RK-15-2005-51.doc RK-15-2005-51pr1.xls RK-15-2005-51pr234.xls | |
Číslo materiálu | 51 |
Číslo jednací | RK-15-2005-51 |
Název | Návrh finančního plánu příspěvkových organizací zřizovaných krajem Vysočina za odvětví Zdravotnictví na rok 2005 včetně návrhu rozpočtového opatření na kapitole Zdravotnictví |
Zpracoval | D. Buřičová, M. Palán |
Předkládá | V. Švarcová |
Počet příloh | |
Popis problému | Příspěvkové organizace zřízené krajem Vysočina hospodaří podle finančního plánu. Finanční plán zahrnuje vedle výnosových a nákladových ukazatelů a hospodářského výsledku rovněž tvorbu a čerpání peněžních fondů (rezervní a investiční fond, fond odměn a FKSP). Jeho součástí jsou i finanční vztahy k rozpočtu zřizovatele a investiční a odpisový plán. Finanční plán výnosů a nákladů na rok 2005 je u nemocnic, Dětského centra Jihlava a Dětského domova Kamenice nad Lipou sestaven jako vyrovnaný, finanční plán pro Zdravotnickou záchrannou službu kraje Vysočina není součástí tohoto materiálu a bude předložen radě kraje dodatečně. Při zpracování návrhu plánu nemocnice již v této etapě promítly dopady vyplývající z usnesení zastupitelstva kraje č. 0160/02/2005 ze dne 29. 3. 2005, kterým došlo k odnětí odpisovaného hmotného majetku pořízeného v letech 2003 a 2004 z jejich správy. Jeho další užívání se bude řešit úpravou nájemního vztahu (zvýšení úhrad nájemného). Schválení nájemních smluv v radě kraje bude předmětem samostatného projednání. Pro komplexní posouzení kvality finančních plánů je však již tato skutečnost zohledněna v návrzích (v nákladech se jedná o snížení účetních odpisů se současným zvýšením nájemného, ve výnosech jde o případné zvýšení příspěvku na provoz, mimo toho se zvyšuje i investiční dotace). Dále v návrhu finančního plánu došlo u Nemocnice Havlíčkův Brod a Nemocnice Třebíč v souvislosti s dodatečným vyúčtováním výnosů z prodeje majetku za rok 2004 v ( HB v částce 141,6 tis. Kč a TR 40 tis. Kč) ke zpětnému zapojení tohoto příjmu kraje v jejich prospěch na běžný nebo investiční rozvoj. |
Návrh řešení | Při sestavování návrhu finančního plánu na rok 2005 zdravotnická zařízení vycházela ze schváleného finančního vztahu k rozpočtu zřizovatele (tj. příspěvek na provoz, odvod z investičního fondu a schválené, prozatím nekonkretizované dotace z nájemného). Usnesením zastupitelstva kraje č. 0160/02/2005/ZK byl upraven dodatkem zřizovacích listin rozsah majetku svěřeného do správy nemocnic. Byl vyjmut odpisovaný hmotný majetek pořízený v letech 2003 a 2004. Uvedeným krokem došlo k narovnání majetkových poměrů na původní systém zavedený k 1. 1. 2003. Další užívání této části majetku je nutno upravit dodatkem ke smlouvě o nájmu nemovitostí, resp. movitých věcí. Návrh úpravy nájemného je uveden materiálu RK-15-2005-51, př.2. Kompetenční příslušnost k nájemním vztahům je podle § 59 odst. 1 zákona č. 129/2000 Sb., o krajích, ve znění pozdějších předpisů, vyhrazena radě kraje a materiál bude předložen ke schválení v nejbližší době. Radě kraje se navrhuje schválit: * navýšení nájemného za movitý a nemovitý majetek dle materiálu RK-15-2005-51, př.2 * finanční plány výnosů a nákladů na rok 2005 podle materiálu RK-15-2005-51, př.1a ,1b, 1c, 1d, 1e, 1f, 1g; * tvorbu a použití peněžních fondů, odpisové plány a investiční plány podle materiálu RK-15-2005-51, př.1a ,1b, 1c, 1d, 1e, 1f, 1g; * nemocnicím plán oprav dlouhodobého majetku pronajatého zřizovatelem podle materiálu RK-15-2005-51, př.1a ,1b, 1c, 1d, 1e; * způsob usměrňování prostředků na platy a odměny za pracovní pohotovost pro zdravotnická zařízení jednotně a to stanoveným objemem těchto prostředků podle materiálu RK-15-2005-51, př.1a ,1b, 1c, 1d, 1e, 1f, 1g; * rozpis čerpání příspěvku na provoz a investiční dotace podle materiálu RK-15-2005-51, př.2; * rozpočtové opatření v rozsahu uvedeném v materiálu RK-15-2005-51,př.3, př.4. |
Stanoviska | Majetkový odbor zapracoval své připomínky do návrhu. |
Návrh usnesení | Rada kraje schvaluje * finanční plány výnosů a nákladů na rok 2004 podle materiálu RK-15-2005-51, př.1a ,1b, 1c, 1d, 1e, 1f, 1g; * tvorbu a použití peněžních fondů, odpisové plány a investiční plány podle materiálu RK-15-2005-51, př.1a ,1b, 1c, 1d, 1e, 1f, 1g; * nemocnicím plán oprav dlouhodobého majetku pronajatého zřizovatelem podle materiálu RK-15-2005-51, př.1a ,1b, 1c, 1d, 1e, 1f, 1g; * návrh úpravy nájemného za movitý a nemovitý majetek dle materiálu RK-15-2005-51, př.2; * zvýšení příjmové části rozpočtu na rok 2005 o příjmy z pronájmu nemovitostí a movitých věcí a o příjmy z prodeje majetku realizovaného nemocnicemi dle materiálu RK-15-2005-51, př.3; * zvýšení výdajové části rozpočtu na rok 2005 s určením na příspěvek na provoz a investiční dotaci pro nemocnice zřizované krajem dle materiálu RK-15-2005-51, př.4; * u nemocnic uvolnění účetního zůstatku investičního fondu vykázaného k 31. 12. 2002 k zajištění vyrovnanosti zúčtování nákladů vynaložených v roce 2005 na údržbu a opravy nemovitého majetku; stanovuje u příspěvkových organizací za odvětví zdravotnictví jako závazný ukazatel finančního plánu na rok 2005: * závazný ukazatel "Investiční dotace" pro organizace dle materiálu RK-15-2005-51, př.1a ,1b, 1c, 1d, 1e, 1f, 1g; * jmenovitý seznam akcí financovaných z prostředků investičního fondu dle materiálu RK-15-2005-51, př.1a ,1b, 1c, 1d, 1e, 1f, 1g; * závazný ukazatel "Příspěvek (dotace) na provoz" dle materiálu RK-15-2005-51, př.1a ,1b, 1c, 1d, 1e, 1f, 1g; * závazný ukazatel "Limit prostředků na platy" dle materiálu RK-15-2005-51, př.1a ,1b, 1c, 1d, 1e, 1f, 1g jako způsob usměrňování prostředků na platy a odměny za pracovní pohotovost pro zdravotnická zařízení jednotně a to stanoveným objemem těchto prostředků; zmocňuje ředitele příspěvkových organizací za odvětví zdravotnictví: * k provádění dílčích úprav a přesunů finančních prostředků mezi jmenovitě schválenými akcemi financovanými z investičního fondu při dodržení celkového objemu použití investičního fondu; * k použití prostředků rezervního fondu a jejich převodu do investičního fondu včetně použití zůstatku investičního fondu za účelem krytí nákladů spojených s řešením havarijních situací vzniklých na majetku svěřeného do správy příspěvkové organizace za předchozího souhlasu vedoucí odboru sociálních věcí a zdravotnictví a vedoucího majetkového odboru a ukládá * vedoucí odboru zdravotnictví a sociálních věcí a vedoucímu majetkového odboru věcně prověřovat návrhy příspěvkových organizací k řešení havarijní situace; * ředitelům Dětského centra Jihlava a Dětského domova Kamenice nad Lipou provádět odvody z investičního fondu do rozpočtu kraje čtvrtletně s tím, že odvodová povinnost za 1. čtvrtletí bude zabezpečena do 15. 6. 2005 za 2. a 3. čtvrtletí do 15. kalendářního dne posledního měsíce daného čtvrtletí a za 4. čtvrtletí do 15. 11. 2005; * ředitelům příspěvkových organizací za odvětví zdravotnictví promítat schválená rozpočtová opatření orgánu kraje do finančního plánu; upravený finanční plán předkládat odboru sociálních věcí a zdravotnictví nejpozději do 30 dnů po schválení rozpočtového opatření. |
Odpovědnost | odbor sociálních věcí a zdravotnictví, ekonomický odbor, majetkový odbor, ředitelé nemocnic, Dětského centra Jihlava a Dětského domova Kamenice nad Lipou |
Termín | 31. 12. 2005 |