RK-26-2014-11.doc | |
Číslo materiálu | 11 |
Číslo jednací | RK-26-2014-11 |
Název | Svěření rozhodování o předkládání monitorovacích zpráv na úseku sociálních věcí za projekty transformace pobytových zařízení sociálních služeb |
Zpracoval | E. Komínková, R. Sýkora, J. Bína |
Předkládá | V. Švarcová |
Počet příloh | |
Popis problému | Odbor sociálních věcí je aktuálně realizátorem následujících projektů v oblasti transformace pobytových zařízení sociálních služeb: Transformace ÚSP Jinošov II., reg. č. CZ.1.06/3.1.00/07.08082, Transformace Ústavu sociální péče Jinošov III , reg. č. CZ.1.06/3.1.00/07.08060, Transformace ÚSP Křižanov I., reg. č. CZ.1.06/3.1.00/07.08353, Transformace ÚSP Křižanov II., reg. č. CZ.1.06/3.1.00/07.08460, Transformace ÚSPMP Těchobuz I., reg. č. CZ.1.06/3.1.00/07.08133, Transformace ÚSPMP Těchobuz II., reg. č. CZ.1.06/3.1.00/07.08699, Transformace ÚSPMP Těchobuz III., reg. č. CZ.1.06/3.1.00/07.08558 (dále též projekty ) financované z IOP. V rámci těchto projektů jsou v průběhu realizace a po dobu udržitelnosti předkládány monitorovací zprávy. Pravidla Integrovaného operačního programu ukládají, že monitorovací zprávy obsahují pouze shrnutí průběhu projektu, nemohou obsahovat (jiné než méně významné) změny projektu ani žádosti o takové změny. Ty jsou vždy zpracovávány prostřednictvím Oznámení příjemce o změně, které je samostatně předkládáno radě kraje ke schválení. Na zpracování monitorovacích zpráv jsou navíc poskytovány lhůty v řádech dnů, a není proto z časového hlediska možné předkládat zprávy ke schválení radě kraje. V současné době dochází ze strany MPSV k žádosti o maximální součinnosti při procesu administrace Monitorovacích zpráv se Žádostmi o platbu. Důvodem je rizika ztráty části finančních prostředků v celém IOP zapříčiněné nízkým čerpáním v letošním roce. |
Návrh řešení | Odbor sociálních věcí Krajského úřadu Kraje Vysočina navrhuje Radě Kraje Vysočina svěřit hejtmanovi rozhodování o předkládání monitorovacích zpráv, kterými nedochází ke změnám projektů, a to pouze za účelem realizace a monitoringu projektů: Transformace ÚSP Jinošov II., reg. č. CZ.1.06/3.1.00/07.08082, Transformace Ústavu sociální péče Jinošov III , reg. č. CZ.1.06/3.1.00/07.08060, Transformace ÚSP Křižanov I., reg. č. CZ.1.06/3.1.00/07.08353, Transformace ÚSP Křižanov II., reg. č. CZ.1.06/3.1.00/07.08460, Transformace ÚSPMP Těchobuz I., reg. č. CZ.1.06/3.1.00/07.08133, Transformace ÚSPMP Těchobuz II., reg. č. CZ.1.06/3.1.00/07.08699, Transformace ÚSPMP Těchobuz III., reg. č. CZ.1.06/3.1.00/07.08558 z důvodu zajištění operativnosti při realizaci a monitoringu těchto projektů a plnění lhůt pro zpracování a odevzdávání těchto monitorovacích zpráv. Dle ustanovení § 59 odst. 3 zákona č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů, rada kraje zabezpečuje rozhodování v ostatních záležitostech patřících do samostatné působnosti kraje, pokud nejsou vyhrazeny zastupitelstvu nebo pokud si je zastupitelstvo nevyhradilo. Ustanovení § 59 odst. 4 zákona o krajích umožňuje radě kraje svěřit rozhodování podle § 59 odst. 3 zákona o krajích hejtmanovi. |
Stanoviska | Stanoviska nebyla vyžádána. |
Návrh usnesení | Rada kraje svěřuje hejtmanovi kraje rozhodování o předkládání monitorovacích zpráv, kterými nedochází ke změnám projektů, a to pouze za účelem realizace a monitoringu projektů financovaných ze strukturálních fondů Evropské unie, u nichž je garantem Odbor sociálních věcí Krajského úřadu Kraje Vysočina a které jsou uvedeny v materiálu RK-26-2014-11. |
Odpovědnost | OSV |
Termín | 31. 12. 2027 |