RK-05-2016-24.doc RK-05-2016-24pr01.doc | |
Číslo materiálu | 24 |
Číslo jednací | RK-05-2016-24 |
Název | Spolupráce Kraje Vysočina s obcemi s rozšířenou působností při zajišťování administrace Programu obnovy venkova Vysočiny v roce 2016 |
Zpracoval | L. Hrůza |
Předkládá | I. Fryšová |
Počet příloh | |
Popis problému | Jedná se o návrh na uzavření příkazních smluv s obcemi s rozšířenou působností týkající se spolupráce na administraci Programu obnovy venkova Vysočiny v roce 2016. V roce 2015 zajišťoval Kraj Vysočina ve spolupráci s obcemi s rozšířenou působností nezbytnou administrativu Programu obnovy venkova Vysočiny (dále jen POVV ). Tato spolupráce probíhala na základě uzavřené příkazní smlouvy, jejímž předmětem bylo stanovení součinnosti obce s rozšířenou působností poskytované kraji za účelem zajištění realizace POVV. Součástí této smlouvy byl Metodický pokyn pro organizační zajištění a finanční kontroly projektů dotovaných v rámci POVV v Kraji Vysočina , který stanovil formy spolupráce kraje a obce s rozšířenou působností. Platnost těchto smluv uzavřených v roce 2015 vyprší 28. 2. 2016. Vzhledem k tomu, že i v letošním roce je záměrem kraje dále pokračovat v této spolupráci (na základě schválených Zásad POVV pro rok 2016), je navrhováno opětovné uzavření smluv s obcemi s rozšířenou působností. |
Návrh řešení | Odbor regionálního rozvoje Krajského úřadu Kraje Vysočina navrhuje, aby byla vzájemná součinnost mezi obcemi s rozšířenou působností a krajem za účelem zajištění realizace POVV řešena z důvodu účinnosti zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku opět formou příkazní smlouvy obsažené v materiálu RK-05-2016-24, př. 1. Součástí této smlouvy je opět Metodický pokyn pro organizační zajištění a finanční kontroly projektů dotovaných v rámci POVV . Činnosti, které by měly dle metodického pokynu vykonávat obce s rozšířenou působností, jsou shodné s činnostmi, které zabezpečovaly i v předchozích letech. Smluvní odměna činila v loňském roce 600 Kč za jednu přijatou (administrovanou) žádost. Pro letošní rok navrhujeme tuto částku zachovat (při maximálním počtu podaných žádostí by mohlo jít až o částku ve výši 661x600 Kč, tj. 396 600 Kč) V roce 2015 bylo vybráno celkem 650 žádostí, čemuž odpovídala částka 390 000 Kč. Tento příspěvek na administraci POVV je každoročně poskytován z kapitoly odboru regionálního rozvoje určené pro POVV (Pro rok 2016 je to 69 mil. Kč). Dle ustanovení § 59 odst. 3 zákona č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů, rada kraje zabezpečuje rozhodování o ostatních záležitostech patřících do samostatné působnosti kraje, pokud nejsou vyhrazeny zastupitelstvu, nebo pokud si je zastupitelstvo nevyhradilo. |
Stanoviska | Stanoviska nebyla vyžádána. |
Návrh usnesení | Rada kraje rozhoduje uzavřít příkazní smlouvy s obcemi s rozšířenou působností (Chotěboř, Pacov, Nové Město na Moravě, Jihlava, Pelhřimov, Telč, Třebíč, Moravské Budějovice, Náměšť nad Oslavou, Havlíčkův Brod, Světlá nad Sázavou, Žďár nad Sázavou, Bystřice nad Pernštejnem, Velké Meziříčí a Humpolec) dle vzoru, který je obsahem materiálu RK-05-2016-24, př. 1. |
Odpovědnost | odbor regionálního rozvoje |
Termín | 30. 4. 2016 |