ZK-04-2014-19.doc ZK-04-2014-19pr01.pdf ZK-04-2014-19pr02.pdf ZK-04-2014-19pr03.pdf ZK-04-2014-19pr04.pdf ZK-04-2014-19pr05.pdf ZK-04-2014-19pr06.pdf ZK-04-2014-19pr07.pdf ZK-04-2014-19pr08.pdf ZK-04-2014-19pr09.doc | |
Číslo materiálu | 19 |
Číslo jednací | ZK-04-2014-19 |
Název | Schválení účetní závěrky za účetní období roku 2013 |
Zpracoval | M. Bergerová, A. Krištofová |
Předkládá | V. Novotný |
Počet příloh | |
Popis problému | Povinnost schvalování účetních závěrek vybraných účetních jednotek, mezi něž se řadí i územně samosprávné celky a jimi zřizované příspěvkové organizace, vyplývá ze zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů. Dne 1. 8. 2013 nabyla účinnosti vyhláška č. 220/2013 Sb., o požadavcích na schvalování účetních závěrek některých vybraných účetních jednotek, která popisuje proces schvalování účetní závěrky pro ÚSC a jimi zřizované příspěvkové organizace. Pro schválení účetní závěrky je vyhláškou dána povinnost předkládat schvalujícímu orgánu schvalovanou účetní závěrku, která se skládá z rozvahy (příloha 1 tohoto materiálu), výkazu zisku a ztráty (příloha 2 tohoto materiálu), přílohy (příloha 3 tohoto materiálu), přehledu o peněžních tocích (příloha 4 tohoto materiálu) a přehledu o změnách vlastního kapitálu (příloha 5 tohoto materiálu). Další povinným podkladem je inventarizační zpráva (příloha 6 tohoto materiálu) zpráva z provedených interních auditů (příloha 7 tohoto materiálu) a zpráva o výsledku přezkoumání hospodaření (příloha 8 tohoto materiálu). Schvalujícím orgánem schvalované účetní závěrky Kraje Vysočina sestavené k rozvahovému dni je dle zákona č. 129/2000 Sb., o krajích, ve znění pozdějších předpisů, Zastupitelstvo Kraje Vysočina, jemuž je i v průběhu účetního období zajištěn elektronický přístup k mezitímním (čtvrtletním) a roční účetní závěrce na webové stránce kraje v odkazu: hospodaření transparentně/rozpočet kraje/rozpočet/výkazy. Za účetní období roku 2013 se za schvalovanou účetní závěrku považuje řádná účetní závěrka sestavená k rozvahovému dni tj. k 31. 12. 2013. Schválením účetní závěrky se rozumí také schválení účetního hospodářského výsledku. Jedná se o účetní operaci, která nemá souvislost s výsledkem hospodaření dle rozpočtových pravidel a s rozdělením disponibilních prostředků do dalšího období. O úkonu schválení (případně neschválení) účetní závěrky zpracuje následně Kraj Vysočina protokol (nad rámec usnesení zastupitelstva kraje), jehož návrh je přílohou 9 tohoto materiálu. Pro úplnost uvádíme, že účetní závěrka za účetní období roku 2013 byla dne 25. 2. 2014 odeslána do centrálního systému účetních informací státu (CSUIS). Přijetí účetní závěrky do CSUIS proběhlo bez připomínek. |
Návrh řešení | Vzhledem k tomu, že účetní závěrka se sestavuje na základě údajů z účetnictví vedeného v souladu se zákonem č. 563/1991 Sb., o účetnictví, vyhláškou č. 410/2009 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů, pro některé vybrané účetní jednotky a v souladu s Českými účetními standardy pro některé vybrané účetní jednotky a vzhledem k tomu, že i pracovníci kontrolní skupiny Ministerstva financí provádějící přezkoumání hospodaření konstatovali, že účetnictví kraje je vedeno tak, aby účetní závěrka sestavená na jeho základě podávala věrný a poctivý obraz předmětu účetnictví a finanční situace Kraje Vysočina, odbor ekonomický Krajského úřadu Kraje Vysočina navrhuje zastupitelstvu kraje schválit účetní závěrku sestavenou k 31. 12. 2013. |
Stanoviska | Rada kraje projednala Schválení účetní závěrky za účetní období roku 2013 na svém zasedání dne 10. 6. 2014 a svým usnesením č. 1085/20/2014/RK doporučuje zastupitelstvu kraje schválit účetní závěrku sestavenou k 31.12.2013. |
Návrh usnesení | Zastupitelstvo kraje schvaluje účetní závěrku Kraje Vysočina sestavenou k 31. 12. 2013. |
Odpovědnost | odbor ekonomický |
Termín | 30. 6. 2014 |