ZK-02-2012-66.doc ZK-02-2012-66pr01.doc ZK-02-2012-66pr02.doc | |
Číslo materiálu | 66 |
Číslo jednací | ZK-02-2012-66 |
Název | Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy Kraje Vysočina 2012 |
Zpracoval | M. Pech, K. Ubr, D. Hřebenová |
Předkládá | M. Kružíková |
Počet příloh | |
Popis problému | Materiál řeší projednání Dlouhodobého záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy Kraje Vysočina 2012 (dále jen DZKV 2012 ). Podle ustanovení § 9 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, zpracovává krajský úřad Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy Kraje Vysočina (dále jen DZKV). Dle výše uvedeného ustanovení část dlouhodobého záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy v kraji, týkající se vzdělávání ve školách a školských zařízeních zřizovaných krajem, předkládá rada kraje zastupitelstvu kraje ke schválení . Dle Vyhlášky č. 15/2005. Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních zpráv a vlastního hodnocení školy, zveřejňuje krajský úřad DZKV a zasílá na MŠMT do 31. 3. 2012. DZKV 2012 přímo navazuje na DZKV 2008. Nově je zařazena SWOT analýza a vzdělávací vize. Významnější změna je navržena v názvu a pojetí prvního prioritního cíle Sbližování výstupů vzdělávání s potřebami trhu práce (v DZKV 2008 Změna účasti na vzdělávání ). Návrh úkolů a opatření byl předložen k připomínkování školám a školským zařízením, byl projednán ve Výboru pro výchovu, vzdělávání a zaměstnanost Zastupitelstva Kraje Vysočina a v Radě pro rozvoj lidských zdrojů Kraje Vysočina. Došlé písemné připomínky jsou uvedeny v materiálu ZK-02-2012-66, př. 2. |
Návrh řešení | OŠMS předkládá orgánům kraje DZKV 2012 k projednání. V souladu s výše uvedeným ustanovením navrhuje OŠMS, aby zastupitelstvo kraje schválilo úkoly týkající se vzdělávání ve školách a školských zařízeních zřizovaných krajem a vzalo na vědomí zbývající úkoly a opatření ke všem úkolům. Dále navrhuje nabídnout možnost k vyjádření širšímu okruhu zájemců, např. obcím, neškolským organizacím, zaměstnavatelům apod. (termín do 13. dubna 2012). |
Stanoviska | Výbor pro výchovu, vzdělávání a zaměstnanost Zastupitelstva Kraje Vysočina usnesením 12/03/2012/VVVZ ze dne 5. 3. 2012 vzal na vědomí pracovní verzi dlouhodobého záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy Kraje Vysočina s doplněním navrhovaných připomínek. Rada kraje usnesením 0510/11/2012/RK ze dne 13. 3. 2012 doporučuje zastupitelstvu kraje * schválit úkoly A.1, A.2, A.3, A.4, A.5, A.6, A.7, A.8, A.9, B.1, B.2, B.3, B.4, B.5, B.6, B.7, B.8, B.9, C.1, C.2, C.4, C.5 v Dlouhodobém záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy Kraje Vysočina 2012 dle materiálu RK-11-2012-48, př. 1upr1; * vzít na vědomí úkol C.3 v Dlouhodobém záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy Kraje Vysočina 2012 dle materiálu RK-11-2012-48, př. 1upr1; * vzít na vědomí opatření k úkolům A.1, A.2, A.3, A.4, A.5, A.6, A.7, A.8, A.9, B.1, B.2, B.3, B.4, B.5, B.6, B.7, B.8, B.9, C.1, C.2, C.3, C.4, C.5 v Dlouhodobém záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy Kraje Vysočina 2012 dle materiálu RK-11-2012-48, př. 1upr1; uložila OŠMS nabídnout dokument k vyjádření širšímu okruhu subjektů a seznámit s došlými náměty zastupitelstvo kraje na květnovém zasedání. |
Návrh usnesení | Zastupitelstvo kraje schvaluje úkoly A.1, A.2, A.3, A.4, A.5, A.6, A.7, A.8, A.9, B.1, B.2, B.3, B.4, B.5, B.6, B.7, B.8, B.9, C.1, C.2, C.4, C.5 v Dlouhodobém záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy Kraje Vysočina 2012 dle materiálu ZK-02-2012-66, př. 1; bere na vědomí * úkol C.3 v Dlouhodobém záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy Kraje Vysočina 2012 dle materiálu ZK-02-2012-66, př. 1; * opatření k úkolům A.1, A.2, A.3, A.4, A.5, A.6, A.7, A.8, A.9, B.1, B.2, B.3, B.4, B.5, B.6, B.7, B.8, B.9, C.1, C.2, C.3, C.4, C.5 v Dlouhodobém záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy Kraje Vysočina 2012 dle materiálu ZK-02-2012-66, př. 1. |
Odpovědnost | OŠMS |
Termín | do konce března 2012 zveřejnit DZKV 2012 a odeslat na MŠMT |