RK-18-2005-63.doc RK-18-2005-63pr1.tif RK-18-2005-63pr2.xls | |
Číslo materiálu | 63 |
Číslo jednací | RK-18-2005-63 |
Název | Využití členského příspěvku pro Regionální rozvojovou agenturu Vysočina |
Zpracoval | M. Černý, V. Kotrbová |
Předkládá | M. Černý |
Počet příloh | |
Popis problému | Dne 16. prosince 2003 schválilo Zastupitelstvo kraje Vysočina usnesením č. 324/07/2003ZK (Zastupitelstvo kraje schvaluje · rozpočet kraje Vysočina na rok 2004 jako vyrovnaný v celkové výši příjmů i výdajů 5 605 847 tis. Kč v členění dle materiálu ZK-07-2003-05, př. 1upr1 (Hlavní kniha rozpočtu 2004) v rozsahu stran 1 až 33 včetně; · závazné ukazatele pro příspěvkové organizace kraje, které jsou obsaženy v části D (Tabulková část a grafy) v tabulce č. 9 - Závazné ukazatele rozpisu rozpočtu pro příspěvkové organizace materiálu ZK-07-2003-05, př. 1upr1 (Hlavní kniha rozpočtu 2004) a svěřuje radě kraje provádění: · všech rozpočtových opatření týkajících se přijetí účelových dotací ze státního rozpočtu a státních fondů a jejich použití; · všech ostatních rozpočtových opatření do výše 2 mil. Kč v jednotlivých případech v rámci celkového schváleného rozpočtu kromě provádění rozpočtových opatření v položce Ostatní činnosti, j. n. (nespecifikovaná rezerva); všech úprav závazných ukazatelů příspěvkových organizací zřizovaných krajem; všech rozpočtových opatření bez omezení jejich výše (včetně kapitoly Rezerva a rozvoj kraje), která jsou prováděna za účelem tvorby Fondu strategických rezerv Vysočiny a jsou v souladu s článkem 2 odstavcem (2) statutu tohoto fondu) poskytnutí členského příspěvku Regionální rozvojové agentuře Vysočina. Dle Čl. 3 odst. 5 Smlouvy o poskytnutí členského příspěvku (RK-16- 2005-63, př. 1) je příjemce příspěvku povinen poskytovateli prokázat jeho využití do konce února 2005. Příjemce zaslal vedoucímu Odboru regionálního rozvoje Krajského úřadu kraje Vysočina (dále jen "ORR") využití členského příspěvku emailem dne 12. dubna 2005 (RK-18-2005-63, př.2). Využití členského příspěvku se týká také Odboru sekretariátu hejtmana, Odboru životního prostředí, Odboru informatiky a Odboru dopravy a silničního hospodářství Krajského úřadu kraje Vysočina. |
Návrh řešení | Vzhledem k výraznému posílení povědomí o fondech EU a o možnostech čerpání finančních zdrojů, není nutné v dnešní době poskytovat příspěvek na poradenskou činnost Junior manažerů RRAV. Od roku 2004 se také výrazně posílilo tržní prostředí zpracovatelů projektů a RRAV se nachází ve standardním, již stabilizovaném tržním prostředí. Vzhledem k této skutečnosti hrozí v případě poskytování příspěvku RRAV porušení zákazu veřejné podpory podle čl. 87 a násl. Smlouvy o ES. Tento problém je možné vyřešit tak, že by kraj ve smlouvě o poskytnutí členského příspěvku vymezil "služby v obecném hospodářském zájmu", které by RRAV poskytovala, a kraj by jí kompenzoval prokazatelnou ztrátu z poskytování služeb (technicky by měli být vyčleněni pracovníci RRAV, kteří se na přípravě a realizaci projektů budou podílet a RRAV by se měly refundovat z členského příspěvku osobní náklady a část provozních nákladů, poměrově připočitatelné k celkovým provozním nákladům RRAV). Tento postup byl konzultován a doporučen Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže. Další problematickou oblastí je skutečnost, že kraj je povinen postupovat při výběru dodavatele služeb (včetně těch, které dodává RRAV) podle zákona č. 40/2004 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů. |
Stanoviska | |
Návrh usnesení | Rada kraje bere na vědomí využití členského příspěvku Regionální rozvojové agentuře Vysočina za rok 2004 a ukládá ORR předložit vyúčtování finančnímu výboru zastupitelstva kraje. |
Odpovědnost | ORR |
Termín | červen 2005 |