Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Systém informací samosprávy


Detail materiálu pro radu čj. RK-12-2006-36

RK-12-2006-36.doc  RK-12-2006-36pr1.xls  RK-12-2006-36pr2_3.xls
Číslo materiálu36
Číslo jednacíRK-12-2006-36
NázevNávrh finančního plánu na rok 2006 pro Nemocnici Jihlava, příspěvkovou organizaci včetně návrhu rozpočtového opatření na kapitole Zdravotnictví
Zpracoval D. Buřičová
Předkládá V. Švarcová
Počet příloh
Popis problémuPříspěvkové organizace zřízené krajem Vysočina hospodaří podle finančního plánu. Finanční plán zahrnuje vedle výnosových a nákladových ukazatelů a hospodářského výsledku rovněž tvorbu a čerpání peněžních fondů (rezervní a investiční fond, fond odměn a FKSP). Jeho součástí jsou i finanční vztahy k rozpočtu zřizovatele a investiční a odpisový plán.
Finanční plán výnosů a nákladů na rok 2006 je u Nemocnice Jihlava sestaven jako nevyrovnaný s celkovou ztrátou ve výši 23 461 tis. Kč. Jedním z hlavních důvodů této situace je navýšení osobních nákladů oproti roku 2005 o 37 905 tis. Kč, tj. o 11% (mzdové náklady včetně odvodů), přičemž předpokládané navýšení výnosů z prodeje služeb (tržby za zdravotní péči) je pouze ve výši 1 364 tis. Kč. Hodnota výnosů od zdravotních pojišťoven byla stanovena dle vyhlášky č. 550/2005 Sb., která stanoví paušální sazbu nemocnic s maximálním navýšením 3%, přičemž platby od 1. 4. 2006 byly navýšeny na hodnotu 105% ve smyslu vyhlášky č. 101/2006 Sb. Do tržeb nemocnice rovněž zapracovala snížení výnosů za výkony na oddělení dlouhodobě nemocných (2 mil. Kč) a vyúčtování vratky pojišťovně ministerstva vnitra (3 mil. Kč). Plán nákladů na služby byl aktualizován dle skutečného vývoje za 1. kvartál 2006 - jde o navýšení plánu nákladů na praní prádla o 1 mil. Kč oproti původně předložené verzi finančního plánu. Rovněž došlo k navýšení nákladů na plyn dle skutečného vývoje za 1. kvartál 2006 (o 1,6 mil. Kč).
Pokrytí deficitu řešila nemocnice jednak snížením spotřeby materiálu, jednak částečným zapojením dotace na provoz ve výši 39 000 tis. Kč, kterou zpětně získá po úhradě nájemného za movitý a nemovitý majetek ve vlastnictví kraje (22 mil. z této částky je roční nájem za lineární urychlovač).

V návrhu finančního plánu došlo ke zpětnému zapojení příjmu kraje vyplývajícího z pronájmů majetku realizovaných nemocnicemi na základě příkazních smluv za rok 2005 ve prospěch nemocnice a to na její běžný rozvoj.
Návrh řešení Při sestavování návrhu finančního plánu na rok 2006 vycházela nemocnice ze schváleného finančního vztahu k rozpočtu zřizovatele (tj. příspěvek na provoz a schválené, prozatím nekonkretizované dotace z nájemného) dle usnesení zastupitelstva kraje č. 0534/09/2005/ZK.
Radě kraje se navrhuje schválit:
* finanční plán výnosů a nákladů na rok 2006 dle materiálu RK-12-2006-36, př.1;
* tvorbu a použití peněžních fondů, odpisové plán a investiční plán podle materiálu
RK-12-2006-36, př.1;
* plán oprav dlouhodobého majetku pronajatého zřizovatelem podle materiálu RK-12-2006-36, př.1;
* způsob usměrňování prostředků na platy a odměny za pracovní pohotovost stanoveným objemem těchto prostředků podle materiálu RK-12-2006-36, př.1;
* rozpis čerpání příspěvku na provoz a investiční dotaci podle materiálu RK-12-2006-36, př.1;
* rozpočtové opatření v rozsahu uvedeném v materiálu RK-12-2006-36,př.2 př.3;
* provést analýzu stavu plnění finančního plánu k 30. 6. 2006 a zapracovat změny podle veškeré nové platné legislativy.
StanoviskaNemocnice Jihlava v předloženém návrhu finančního plánu osobní výdaje oproti původnímu plánu snížila o 10,2 mil. Kč. Přes tuto skutečnost zůstala plánovaná ztráta téměř na původní úrovni, tj. - 23 461 tis. Kč. Důvodem tohoto stavu je, že nemocnice zároveň snížila tvorbu výnosů o 7 mil. Kč (tržby od zdravotních pojišťoven meziročně stagnují) a dále posílila některé nákladové položky (spotřeba energie, služby) v úhrnu o 2,6 mil. Kč. Lze se oprávněně domnívat, že finanční plán obsahuje rezervy, které se mohou promítnout do sestavení upraveného plánu v pololetí 2006.
Návrh usneseníRada kraje
schvaluje
* finanční plán výnosů a nákladů pro Nemocnici Jihlava, příspěvkovou organizaci na rok 2006 dle materiálu RK-12-2006-36, př. 1;
* tvorbu a použití peněžních fondů Nemocnice Jihlava, její odpisový plán a investiční plán podle materiálu RK-12-2006-36, př. 1;
* plán oprav dlouhodobého majetku pronajatého zřizovatelem podle materiálu
RK-12-2006-36, př. 1;
* způsob usměrňování prostředků na platy a odměny za pracovní pohotovost stanoveným objemem těchto prostředků podle materiálu RK-12-2006-36, př. 1;
* rozpis čerpání příspěvku na provoz a investiční dotaci pro Nemocnici Jihlava, příspěvkovou organizaci dle materiálu RK-12-2006-36, př. 1;
* v rámci kapitoly Zdravotnictví, § 3522 - Ostatní nemocnice zvýšení položky 5331 - Neinvestiční příspěvky zřízeným příspěvkovým organizacím o částku 39 000 tis. Kč a zvýšení položky 6351 - Investiční dotace zřízeným příspěvkovým organizací o částku 13 800 tis. Kč v obou případech s určením pro Nemocnici Jihlava při současném snížení položky 6901 - Nespecifikované rezervy o částku 52 800 tis. Kč dle materiálu
RK-12-2006-36, př. 3;
* zvýšení příjmové části rozpočtu o příjmy z pronájmu nemovitostí a movitých věcí z příkazní smlouvy dle materiálu RK-12-2006-36, př. 2 při současném zvýšení výdajové části rozpočtu kraje kapitoly Zdravotnictví v členění dle rozpisu dle materiálu
RK-12-2006-36, př. 3 s tím, že finanční prostředky jsou Nemocnici Jihlava poukázány z rozpočtu kraje nejvýše ve výši skutečně přijatého nájemného z příkazních smluv na účet kraje;
stanovuje
u Nemocnice Jihlava jako závazný ukazatel finančního plánu na rok 2006:
* závazný ukazatel "Investiční dotace" pro organizace dle materiálu RK-12-2006-36, př. 1;
* jmenovitý seznam akcí financovaných z prostředků investičního fondu dle materiálu
RK-12-2006-36, př. 1;
* závazný ukazatel "Příspěvek (dotace) na provoz" dle materiálu RK-12-2006-36, př. 1;
* závazný ukazatel "Limit prostředků na platy" dle materiálu RK-12-2006-36, př. 1 jako způsob usměrňování prostředků na platy a odměny za pracovní pohotovost stanoveným objemem těchto prostředků;
* použití příspěvku na provoz k přednostnímu krytí tvorby účetních odpisů;
zmocňuje
ředitele Nemocnice Jihlava, příspěvkové organizace:
* k provádění dílčích úprav a přesunů finančních prostředků mezi jmenovitě schválenými akcemi financovanými z investičního fondu při dodržení celkového objemu použití investičního fondu;
* k použití prostředků rezervního fondu a jejich převodu do investičního fondu včetně použití zůstatku investičního fondu za účelem krytí nákladů spojených s řešením havarijních situací vzniklých na majetku svěřeného do správy či pronajatého nemocnici za předchozího souhlasu vedoucí odboru sociálních věcí a zdravotnictví a vedoucího majetkového odboru; a
ukládá
* vedoucí odboru zdravotnictví a sociálních věcí a vedoucímu majetkového odboru věcně prověřovat návrhy nemocnice k řešení havarijních situací vzniklých na majetku svěřeného do správy či pronajatého zřizovatelem;
* řediteli Nemocnice Jihlava:
* promítat schválená rozpočtová opatření orgánu kraje do finančního plánu; upravený finanční plán předkládat odboru sociálních věcí a zdravotnictví nejpozději do 30 dnů po schválení rozpočtového opatření,
* provést aktualizaci finančních plánů dle legislativy platné od 1. 7. 2006 a předložit je v termínu shodném s termínem účetní závěrky k 30. 6. 2006 současně se soupisem realizovaných úsporných opatření na odbor sociálních věcí a zdravotnictví;
* odboru sociálních věcí a zdravotnictví:
* předložit průběžnou informaci o výsledcích plnění finančního plánu nemocnic za období leden - květen 2006 do rady kraje v termínu do 30. 6. 2006,
* předložit aktualizované finanční plány nemocnic na rok 2006 společně s výsledky plnění za 1. pololetí 2006 do rady kraje v termínu nejpozději do 31. 8. 2006.
Odpovědnost odbor sociálních věcí a zdravotnictví, ekonomický odbor, majetkový odbor, ředitel Nemocnice Jihlava, příspěvkové organizace
Termín 31. 12. 2006
zpět
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 57, 587 33  Jihlava © 2004 webmaster@kr-vysocina.cz