RK-05-2012-45.doc RK-05-2012-45pr01.pdf RK-05-2012-45pr02.xls RK-05-2012-45pr03.doc | |
Číslo materiálu | 45 |
Číslo jednací | RK-05-2012-45 |
Název | Zavedení Systému optimalizace nákupů |
Zpracoval | Z. Kadlec, M. Březina, E. Janoušková, P. Pavlinec, D. Buřičová, I. Fryšová, L Kettner, K. Kotrba |
Předkládá | V. Novotný |
Počet příloh | |
Popis problému | V roce 2011 byla zrealizovaná soutěž o návrh, jejímž cílem bylo získat partnera, který by zajistil optimalizaci nákupů v rámci kraje a jím zřizovaných organizací. Vítězem této soutěže se stala společnost eCentre, a.s., se kterou probíhala od srpna loňského roku intenzivní jednání ve snaze nalézt ekonomickou, právní a organizační shodu, která by umožňovala navázat předpokládanou dlouhodobější spolupráci. Tento společný projekt vycházel z následujících vstupních parametrů: nakupované zboží a služby v hodnotě cca 3mld Kč/rok odhad vhodného zařazení komodit do SON 25% cca 750 mil. Kč/rok odhadovaná úspora 10% cca 75 mil. Kč /rok 280 mil. Kč/4 roky úplata ze smlouvy paušál na 48 měsíců max. 24 mil. Kč, podíl na úspoře 20% cca 56 mil. Kč celkem 80 mil. Kč/4 roky úspora bez dalších vedlejších nákladů 200 mil. Kč /4 roky V rámci probíhajících jednání dosud nedošlo ke shodě o ceně, způsobu jejího výpočtu a kontroly, a způsobu platby. Dále se liší představy o licenčních podmínkách užívání software a rozsahu požadované součinnosti ze strany kraje. Celkově však v průběhu jednání došlo především v oblasti způsobu odměňování k posunu k představě kraje. V průběhu vyjednávání však také vyvstávají nové okolnosti, které musí být brány v potaz při konečném rozhodnutí, zda přistoupit k formálnímu jednání (zahájení jednacího řízení bez uveřejnění) o uzavření smlouvy se společností eCentre, a.s. Mezi těmito okolnosti je nutné vyzvednou dvě zásadní: 1) skutečnost, že Ministerstvo pro místní rozvoj téměř pravděpodobně umožní užívat elektronická tržiště krajům, a to zdarma (viz materiál RK-05-2012-45, př. 1). Za těchto okolností by případný nákup takovéto služby za cenu, která je v současnosti nabízena ze strany společnosti eCentre, a.s., byl jen velmi obtížně obhajitelný z pohledu zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole (účelnost, efektivnost a hospodárnost takto vynaložených veřejných prostředků). 2) realizace projektu Řízení příspěvkových organizací , který sám o sobě je konfliktní a jehož kombinace se zavedením Systému optimalizace nákupů by mohla ohrozit úspěšnou realizaci obou těchto projektů. Pracovní skupina zpracovala tabulku (viz materiál RK-05-2012-45, př. 2) příležitostí a rizik zavedení systému centralizovaných nákupů, a to z pohledu: - obecně zavedení systému centralizovaných nákupů, - smlouvy se společností eCentre, a.s. (ve stavu po připomínkách ze strany společnosti eCentre, a.s.) - přístupu dodavatele x přístupu kraje pokud by činnost zajišťoval vlastními silami. |
Návrh řešení | Předkladatel navrhuje celou problematiku opětovně řádně prodiskutovat, a to i ve světle nových skutečností. Na základě této diskuze a zvážení všech výhod i rizik rozhodnout o dalším postupu dle jedné z navržených variant. |
Stanoviska | Ředitel Krajského úřadu Kraje Vysočina - viz materiál RK-05-2012-45, př. 3 Zástupce ředitele - ředitel sekce pro službu veřejnosti - Projekt vnímám jako smysluplný za podmínky dopracování smlouvy do stavu přijatelného pro kraj a personálního zajištění na krajském úřadě. Zástupce ředitele - ředitel sekce ekonomiky a podpory - Na základě výsledků detailních analýz silných a slabých stránek a rizik navrhovaného řešení doporučuji variantu 1. Odbor analýz a podpory řízení vzhledem ke skutečnostem popsaným v materiálu doporučuje přijmout usnesení dle varianty 1 Odbor informatiky doporučuje mimo jiné z důvodu stále nevyjasněné podoby architektury softwarového řešení podpory procesu centrálního nákupu ze strany eCentre a z důvodu možné duplicity vůči el. tržišti státu realizovat variantu č. 1. Odbor zdravotnictví podporuje projekt Systém optimalizace nákupů , avšak jen za podmínek, které budou přijatelné, ekonomicky a provozně výhodné pro Kraj Vysočina. Navrhuje tedy zvážit možnost pokračovaní jednání, ve stejném modu jako doposud a jen po časově omezenou dobu, se společností eCentre o podmínkách spolupráce. Odbor regionálního rozvoje doporučuje přijmout usnesení dle navržené varianty 1. Oddělení právní a krajského živnostenského úřadu doporučuje přijmout usnesení dle navržené varianty 1. |
Návrh usnesení | Varianta 1 Rada kraje ukládá náměstkovi hejtmana Ing. Vladimíru Novotnému oznámit společnosti eCentre, a.s., že jednací řízení bez uveřejnění na veřejnou zakázku Systém optimalizace nákupů nebude zahájeno. Varianta 2 Rada kraje ukládá Krajskému úřadu Kraje Vysočina připravit podklady pro rozhodnutí o zahájení jednacího řízení bez uveřejnění na veřejnou zakázku Systém optimalizace nákupů . |
Odpovědnost | Rada Kraje Vysočina |
Termín | 1. 3. 2012 |