Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Systém informací samosprávy


Detail materiálu pro radu čj. RK-12-2005-28

RK-12-2005-28.doc  RK-12-2005-28pr1.tif  RK-12-2005-28pr2.tif
Číslo materiálu28
Číslo jednacíRK-12-2005-28
NázevDotace na opravu budovy ZUŠ Žďár nad Sázavou
Zpracoval: D. Hřebenová
Předkládá Z. Ludvík
Počet příloh
Popis problémuŘeditel ZUŠ Žďár nad Sázavou na základě kontroly a upozornění Krajské hygienické stanice kraje Vysočina (dále jen KHS) na nedostatky v údržbě objektu ZUŠ Žďár nad Sázavou požádal kraj Vysočina, zřizovatele ZUŠ Žďár nad Sázavou (příloha č. 1 k materiálu
RK-12-2005-28) a město Žďár nad Sázavou, majitele budovy, v níž ZUŠ Žďár nad Sázavou sídlí, o dotaci na opravu nemovitého majetku.
Podle vyjádření KHS (příloha č. 2 k materiálu RK-12-2005-28) se v budově projevují vážné nedostatky týkající se propadající se podlahy a vlhkosti zdiva v tanečním a koncertním sále ZUŠ. Nejzávažnějším problémem je pak narušení zdiva plísní, která se vyskytuje v několika místnostech souvisejících s koncertním sálem. Podle ústního vyjádření pracovnic KHS v případě, že nebude zjednána náprava do počátku školního roku 2005/2006 budou nuceny vydat předběžné opatření na ochranu dětí zde při vyučování pobývajících a uzavření těchto prostor školy. V prostorách označených za nevyhovující probíhá výuka 150 žáků tanečního oboru a 40 žáků oboru dramatického. ZUŠ nemá možnost zajistit zde probíhající výuku v jiném náhradním prostoru. Majetkový odbor KrÚ kraje Vysočina (dále jen MO) po projednání dané problematiky s odborem školství, mládeže a sportu KrÚ kraje Vysočina (dále jen OŠMS) provedl na ZUŠ Žďár nad Sázavou místní šetření ke zjištění rozsahu postižení a k možnosti zjednání nápravy. Mimo jiné zjistil, že rozsah postižení je takového charakteru, že je nutné v případě tanečního sálu provést opravu zasahují do izolace samotné budovy. Ředitel ZUŠ nechal zpracovat podrobnou studii, která by řešila stavební možnosti odstranění nejzávažnějších problémů a současně objasnila finanční rozsah nutných oprav. Zpracovaná studie předpokládá cenu nutných oprav ve výši 607 tis. Kč. Pracovníci MO prověřili reálnost navrženého řešení a finančních nároků. Vzhledem ke skutečnosti že, navržený postup i finanční náročnost je podložena podrobným položkovým rozpočtem je zpracovaná studie velmi realistická a výsledná cena by se neměla od navržené výrazně lišit. Vzhledem ke skutečnosti, že zřizovatelem ZUŠ Žďár nad Sázavou je kraj Vysočina a majitelem budovy je město Žďár nad Sázavou, pokusil se OŠMS po konzultacích s MO vést předběžná jednání o možném řešení vzniklé situace. Na základě vzájemných konzultací se zástupci města Žďár nad Sázavou a zástupci kraje Vysočina OŠMS navrhuje dále specifikované řešení.
Návrh řešení Investorem stavby bude majitel budovy Město Žďár nad Sázavou.
Finanční krytí stavby bude zajištěno Městem Žďár nad Sázavou, za spoluúčasti kraje Vysočina. Spoluúčast kraje Vysočina bude zabezpečena investiční dotací Městu Žďár nad Sázavou. Výše spoluúčasti vychází ze zpracovaného položkového rozpočtu a vzájemných konzultací všech zainteresovaných stran, včetně zapojení fondů ZUŠ Žďár nad Sázavou. Finanční výše nutné opravy podle zpracované studie je 607 tis. Kč. Při ceně stavby 607 tis. Kč bude finanční spoluúčast následující. Město Žďár nad Sázavou 207 tis Kč (34%), kraj Vysočina 400 tis. Kč (66%). Část finančních prostředků kraje bude získána odvodem z investičního fondu ZUŠ Žďár nad Sázavou . S ředitelem ZUŠ je projednán odvod ve výši 100 tis. Kč, přičemž v případě vyšší či nižší konečné částky investice než řeší studie, zůstane poměr financování Města Žďár nad Sázavou a kraje Vysočina zachován, tedy 34:66. V případě kraje Vysočina bude však maximální příspěvek 450 tis. Kč.
Rada města Žďár nad Sázavou projednala navržený postup na svém zasedání dne 28. 2. 2005 a doporučila zastupitelstvu schválit postup financování a dotaci na zabezpečení nezbytných oprav ZUŠ Žďár nad Sázavou. Zastupitelstvo města Žďár nad Sázavou bude projednávat tuto záležitost na svém zasedání dne 17. 3. 2005.

Radě kraje je navrhováno:
schválit
* povýšení rozpočtu příjmů a výdajů (kapitola nemovitý majetek § 3231) o částku 100 tis. Kč
* stanovení závazného ukazatele Odvod z investičního fondu u ZUŠ Žďár nad Sázavou ve výši 100 tis. Kč
doporučit
zastupitelstvu kraje schválit
* dotaci Městu Žďár nad Sázavou za účelem zajištění spolufinancování nutných oprav budovy ZUŠ Žďár nad Sázavou maximálně ve výši 450 tis. Kč dle textu materiálu RK-12-2005-28
* posílení rozpočtu kapitoly nemovitý majetek, § 3231 o částku 350 tis. Kč snížením kapitoly Rezerva a rozvoj kraje, položky Nespecifikovaná rezerva, § 6409 Ostatní činnosti jinde nezařazené o tuto částku s tím, že zbylých 100 tis. Kč je zdrojově kryto nařízeným odvodem z investičního fondu organizace
StanoviskaEkonomický odbor souhlasí s navrhovaným rozpočtovým opatřením, aktuální stav položky Nespecifikovaná rezerva je 87 707 tis. Kč.
Majetkový odbor souhlasí s navrženým řešením.
Návrh usneseníRada kraje
schvaluje
* povýšení rozpočtu příjmů a výdajů (kapitola Nemovitý majetek, § 3231) o částku 100 tis. Kč;
* stanovení závazného ukazatele Odvod z investičního fondu u ZUŠ Žďár nad Sázavou ve výši 100 tis. Kč a
doporučuje
zastupitelstvu schválit:
* poskytnutí investiční dotace Městu Žďár nad Sázavou ve výši 66 % skutečných investičních nákladů na zabezpečení nezbytných úprav v tanečním a koncertním sále budovy ZUŠ Žďár nad Sázavou, maximálně však ve výši 450 tis. Kč;
* posílení rozpočtu kapitoly Nemovitý majetek, § 3231 o částku 350 tis. Kč snížením kapitoly Rezerva a rozvoj kraje, položky Nespecifikovaná rezerva, § 6409 Ostatní činnosti jinde nezařazené o tuto částku s tím, že zbylých 100 tis. Kč je zdrojově kryto nařízeným odvodem z investičního fondu organizace.
Odpovědnost odbor školství, mládeže a sportu, majetkový odbor, ekonomický odbor
Termín březen 2005
zpět
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 57, 587 33  Jihlava © 2004 webmaster@kr-vysocina.cz