Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Systém informací samosprávy


Detail materiálu pro zastupitelstvo čj. ZK-04-2005-33

ZK-04-2005-33.doc  ZK-04-2005-33pr1.xls  ZK-04-2005-33pr2.xls
Číslo materiálu33
Číslo jednacíZK-04-2005-33
NázevRozpočtový výhled kraje Vysočina na období let 2006 a 2007
Zpracoval A. Krištofová
Předkládá F. Dohnal
Počet příloh
Popis problémuKraj podle § 3 zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů, sestavuje rozpočtový výhled. Jedná se o pomocný nástroj hospodaření, který by měl sloužit pro střednědobé finanční plánování rozvoje kraje.
Návrh řešení Ekonomický odbor ve spolupráci se správci kapitol a garanty jednotlivých projektů a grantových schémat sestavil rozpočtový výhled na období let 2006 a 2007. Kromě rozpočtového výhledu běžného rozpočtového hospodaření (příloha 1) je předkládán rovněž odhad závazků a pohledávek, které vzniknou kraji v souvislosti s financováním projektů a grantových schémat spolufinancovaných z prostředků EU (příloha 2).
Předkládaný návrh rozpočtového výhledu kraje byl sestaven za následujících předpokladů:

1) Je uvažováno stávající rozpočtové určení daní - tzn. podíl krajů na celostátním výnosu sdílených daní ve výši 8,92%, použitý koeficient pro kraj Vysočina 7,33859%. Rozpočet daňových příjmů r. 2005 vychází z predikce celostátního výnosu sdílených daní MF ČR, která je snížena o 5%.
2) V roce 2006 a 2007 předpokládáme meziroční růst daňových příjmů ve výši 5%, přičemž jako základ pro výpočet bereme predikci celostátního výnosu sdílených daní MF ČR v roce 2005, která je vzhledem k současnému vývoji daňových příjmů snížena o 8%.
3) Dotace souhrnného dotačního vztahu obsahuje příspěvek na výkon státní správy (v tom je zahrnut příspěvek na jednotky sboru dobrovolných hasičů) a dotace na sociální služby, je uvažováno s meziročním navýšením dotace o 3%.
4) Výše dotace z MŠMT na úhradu přímých výdajů obecních a krajských škol byla stanovena kvalifikovaným odhadem ve výši 3 400 000 tis. Kč.
5) Příjmy z pronájmu majetku zahrnují zejména nájemné hrazené ze strany nemocnic, jejich předpokládaná výše v roce 2006 a 2007 zůstává na stejné úrovni jako v roce 2005 (upravený rozpočet k 30. 4. 2005) za předpokladu, že u nemocnic bude i v příštím období zachována stávající forma hospodaření.
6) U odvodů příspěvkových organizací (tvořeného odvodem z jejich investičního fondu) se předpokládá zachování stávající výše.
7) V letech 2006 a 2007 předpokládáme v běžném rozpočtovém hospodaření (příloha 1 materiálu) vyrovnané rozpočty. Financování projektů a grantových schémat spolufinancovaných z prostředků EU (příloha 2 materiálu) se předpokládá z Fondu strategických rezerv, popř. bude řešeno pomocí úvěru.
8) Rozpočtový výhled s ohledem na objem zdrojů nezahrnuje tvorbu žádných rezerv.
StanoviskaRozpočtový výhled byl projednán na zasedání finančního výboru zastupitelstva kraje dne 8. 6. 2005, na zasedání rozpočtové komise rady kraje dle 10. 6. 2005 a na zasedání rady kraje dne 14. 6. 2005. Rada kraje na svém jednání č. 21 doporučila zastupitelstvu kraje usnesením č. 0814/21/2005/RK vzít na vědomí rozpočtový výhled kraje Vysočina na období 2006 a 2007.
Návrh usneseníZastupitelstvo kraje
bere na vědomí
rozpočtový výhled kraje Vysočina na období 2006 a 2007 dle materiálu
ZK-04-2005-33, př. 1, a přehled závazků a pohledávek, které vzniknou kraji v souvislosti s financováním projektů a grantových schémat spolufinancovaných z prostředků EU dle materiálu
ZK-04-2005-33, př. 2.
Odpovědnost odbor ekonomický
Termín červen 2005
zpět
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 57, 587 33  Jihlava © 2004 webmaster@kr-vysocina.cz