RK-21-2014-65.doc RK-21-2014-65pr01.pdf RK-21-2014-65pr02.pdf RK-21-2014-65pr03.pdf RK-21-2014-65pr04.pdf RK-21-2014-65pr05.pdf RK-21-2014-65pr06.pdf RK-21-2014-65pr07.xls RK-21-2014-65pr08.doc | |
Číslo materiálu | 65 |
Číslo jednací | RK-21-2014-65 |
Název | Informace o Rozhodnutích o porušení rozpočtové kázně, vyměření odvodu za porušení rozpočtové kázně a Žádosti o prominutí odvodu za porušení rozpočtové kázně |
Zpracoval | V. Kotrbová, D. Buřičová |
Předkládá | D. Buřičová |
Počet příloh | |
Popis problému | Jedná se o informaci o Rozhodnutích o porušení rozpočtové kázně, vyměření odvodu za porušení rozpočtové kázně a Žádosti o prominutí odvodu za porušení rozpočtové kázně u projektů: - Interní pavilon v Nemocnici Nové Město na Moravě , reg. č. CZ.1.11/3.4.00/01.00072, ve výši 114 493 370 Kč, - Hlavní lůžková budova v Nemocnici Pelhřimov , reg. č. CZ.1.11/3.4.00/01.0007, 94 273 875 Kč, - Pavilon pro matku a dítě v Nemocnici Třebíč , reg. č. CZ.1.11/3.4.00/02.00599, 87 638 071 Kč - Rekonstrukce budovy interny v Nemocnici Havlíčkův Brod , reg. č. CZ.1.11/3.4.00/01.00071, 25 695 199 Kč. Jde o vyměření odvodu v souhrnné výši 322 100 516 Kč. Rozhodnutí jsou postavena na závěrech auditů provedených Ministerstvem financí ČR, odborem auditní orgán (dále jen MF ČR ). Provedením prvotního auditu byla pověřena firma Deloitte Advisory s.r.o. (provedení auditu prostřednictvím soukromé firmy bylo Krajem Vysočina kromě jiného taktéž namítáno a vyvolalo zopakování auditu prostřednictvím zaměstnanců MF ČR, nicméně bez jakékoliv změny závěrů). Ve všech rozhodnutích je shledáno stejné (obdobné) pochybení, a to že Kraj Vysočina jako zadavatel veřejné zakázky neuvedl v Oznámení o zakázce ani v Zadávací dokumentaci informaci o tom, jakým způsobem bude hodnoceno kritérium Plán organizace výstavby . To znamená, že Kraj Vysočina v pozici zadavatele veřejné zakázky s určením tohoto hodnotícího kritéria (podle závěru uvedeném v auditu) současně nestanovil parametry, které jsou v nabídkách předmětem hodnocení a tedy vzhledem k tomu, že Kraj Vysočina v pozici zadavatele veřejné zakázky uvedl jednotlivé parametry hodnocení velice neurčitě a nejednoznačně, nebyla u těchto hodnotících kritérií dodržena zásada transparentnosti. Kraj Vysočina se dle auditního orgánu tímto postupem měl dopustit nedodržení ustanovení § 6, § 44 odst. 3 písm. f), § 78 a 79 odst. 1 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů. Kraj Vysočina ve spolupráci s Úřadem Regionální rady regionu soudržnosti Jihovýchod opakovaně protestoval jak se způsobem provedení auditu, tak s jeho závěry, nicméně i přes řadu jednání nebyl závěr auditu změněn. Dne 14. 5. 2014 bylo Kraji Vysočina doručeno oznámení o zahájení správního řízení Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže u projektů Pavilon pro matku a dítě v Nemocnici Třebíč , Hlavní lůžková budova v Nemocnici Pelhřimov a Rekonstrukce budovy interny v Nemocnici Havlíčkův Brod . Na toto oznámení reagoval Kraj Vysočina podáním uvedeným v materiálu RK-21-2014-65, př. 6. Toto podání je shrnutím argumentace, která byla Krajem Vysočina namítána i proti závěrům Ministerstva financí ČR (viz např. materiál RK-21-2014-65, př. 8). Dne 19. 6. 2014 byly Kraji Vysočina doručeny z Úřadu Regionální rady regionu soudržnosti Jihovýchod rozhodnutí o porušení rozpočtové kázně včetně vyměření odvodu peněžních prostředků za všechny výše uvedené projekty a to do 30 dnů ode dne doručení. Kraj Vysočina v souladu s ustanovením § 22 odst. 12 zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů, požádal o prominutí odvodu za porušení rozpočtové kázně, žádost byla odeslána dne 20. 6. 2014 tak, aby mohla být projednána na jednání Výboru regionální rady regionu Jihovýchod dne 23. 6. 2014. Součástí dokumentu byla i žádost o posečkání s úhradou vyměřeného odvodu. Předpokládá se, že na základě žádosti bude odpuštěn odvod značné části výše uvedených částek. Konečná částka, kterou by měl Kraj Vysočina vrátit, by měla činit 16 105 027 Kč. Tato částka bude využitá pro financování dalších projektů kraje. Zadávací řízení byla realizována a ukončena v roce 2008 s výjimkou projektu Pavilon pro matku a dítě v Nemocnici Třebíč , u kterého došlo k uzavření smlouvy na veřejnou zakázku na počátku roku 2009. Základní informace o projektech jsou uvedeny v materiálu RK-21-2014-65, př. 7. |
Návrh řešení | Radě Kraje Vysočina se navrhuje vzít na vědomí informaci o Rozhodnutích o porušení rozpočtové kázně, vyměření odvodu za porušení rozpočtové kázně a Žádosti o prominutí odvodu za porušení rozpočtové kázně. |
Stanoviska | Stanoviska nebyla vyžádána. |
Návrh usnesení | Rada kraje bere na vědomí informaci o Rozhodnutích o porušení rozpočtové kázně dle materiálů RK-21-2014-65, př. 1, RK-21-2014-65, př. 2, RK-21-2014-65, př. 3, RK-21-2014-65, př. 4 a o Žádostech o prominutí odvodu dle materiálu RK-21-2014-65, př. 5. |
Odpovědnost | OAPŘ |
Termín | 31. 8. 2014 |