RK-39-2017-66.doc RK-39-2017-66pr01.xls | |
Číslo materiálu | 66 |
Číslo jednací | RK-39-2017-66 |
Název | Návrh na provedení rozpočtového opatření v rámci kapitoly Školství, mládeže a sportu - změna závazných ukazatelů SŠ v souvislosti s monitorováním kvality vzdělávání |
Zpracoval | T. Doleželová, J. Hadravová |
Předkládá | K. Ubr |
Počet příloh | |
Popis problému | Materiál řeší poskytnutí finanční podpory na monitorování kvality vzdělávání na středních školách zřizovaných krajem. Střední školy využily nabídky firmy Scio (Testy do hodin - produkt KLIKA) na podzimní kolo testování v roce 2017 a umožnily svým žačkám a žákům zapojit se do monitorování v prvních i ve třetích ročnících učebních oborů a nově prvních i čtvrtých ročnících maturitních oborů. Do testování se přihlásilo 22 škol a celkový počet přihlášených žáků a žákyň byl 3 578, což je o 1 350 více než v loňském roce. |
Návrh řešení | Radě kraje je navrženo poskytnout středním školám dle materiálu RK-39-2017-66, př. 1 podporu v celkové výši 339 718 Kč, a to z prostředků kapitoly Školství, mládeže a sportu, § 3299 - Ostatní záležitosti vzdělávání, položka Systémová podpora zvyšování kvality vzdělávání ve středních školách (ÚZ 00315). Za tímto účelem je navrženo schválit zvýšení závazného ukazatele Příspěvek na provoz středním školám, a to v částkách dle materiálu RK-39-2017-66, př. 1 na podporu monitorování žáků a žákyň učebních oborů skupiny H a maturitních oborů skupiny M a L. Finanční prostředky jsou školám poskytovány dle zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, v souvislosti s výkonem zřizovatelské funkce. ID dotací jsou uvedeny v příloze. |
Stanoviska | Odbor ekonomický nemá připomínky. Odbor informatiky: Podpora byla zaevidována v systému eDotace - ID O02356. |
Návrh usnesení | Rada kraje schvaluje zvýšení závazného ukazatele Příspěvek na provoz středním školám dle materiálu RK-39-2017-66, př. 1 na podporu monitorování žáků a žákyň středních škol. |
Odpovědnost | odbor školství, mládeže a sportu |
Termín | 31. 12. 2017 |