RK-04-2016-31.doc | |
Číslo materiálu | 31 |
Číslo jednací | RK-04-2016-31 |
Název | Vyjádření k připravovaným opatřením MŠMT k posílení individuální integrace žáků v běžných základních školách (společné vzdělávání) |
Zpracoval | K. Ubr |
Předkládá | K. Ubr |
Počet příloh | |
Popis problému | Materiál předkládá k projednání návrh stanoviska k připravovaným opatřením MŠMT k posílení individuální integrace žáků v běžných základních školách (společné vzdělávání). Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy usiluje o začlenění žáků a žákyň s lehkým mentálním postižením bez souběžného handicapu, kteří se vzdělávají podle přílohy k rámcovému vzdělávacímu programu Základní vzdělávání (tzv. praktická škola ), do běžných tříd základních škol. |
Návrh řešení | OŠMS předkládá k projednání návrh stanoviska k připravovaným opatřením MŠMT k posílení individuální integrace žáků v běžných základních školách (společné vzdělávání). |
Stanoviska | Stanoviska nebyla vyžádána. |
Návrh usnesení | Rada kraje doporučuje MŠMT znovu se zabývat přípravou inkluze, a to zejména: a) dokončením předpisů (vyhlášek, upřesnění finančních toků, novelizace RVP základní vzdělávání), b) připraveností základních škol a poradenského systému na přijímání zejména žáků a žákyň s mentálním handicapem, c) rizikem odchodu nadaných žáků na školy bez integrace mentálně handicapovaných žáků a žákyň, např. do přetrvávajícího paralelního systému víceletých gymnázií a narůstajícího počtu soukromých základních škol; podporuje záměr MŠMT posílit prostředky na podporu individuální integrace žáků a žákyň; nesouhlasí se záměrem potlačovat a postupně zcela utlumit alternativu skupinového vzdělávání žáků a žákyň s LMP v samostatných speciálních třídách; ukládá Ing. Janě Fialové, radní Kraje Vysočina pro oblast školství, mládeže a sportu, seznámit se stanoviskem ministryni školství, mládeže a tělovýchovy. |
Odpovědnost | OŠMS |
Termín | 15. 2. 2016 |