RK-19-2014-50.doc RK-19-2014-50pr01.doc RK-19-2014-50pr02.doc RK-19-2014-50pr03.doc RK-19-2014-50pr04.doc | |
Číslo materiálu | 50 |
Číslo jednací | RK-19-2014-50 |
Název | Stanovení počtu zaměstnanců - návrh na provedení rozpočtového opatření |
Zpracoval | Z. Kadlec, vedoucí odborů a samostatných oddělení |
Předkládá | Z. Kadlec |
Počet příloh | |
Popis problému | Usnesením č. 0525/10/2014/RK stanovila rada kraje počet 437 zaměstnanců k 1. 4. 2014. Materiál navrhuje navýšení počtu zaměstnanců k 1. 7. 2014 celkem o 3 pracovní místa a prodloužení obsazení 1 již schváleného pracovního místa na dobu od 1. 7. 2014 do 31. 12. 2015, a to takto: Navýšení z důvodu zvýšené vlastní aktivity kraje v samostatné působnosti (přechod financování sociálních služeb na kraje a s tím související zajištění administrace): - o 2 pracovní místa na odboru sociálních věcí. Navýšení a prodloužení z důvodu potřeby zajištění aktivit evropských projektů Transformace ÚSPMP Těchobuz II a Transformace ÚSP Křižanov II (dočasné navýšení, prodloužení po dobu realizace projektu, na dobu určitou do 31. 12. 2015): - o 1 pracovní místo na odboru sociálních věcí (navýšení) - o 1 pracovní místo na majetkovém odboru (prodloužení, jedná se o pracovní místo již schválené Radou Kraje Vysočina na jejím zasedání č. 22, dne 5. 6. 2012, a to do 30. 6. 2014, viz materiál z jednání RK: Projekty Transformace ÚSP Jinošov III. a Transformace ÚSPMP Těchobuz I - dočasné navýšení počtu zaměstnanců kraje po dobu realizace projektu. Pracovní místo bylo vzhledem k potřebě reagovat na aktuální podmínky projektů transformace upraveno. Změna byla projednána na jednání RK č. 15 dne 30. 4. 2013, viz materiál: Změna pracovních smluv projektových a finančních manažerů projektů transformace od 1. 5. 2013). Oproti původnímu předpokladu (30. 6. 2014) bude toto místo obsazeno z výše uvedených důvodů až do 31. 12. 2015. Materiál navrhuje navýšení počtu zaměstnanců k 1. 8. 2014 celkem o 5 pracovních míst, a to takto: Navýšení z důvodu zvýšené vlastní aktivity kraje v samostatné působnosti (zajištění aktivit souvisejících s výrazným nárůstem v oblasti správy realit a souvisejících s rozsahem realizovaných aktivit na úseku investic v oblasti dopravy, na úseku správy komunikací a dopravní obslužnosti): - o 2 pracovní místa na odboru majetkovém - o 3 pracovní místa na odboru dopravy a silničního hospodářství. Materiál navrhuje navýšení počtu zaměstnanců k 1. 9. 2014 celkem o 1 pracovní místo, a to takto: Navýšení z důvodu zvýšené vlastní aktivity kraje v samostatné působnosti (zajištění opatření vyplývajících z tzv. Cyklostrategie, především pak řízení a rozvoj evropských a krajských páteřních cyklotras): - o 1 pracovní místo na odboru kultury, památkové péče a cestovního ruchu. Materiál navrhuje navýšení počtu zaměstnanců k 1. 1. 2015 celkem o 1 pracovní místo, a to takto: Navýšení z důvodu zvýšené vlastní aktivity kraje v samostatné působnosti (přechod financování sociálních služeb na kraje a s tím související zajištění kontrolní činnosti): - o 1 pracovní místo na odboru sociálních věcí. Ve všech případech byla tato problematika projednávána v rámci aktivity pravidelného (výročního) hodnocení odborů a samostatných oddělení krajského úřadu a ve všech případech byla deklarovaná společná vůle hodnocených útvarů (odboru sociálních věcí, odboru majetkového, odboru dopravy a silničního hospodářství, odboru kultury, památkové péče a cestovního ruchu) a příslušného resortního člena rady kraje požádat radu kraje o souhlas s navrženým řešením. V případě navrhovaného posílení odboru sociálních věcí se jedná o návrh Mgr. et. Bc. Petra Krčála, radního Kraje Vysočina pro oblast sociálních věcí, rodinné politiky a prevence sociálně patologických jevů a JUDr. Věry Švarcové, vedoucí odboru sociálních věcí. V případě navrhovaného posílení odboru majetkového a odboru dopravy a silničního hospodářství se jedná o návrh Ing. Libora Joukla, náměstka hejtmana Kraje Vysočina pro oblast dopravy a majetku kraje a Ing. Petra Koláře, vedoucího odboru majetkového a Ing. Hany Strnadové, vedoucí odboru dopravy a silničního hospodářství. V případě navrhovaného posílení odboru kultury, památkové péče a cestovního ruchu o pozici cyklokoordinátora se jedná o návrh meziresortního (meziodborového) pracovního týmu, který se zabývá cyklostrategií a její implementací. Pracovní tým složený ze zástupců odboru kultury, památkové péče a cestovního ruchu, odboru regionálního rozvoje, odboru dopravy a silničního hospodářství, odboru informatiky (oddělení správy GIS), odboru územního plánování a stavebního řádu a odboru sekretariátu hejtmana zřízení této pozice ve shodě silně doporučil. Zřízení pozice cyklokordinátora na plný úvazek je nutné pro implementaci opatření z cyklostrategie v připravované podobě. Uvedené navýšení je ve všech případech nezbytné ke zmírnění existujících rizik majetkové i nemajetkové povahy. Před předložením tohoto materiálu k projednání Radou Kraje Vysočina byl jménem ředitele Krajského úřadu Kraje Vysočina uložen všem vedoucím odborů a samostatných oddělení úkol, aby na všech útvarech krajského úřadu velmi důkladně posoudili otázku přiměřenosti personálních zdrojů k činnosti, která je odůvodněně na každém jednotlivém útvaru krajského úřadu (odboru, samostatném oddělení) uskutečňována, naplňována. Výzva ředitele krajského úřadu se zadáním uvedeného úkolu a požadavky na jeho zpracování je uvedena v materiálu RK-19-2014-50, př. 1. Posouzení záležitostí stávající personální situace ve vztahu k vykonávaným činnostem s vazbou na možné úspory částí úvazků či pracovních míst provedené ředitelem úřadu krajského úřadu (úsek v přímé podřízenosti ředitele) je uvedeno v materiálu RK-19-2014-50, př. 2. Posouzení záležitostí stávající personální situace ve vztahu k vykonávaným činnostem s vazbou na možné úspory částí úvazků či pracovních míst provedené jednotlivými vedoucími odborů a samostatných oddělení dle zadání výzvy je uvedeno v materiálu RK-19-2014-50, př. 3. Z provedené analýzy nevyplývá aktuálně možnost řešit případnou úsporu personálních zdrojů (bez faktických dopadů na vykonávané činnosti), která by pokryla výše uvedené navrhované změny ve struktuře krajského úřadu. Navrhované navýšení by mělo dlouhodoběji (minimálně pro rok 2014) pokrývat požadavky na zabezpečení činností kraje za předpokladu, že další nároky nevyvolají zásadní legislativní změny. Tento předpoklad se rovněž netýká situací, kdy budou předloženy projekty financované z prostředků EU, které umožňují financování jejich administrace z prostředků těchto projektů. Podrobný popis navrhovaných pracovních míst na jednotlivých odborech včetně zdůvodnění potřebnosti jejich schválení je uveden v materiálu RK-19-2014-50, př. 4. V době přípravy rozpočtu a schvalování objemu prostředků na platy zaměstnanců Kraje Vysočina zařazených do krajského úřadu pro rok 2014, nebyly informace o potřebě navýšení pracovních míst zřejmé. Vzhledem k tomu je zvýšení objemu prostředků na platy pro 2014 řešeno rozpočtovým opatřením. Pro rok 2015 budou prostředky na osobní výdaje a související odvody a příděl do sociálního fondu zahrnuty do návrhu rozpočtu. |
Návrh řešení | Ředitel krajského úřadu navrhuje radě kraje stanovit počet zaměstnanců Kraje Vysočina zařazených do krajského úřadu k 1. 7. 2014 na 440 zaměstnanců. Ředitel krajského úřadu navrhuje radě kraje stanovit počet zaměstnanců Kraje Vysočina zařazených do krajského úřadu k 1. 8. 2014 na 445 zaměstnanců. Ředitel krajského úřadu navrhuje radě kraje stanovit počet zaměstnanců Kraje Vysočina zařazených do krajského úřadu k 1. 9. 2014 na 446 zaměstnanců. Ředitel krajského úřadu navrhuje radě kraje stanovit počet zaměstnanců Kraje Vysočina zařazených do krajského úřadu k 1. 1. 2015 na 447 zaměstnanců. Ředitel krajského úřadu navrhuje zvýšit objem prostředků na platy o prostředky na platy zaměstnanců pro rok 2014. O stanovení počtu zaměstnanců kraje zařazených do krajského úřadu a stanovení objemu prostředků na platy těchto zaměstnanců rozhoduje dle § 59 odst. 1 písm. b) zákona č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů, rada kraje. |
Stanoviska | Ředitel sekce pro službu veřejnosti: doporučuji realizovat navržené navýšení. Dočasná navýšení v oblasti sociálních věcí jsou vázána na schválené projekty, ostatní na systémové změny v rámci financování. Ředitel sekce pro rozvoj regionu: k návrhu usnesení nemám připomínek. Odbor ekonomický: aktuální stav kapitoly Rezerva a rozvoj kraje, položky Péče o lidské zdroje a majetek kraje ke dni 14. 5. 2014 činí 33 053 tis. Kč. Odbor informatiky: navržené personální změny budou pro rozpočet OI znamenat neplánované náklady v řádu 300 - 450 tis. Kč v roce 2014 a adekvátní růst celkového rozpočtu na rok 2015. Pokud nebude možné tyto náklady realizovat ze stávajícího rozpočtu kapitoly informatika, bude radě kraje předložen návrh na rozpočtové opatření spočívající v posílení kapitoly. Oddělení hospodářské správy: nemá připomínky k návrhu usnesení. Odbor majetkový: souhlasí s návrhem usnesení. Odbor dopravy a silničního hospodářství: souhlasí s umístěním pozice cyklokoordinátora na odboru kultury, památkové péče a cestovního ruchu a je připraven spolupracovat v oblastech souvisejících s činností odboru dopravy a silničního hospodářství. |
Návrh usnesení | Rada kraje stanoví * v souladu s ustanovením § 59 odst. 1 písm. b) zákona č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů, počet zaměstnanců Kraje Vysočina zařazených do krajského úřadu k 1. 7. 2014 na 440 zaměstnanců; * v souladu s ustanovením § 59 odst. 1 písm. b) zákona č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů, počet zaměstnanců Kraje Vysočina zařazených do krajského úřadu k 1. 8. 2014 na 445 zaměstnanců; * v souladu s ustanovením § 59 odst. 1 písm. b) zákona č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů, počet zaměstnanců Kraje Vysočina zařazených do krajského úřadu k 1. 9. 2014 na 446 zaměstnanců; * v souladu s ustanovením § 59 odst. 1 písm. b) zákona č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů, počet zaměstnanců Kraje Vysočina zařazených do krajského úřadu k 1. 1. 2015 na 447 zaměstnanců; schvaluje * zvýšení objemu prostředků na platy zaměstnanců zařazených do krajského úřadu na rok 2014 (§ 6172) o částku 1 049 000 Kč; * rozpočtové opatření spočívající ve zvýšení kapitoly Krajský úřad, § 6172 Činnost regionální správy o částku 1 410 000 Kč a kapitoly Ostatní finanční operace, § 6330 Převody vlastním fondům v rozpočtech územní úrovně o částku 42 000 Kč při současném snížení kapitoly Rezerva a rozvoj kraje, § 6409 Ostatní činnosti jinde nezařazené, položky Péče o lidské zdroje a majetek kraje o částku 1 452 000 Kč na platy zaměstnanců zařazených do krajského úřadu, na související odvody a na převod do Sociálního fondu; * zvýšení objemu prostředků na platy zaměstnanců zařazených do krajského úřadu na rok 2014 pro zaměstnance realizující projekty spolufinancované z Evropské unie o částku 318 000 Kč; * rozpočtové opatření spočívající ve zvýšení kapitoly Ostatní finanční operace, § 6330 Převody vlastním fondům v rozpočtech územní úrovně o částku 13 000 Kč na převod finančních prostředků do Sociálního fondu při současném snížení kapitoly Rezerva a rozvoj kraje, § 6409 Ostatní činnosti jinde nezařazené, položky Péče o lidské zdroje a majetek kraje o částku 13 000 Kč. |
Odpovědnost | OddŘLZ, OddPKŽÚ, OE |
Termín | 30. 6. 2014 |