslení "přezaměstnanosti" v jednotlivých segmentech školství. |
Návrh řešení | Odbor školství, mládeže a sportu zpracoval přehledy o odchylkách počtu učitelů v jednotlivých druzích a typech škol od celorepublikového průměru. Tyto přehledy jsou uvedeny v následujících přílohách: - odchylka počtu učitelů mateřských škol včetně komentáře - materiál RK-20-2005-07, př. 2, 3, 4 - odchylka počtu učitelů základních škol včetně komentáře - materiál RK-20-2005-07, př. 5, 6, 7 - odchylka počtu učitelů středních a vyšších odborných škol včetně komentáře - materiál RK-20-2005-07, př. 8, 9 |
Stanoviska | Stanoviska nebyla vyžádána. |
Návrh usnesení | Rada kraje bere na vědomí informaci o odchylkách počtu učitelů mateřských, základních, středních a vyšších odborných škol od průměru ČR. |
Odpovědnost | odbor školství, mládeže a sportu |
Termín | červen 2005 |