Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Systém informací samosprávy


Detail materiálu pro radu čj. RK-21-2005-32

RK-21-2005-32.doc  RK-21-2005-32pr1.xls  RK-21-2005-32pr2.xls
Číslo materiálu32
Číslo jednacíRK-21-2005-32
NázevRozpočtový výhled kraje Vysočina na období let 2006 a 2007
Zpracoval2 Rozpočtový výhled kraje Vysočina na období let 2006 a 2007 pro: jednání rady kraje č. 21/2005 dne 14. 6. 2005 zpracovali: M. Chvátalová, T. Vonka
Předkládá A. Krištofová
Počet příloh
Popis problémuKraj podle § 3 zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů, sestavuje rozpočtový výhled. Jedná se o pomocný nástroj hospodaření, který by měl sloužit pro střednědobé finanční plánování rozvoje kraje.
Návrh řešení Ekonomický odbor ve spolupráci se správci kapitol a garanty jednotlivých projektů a grantových schémat sestavil rozpočtový výhled na období let 2006 a 2007. Kromě rozpočtového výhledu běžného rozpočtového hospodaření (příloha 1) je předkládán rovněž odhad závazků a pohledávek, které vzniknou kraji v souvislosti s financováním projektů a grantových schémat spolufinancovaných z prostředků EU (příloha 2).
Předkládaný návrh rozpočtového výhledu kraje byl sestaven za následujících předpokladů:

1) Je uvažováno stávající rozpočtové určení daní - tzn. podíl krajů na celostátním výnosu sdílených daní ve výši 8,92%, použitý koeficient pro kraj Vysočina 7,33859%. Rozpočet daňových příjmů r. 2005 vychází z predikce celostátního výnosu sdílených daní MF ČR, která je snížena o 5%.
2) V roce 2006 a 2007 předpokládáme meziroční růst daňových příjmů ve výši 5%, přičemž jako základ pro výpočet bereme predikci celostátního výnosu sdílených daní MF ČR v roce 2005, která je vzhledem k současnému vývoji daňových příjmů snížena o 8%.
3) Dotace souhrnného dotačního vztahu obsahuje příspěvek na výkon státní správy (v tom je zahrnut příspěvek na jednotky sboru dobrovolných hasičů) a dotace na sociální služby, je uvažováno s meziročním navýšením dotace o 3%.
4) Výše dotace z MŠMT na úhradu přímých výdajů obecních a krajských škol byla stanovena kvalifikovaným odhadem ve výši 3 400 000 tis. Kč.
5) Příjmy z pronájmu majetku zahrnují zejména nájemné hrazené ze strany nemocnic, jejich předpokládaná výše v roce 2006 a 2007 zůstává na stejné úrovni jako v roce 2005 (upravený rozpočet k 30. 4. 2005) za předpokladu, že u nemocnic bude i v příštím období zachována stávající forma hospodaření.
6) U odvodů příspěvkových organizací (tvořeného odvodem z jejich investičního fondu) se předpokládá zachování stávající výše.
7) V letech 2006 a 2007 předpokládáme v běžném rozpočtovém hospodaření (příloha 1 materiálu) vyrovnané rozpočty. Financování projektů a grantových schémat spolufinancovaných z prostředků EU (příloha 2 materiálu) se předpokládá z Fondu strategických rezerv, popř. bude řešeno pomocí úvěru.
8) Rozpočtový výhled s ohledem na objem zdrojů nezahrnuje tvorbu žádných rezerv.
Rozpočtový výhled byl předložen finančnímu výboru zastupitelstva kraje a rozpočtové komisi rady kraje.
StanoviskaStanoviska nebyla vyžádána.
Návrh usneseníRada kraje
doporučuje
zastupitelstvu kraje vzít na vědomí rozpočtový výhled kraje Vysočina na období 2006 a 2007 dle materiálu RK-21-2005-32, př. 1, a přehled závazků a pohledávek, které vzniknou kraji v souvislosti s financováním projektů a grantových schémat spolufinancovaných z prostředků EU dle materiálu RK-21-2005-32, př. 2.
Odpovědnost odbor ekonomický
Termín červen 2005
zpět
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 57, 587 33  Jihlava © 2004 webmaster@kr-vysocina.cz