RK-20-2014-25.doc RK-20-2014-25pr01.pdf RK-20-2014-25pr02.pdf RK-20-2014-25pr03.pdf RK-20-2014-25pr04.pdf | |
Číslo materiálu | 25 |
Číslo jednací | RK-20-2014-25 |
Název | Rozpočtový výhled Kraje Vysočina na roky 2015 až 2017 |
Zpracoval | 5 Rozpočtový výhled Kraje Vysočina na roky 2015 až 2017 pro: jednání rady kraje č. 20/2014 dne 10. 6. 2014 zpracovali: A. Krištofová, P. Tulis, J. Kopecká, H. Sošková |
Předkládá | A. Krištofová |
Počet příloh | |
Popis problému | Kraj je podle § 3 zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů, povinen sestavovat rozpočtový výhled nejméně na období 2 let následujících po roce, na který se sestavuje roční rozpočet. Jedná se o pomocný nástroj, který slouží pro střednědobé finanční plánování rozvoje hospodaření kraje. Tento rozpočtový výhled je rovněž každoročně předkládán Evropské investiční bance, která požaduje jeho sestavení nejméně v tříletém horizontu. |
Návrh řešení | Ekonomický odbor ve spolupráci se správci kapitol a finančními manažery jednotlivých projektů sestavil rozpočtový výhled na roky 2015 až 2017. V příloze 1 je souhrnný rozpočtový výhled, který obsahuje údaje za rozpočet včetně kapitoly Evropské projekty, příloha 2 obsahuje rozpočtový výhled bez kapitoly Evropské projekty. V příloze 3 je pak uveden rozpis výhledu příjmů a výdajů a v příloze 4 jsou obsaženy předpokládané příjmy a výdaje kapitoly Evropské projekty, na které se realizují projekty spolufinancované z prostředků Evropské unie. Předkládaný rozpočtový výhled kraje byl sestaven na základě následujících předpokladů: * Je uvažováno stávající rozpočtové určení daní dle platného zákona o rozpočtovém určení daní, schválený rozpočet daňových příjmů r. 2014 vychází z vývoje časových řad jednotlivých daní a na základě očekávaného ekonomického vývoje v roce 2014. * V roce 2015 a 2016 předpokládáme meziroční růst daňových příjmů kraje ve výši 2 %, přičemž jako základ pro výpočet bereme schválený rozpočet roku 2014. Mezi rokem 2016 a 2017 je pak nastaven meziroční růst daňových příjmů ve výši 1 %. * U transferů přijatých ze státního rozpočtu na výkon státní správy je počítáno po všechny roky rozpočtového výhledu se stejnou výší objemu finančních prostředků. Částka je odvozena z rozpočtu roku 2014. * Výše dotace z MŠMT na úhradu přímých výdajů obecních a krajských škol byla stanovena ve výši 3 955 335 tis. Kč v roce 2015, 2016 i 2017. Částka je stanovena na úrovni upraveného rozpočtu roku 2014. Konkrétní výše dotace se v jednotlivých letech bude odvíjet od rozpisu MŠMT v rámci schváleného státního rozpočtu pro příslušný rok. * Příjmy z pronájmu majetku zahrnují příjmy z pronájmu ostatních nemovitostí a jejich částí hrazené ze strany nemocnic, jejich předpokládaná výše v roce 2015, 2016 i 2017 je ve výši 56 327 tis. Kč. * U odvodů příspěvkových organizací (tvořeného odvodem z jejich investičního fondu) se předpokládá zachování stávající výše. * Výše ostatních příjmů je stanovena kvalifikovaným odhadem. * Rozpočtový výhled počítá s tvorbou rezerv na kapitole Rezerva a rozvoj kraje v letech 2015 až 2017 ve výši 150 000 tis. Kč. |
Stanoviska | Komise rozpočtová, pro zaměstnanost a podnikání bude projednávat rozpočtový výhled na roky 2015 až 2017 na svém 3. zasedání dne 6. 6. 2014. Finanční výbor bude projednávat rozpočtový výhled na roky 2015 až 2017 na svém 6. zasedání dne 10. 6. 2014. |
Návrh usnesení | Rada kraje doporučuje zastupitelstvu kraje: * schválit rozpočtový výhled Kraje Vysočina na roky 2015 až 2017 dle materiálu RK-20-2014-25, př. 1; * vzít na vědomí rozpočtový výhled Kraje Vysočina na roky 2015 až 2017 bez kapitoly Evropské projekty dle materiálu RK-20-2014-25, př. 2, rozpis výhledu příjmů a výdajů rozpočtového výhledu Kraje Vysočina na roky 2015 až 2017 dle materiálu RK-20-2014-25, př. 3 a přehled předpokládaných příjmů a výdajů kapitoly Evropské projekty, na které se realizují projekty spolufinancované z prostředků Evropské unie dle materiálu RK-20-2014-25, př. 4. |
Odpovědnost | odbor ekonomický |
Termín | červen 2014 |