ZK-04-2005-33.doc ZK-04-2005-33pr1.xls ZK-04-2005-33pr2.xls | |
Číslo materiálu | 33 |
Číslo jednací | ZK-04-2005-33 |
Název | Rozpočtový výhled kraje Vysočina na období let 2006 a 2007 |
Zpracoval | A. Krištofová |
Předkládá | F. Dohnal |
Počet příloh | |
Popis problému | Kraj podle § 3 zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů, sestavuje rozpočtový výhled. Jedná se o pomocný nástroj hospodaření, který by měl sloužit pro střednědobé finanční plánování rozvoje kraje. |
Návrh řešení | Ekonomický odbor ve spolupráci se správci kapitol a garanty jednotlivých projektů a grantových schémat sestavil rozpočtový výhled na období let 2006 a 2007. Kromě rozpočtového výhledu běžného rozpočtového hospodaření (příloha 1) je předkládán rovněž odhad závazků a pohledávek, které vzniknou kraji v souvislosti s financováním projektů a grantových schémat spolufinancovaných z prostředků EU (příloha 2). Předkládaný návrh rozpočtového výhledu kraje byl sestaven za následujících předpokladů: 1) Je uvažováno stávající rozpočtové určení daní - tzn. podíl krajů na celostátním výnosu sdílených daní ve výši 8,92%, použitý koeficient pro kraj Vysočina 7,33859%. Rozpočet daňových příjmů r. 2005 vychází z predikce celostátního výnosu sdílených daní MF ČR, která je snížena o 5%. 2) V roce 2006 a 2007 předpokládáme meziroční růst daňových příjmů ve výši 5%, přičemž jako základ pro výpočet bereme predikci celostátního výnosu sdílených daní MF ČR v roce 2005, která je vzhledem k současnému vývoji daňových příjmů snížena o 8%. 3) Dotace souhrnného dotačního vztahu obsahuje příspěvek na výkon státní správy (v tom je zahrnut příspěvek na jednotky sboru dobrovolných hasičů) a dotace na sociální služby, je uvažováno s meziročním navýšením dotace o 3%. 4) Výše dotace z MŠMT na úhradu přímých výdajů obecních a krajských škol byla stanovena kvalifikovaným odhadem ve výši 3 400 000 tis. Kč. 5) Příjmy z pronájmu majetku zahrnují zejména nájemné hrazené ze strany nemocnic, jejich předpokládaná výše v roce 2006 a 2007 zůstává na stejné úrovni jako v roce 2005 (upravený rozpočet k 30. 4. 2005) za předpokladu, že u nemocnic bude i v příštím období zachována stávající forma hospodaření. 6) U odvodů příspěvkových organizací (tvořeného odvodem z jejich investičního fondu) se předpokládá zachování stávající výše. 7) V letech 2006 a 2007 předpokládáme v běžném rozpočtovém hospodaření (příloha 1 materiálu) vyrovnané rozpočty. Financování projektů a grantových schémat spolufinancovaných z prostředků EU (příloha 2 materiálu) se předpokládá z Fondu strategických rezerv, popř. bude řešeno pomocí úvěru. 8) Rozpočtový výhled s ohledem na objem zdrojů nezahrnuje tvorbu žádných rezerv. |
Stanoviska | Rozpočtový výhled byl projednán na zasedání finančního výboru zastupitelstva kraje dne 8. 6. 2005, na zasedání rozpočtové komise rady kraje dle 10. 6. 2005 a na zasedání rady kraje dne 14. 6. 2005. Rada kraje na svém jednání č. 21 doporučila zastupitelstvu kraje usnesením č. 0814/21/2005/RK vzít na vědomí rozpočtový výhled kraje Vysočina na období 2006 a 2007. |
Návrh usnesení | Zastupitelstvo kraje bere na vědomí rozpočtový výhled kraje Vysočina na období 2006 a 2007 dle materiálu ZK-04-2005-33, př. 1, a přehled závazků a pohledávek, které vzniknou kraji v souvislosti s financováním projektů a grantových schémat spolufinancovaných z prostředků EU dle materiálu ZK-04-2005-33, př. 2. |
Odpovědnost | odbor ekonomický |
Termín | červen 2005 |