Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Systém informací samosprávy


Detail materiálu pro radu čj. RK-10-2008-26

RK-10-2008-26.doc  RK-10-2008-26pr1.xls
Číslo materiálu26
Číslo jednacíRK-10-2008-26
NázevNávrh finančního plánu Zdravotnické záchranné služby kraje Vysočina, příspěvkové organizace na rok 2008
Zpracoval D. Buřičová
Předkládá V. Švarcová
Počet příloh
Popis problémuPříspěvkové organizace zřízené krajem Vysočina hospodaří podle finančního plánu. Finanční plán zahrnuje vedle výnosových a nákladových ukazatelů a hospodářského výsledku rovněž tvorbu a čerpání peněžních fondů (rezervní a investiční fond, fond odměn a FKSP). Jeho součástí jsou i finanční vztahy k rozpočtu zřizovatele a investiční a odpisový plán.
Při sestavování návrhu finančního plánu na rok 2008 vycházela Zdravotnická záchranná služba, p. o. ze schváleného finančního vztahu k rozpočtu zřizovatele (tj. příspěvek na provoz) dle usnesení zastupitelstva kraje č. 0499/07/2007/ZK. Finanční plán byl pro rok 2008 sestaven jako vyrovnaný.
Do nákladů a výnosů bylo zapracováno připojení výjezdového stanoviště v Humpolci a provoz LSPP v Náměšti nad Oslavou a Velkém Meziříčí. Rozpočet nepočítá s náklady vzniklými v souvislosti se změnou v poskytování zdravotní péče ve Žďáru nad Sázavou, tj. není zahrnuto vybavení nově vzniklých prostor na Poliklinice (současné vybavení, které má posádka RZP k dispozici je pouze základní a v žádném případě není dostatečné pro fungování RLP) a Novém Městě na Moravě.
Výnosy:
Tržby od zdravotních pojišťoven jsou naplánovány ve výši 71 mil. Kč. Celkové tržby vychází z výsledků dosažených v roce 2007 (přepočteno na nové hodnoty uvedené ve vyhlášce č. 331/2007 Sb., kterou se vydává Seznam zdravotních výkonů s bodovými hodnotami platnými od 1. 1. 2008). V plánovaných tržbách je zohledněn vznik Kardiologického centra v Jihlavě (snížení výnosů o 5 800 tis. Kč za nerealizování převozů pacientů do vzdálených specializovaných center) a připojení stanoviště RLP v Humpolci o cca 3 600 tis. Kč.
Ve výši provozní dotace je zohledněna schválená dotace pro obě pracoviště LSPP na 1. pololetí 2008.
Náklady:
Náklady na spotřebu materiálu a energií odráží skutečnost vzniklou zvýšením DPH z 5 % na 9 % u spotřeby zdravotnického materiálu a léků, zvýšení ceny PHM, dále nárůst energií (počítáno s 10 % navýšením), dále náklady zohledňují provoz v Humpolci.
Opravy vozového parku jsou plánovány v porovnání se skutečností s loňským rokem nižší, především s ohledem na nákup nových vozidel.
V položce "Ostatní služby" se projevilo snížení ve výši 3 655 tis. Kč (v roce 2007 účtovány služby za provoz stanoviště v Humpolci), navýšení o náklady na 2 lékaře zajišťující lékařské služby formou obchodní smlouvy v Humpolci, dále náklady na zajištění LSPP a samozřejmě náklady vzniklé činností RLP Humpolec.
Mzdové náklady byly navýšeny oproti skutečnosti roku 2007 z důvodu jsou jak platových postupů tak z důvodu navýšení počtu zaměstnanců na stanovišti RLP Humpolec (3 lékaři - 1 stávající kmenový a 2 úvazky lékařů, kteří byli původně započítáni do OON).
Ostatní osobní náklady, které tvoří především mzdy lékařů zajišťujících lékařské služby na základě dohody o pracovní činnosti, jsou navýšeny o 14 %.
V odpisech se promítá nákup nového majetku dle předloženého investičního plánu. Výše odpisů se může změnit v závislosti na časovém horizontu realizace nákupů.
Materiál dále řeší problematiku vzniku stanoviště RLP ve Žďáru nad Sázavou.
Vzhledem k usnesení zastupitelstva kraje Vysočina č. 0287/04/2007/ZK ze dne 26. 6. 2007, které mimo jiné schválilo posílení výkonu zdravotnické záchranné služby ve Žďáru nad Sázavou na úroveň RLP, je nutné rozhodnout o další existenci stanoviště RLP v Novém Městě na Moravě.
Situaci lze řešit následovně:
1. Posádka RZP ve Žďáru nad Sázavou bude v souladu s usnesením posílena o lékaře a změní se na posádku RLP, přičemž v Novém Městě na Moravě i nadále zůstane posádka RLP beze změny.
Tato varianta je v současné době nereálná z personálních důvodů - chybí lékaři. Kromě toho je nutno u této varianty počítat s nárůstem osobních nákladů pro 5,0 úvazků lékařů, tzn. cca 5 mil Kč.
2. Posádka RLP v Novém Městě na Moravě a posádka RZP ve Žďáru nad Sázavou si vzájemně vymění místa - v Novém Městě na Moravě bude posádka RZP a ve Žďáru nad Sázavou bude posádka RLP.
Tato varianta je reálná, nevyžádá si žádný nárůst osobních nákladů.
3. Posádka RZP ve Žďáru nad Sázavou bude v souladu s usnesením posílena o lékaře a změní se na posádku RLP, přičemž v Novém Městě na Moravě bude provedena kombinace posádek RLP (ve všední dny od 7 - 19 hod) a RZP (ve všední dny od 19 -7 hod. a v sobotu a neděli).
Tato varianta je realizovatelná a personálně zajistitelná. Přijetí této varianty si však vyžádá nárůst osobních nákladů pro 1,7 úvazku lékaře, tzn. cca 1,7 mil Kč. Slabou stránkou této varianty je to, že nebude možná okamžitá reakce na potřebu sekundárních transportů z nemocnice (především ARO), které se realizují ve všední dny většinou mezi 7 - 19 hodinou (v roce 2007 bylo realizováno celkem 140 sekundárních transportů z Nemocnice Nové Město na Moravě, z toho v sobotu a v neděli cca 9 %).
Všechny výše uvedené varianty je nutné v dostatečném předstihu začít projednávat se zdravotními pojišťovnami a po vzájemné dohodě uzavřít dodatek ke smlouvě o hrazení zdravotní péče.
Předpokládaný termín realizace této změny v rozmístění posádek RZP a RLP v Novém Městě na Moravě a ve Žďáru nad Sázavou je 1. 7. 2008.
ZZS KV navrhuje variantu č. 2 s tím, že po pololetním provozu bude riziko časové prodlevy při řešení sekundárních transportů realizovaných ze Žďáru nad Sázavou vyhodnoceno a budou přijata případná opatření.
Návrh řešení Vzhledem k výše uváděnému se radě kraje navrhuje
schválit
* finanční plán výnosů a nákladů na rok 2008 dle materiálu RK-10-2008-26, př. 1;
* tvorbu a použití peněžních fondů, odpisový plán a investiční plán dle materiálu
RK-10-2008-26, př. 1;
* způsob usměrňování prostředků na platy a odměny za pracovní pohotovost pro Zdravotnickou záchrannou službu kraje Vysočina stanoveným objemem těchto prostředků podle materiálu RK-10-2008-26, př. 1;
vzít na vědomí
rozhodnutí Zdravotnické záchranné služky kraje Vysočina o způsobu zajištění posádek RLP a RZP ve Žďáru nad Sázavou a v Novém Městě na Moravě podle varianty č. 2
uložit
řediteli Zdravotnické záchranné služby kraje Vysočina zapracovat tuto změnu do organizačního řádu, který bude následně před uvedením stanovišť do provozu předložen radě kraje ke schválení
StanoviskaEkonomický odbor považuje předložený návrh finančního plánu na rok 2008 za akceptovatelný. V souvislosti s procesem transformace zdravotnické záchranné služby byl na její komplexní rozvoj, a to v souladu s koncepčním záměrem kraje, v oblasti provozních nákladů zvýšen příspěvek na provoz za poslední 3 roky absolutně o téměř 35 mil. Kč, tj. v indexovém vyjádření o 31,2 %. (v roce 2005 provozní dotace - 111 657 tis. Kč a rozpočet 2008 je 146 509 tis. Kč). Ve schváleném rozpočtu kraje na letošní rok bylo k řešení některých záležitostí systémového charakteru pro ZZS kraje Vysočina, zejména v oblasti LSPP, na kapitole zdravotnictví počítáno s rezervou cca 12,7 mil. Kč a z ní bylo dosud použito cca 4 mil. Kč.
Návrh usneseníRada kraje
schvaluje
* finanční plán výnosů a nákladů pro Zdravotnickou záchrannou službu kraje Vysočina, příspěvkovou organizaci na rok 2008 dle materiálu RK-10-2008-26, př. 1;
* tvorbu a použití peněžních fondů, odpisový plán a investiční plán podle materiálu
RK-10-2008-26, př. 1;
* způsob usměrňování prostředků na platy a odměny za pracovní pohotovost pro Zdravotnickou záchrannou službu kraje Vysočina, příspěvkovou organizaci na rok 2008 a to stanoveným objemem těchto prostředků podle materiálu RK-10-2008-26, př. 1;
stanoví
* u Zdravotnické záchranné služby kraje Vysočina, příspěvkové organizace jako závazný ukazatel finančního plánu na rok 2008:
- jmenovitý seznam akcí financovaných z prostředků investičního fondu dle materiálu
RK-10-2008-26, př. 1;
- závazný ukazatel "Limit prostředků na platy" dle materiálu RK-10-2008-26, př. 1 jako způsob usměrňování prostředků na platy a odměny za pracovní pohotovost pro Zdravotnickou záchrannou službu kraje Vysočina, příspěvkovou organizaci stanoveným objemem těchto prostředků;
* použití příspěvku na provoz z rozpočtu zřizovatele k přednostnímu krytí tvorby účetních odpisů z dlouhodobého majetku;
zmocňuje
ředitele Zdravotnické záchranné služby kraje Vysočina, příspěvkové organizace:
- k provádění dílčích úprav a přesunů finančních prostředků mezi jmenovitě schválenými akcemi financovanými z investičního fondu při dodržení celkového objemu použití investičního fondu;
- k použití prostředků rezervního fondu a jejich převodu do investičního fondu včetně použití zůstatku investičního fondu za účelem krytí nákladů spojených s řešením havarijních situací vzniklých na majetku svěřeného do správy či pronajatého nemocnici za předchozího souhlasu vedoucí odboru sociálních věcí a zdravotnictví a vedoucího majetkového odboru;
souhlasí
* se zapojením fondu odměn u Zdravotnické záchranné služby kraje Vysočina, příspěvkové organizace na pokrytí případného překročení stanoveného objemu prostředků na platy za kalendářní rok;
* s případným použitím rezervního fondu u Zdravotnické záchranné služby kraje Vysočina, příspěvkové organizace v průběhu účetního období k pokrytí nákladů na provoz;
bere na vědomí
rozhodnutí Zdravotnické záchranné služby kraje Vysočina o způsobu zajištění posádek RLP a RZP ve Žďáru nad Sázavou a v Novém Městě na Moravě podle varianty č. 2;


ukládá
* vedoucí odboru zdravotnictví a sociálních věcí a vedoucímu majetkového odboru věcně prověřovat návrhy ZZS KV k řešení havarijních situací vzniklých na majetku svěřeného do správy;
* řediteli Zdravotnické záchranné služby kraje Vysočina, příspěvkové organizace promítat schválená rozpočtová opatření orgánu kraje do finančního plánu; upravený finanční plán předkládat odboru sociálních věcí a zdravotnictví nejpozději do 30 dnů po schválení rozpočtového opatření;
* řediteli Zdravotnické záchranné služby kraje Vysočina, p. o. zapracovat změnu týkající se posádek RLP a RZP ve Žďáru nad Sázavou a v Novém Městě na Moravě do organizačního řádu, který bude následně před uvedením stanovišť do provozu předložen radě kraje ke schválení.
Odpovědnost odbor sociálních věcí a zdravotnictví, ekonomický odbor, majetkový odbor, ředitel ZZS KV
Termín 2008- 12- 31
zpět
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 57, 587 33  Jihlava © 2004 webmaster@kr-vysocina.cz