Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Systém informací samosprávy


Detail materiálu pro zastupitelstvo čj. ZK-01-2017-03

ZK-01-2017-03.doc  ZK-01-2017-03pr01.xls  ZK-01-2017-03pr02.xls  ZK-01-2017-03pr03.doc
Číslo materiálu03
Číslo jednacíZK-01-2017-03
NázevInformace o činnosti krajského úřadu pro zastupitelstvo kraje
Zpracoval3 Informace o činnosti krajského úřadu pro zastupitelstvo kraje pro: jednání zastupitelstva kraje č. 1/2017 dne 7. 2. 2017 zpracovali: vedoucí odborů a samostatných oddělení, D. Frajová
Předkládá Z. Kadlec
Počet příloh
Popis problémuA) Informace týkající se počtu zaměstnanců kraje zařazených do krajského úřadu a organizační struktury úřadu:
Rada kraje v daném období projednávala na svém zasedání konaném dne 3. 1. 2017 změnu počtu zaměstnanců kraje zařazených do Krajského úřadu Kraje Vysočina. V souladu s ustanovením § 59 odst. 1 písm. b) zákona č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů, stanovila počet zaměstnanců Kraje Vysočina zařazených do krajského úřadu k 1. 2. 2017 na 449 zaměstnanců (usnesení číslo 0013/01/2017/RK,
RK-01-2017-13).

Jednalo se o schválení:
1) jednoho pracovního místa na odboru dopravy a silničního hospodářství, oddělení dopravní obslužnosti, a to z důvodu zavedení a následného provozu jednotného tarifu Kraje Vysočina sloužící k odbavení cestujících ve veřejných dopravních prostředcích objednávaných Krajem Vysočina v rámci přípravy a realizace projektu Veřejná doprava Vysočiny. Jedná se o činnosti popsané v dílčím výstupu B25 realizované veřejné zakázky pod názvem Odborný zpracovatel optimalizace dopravní obslužnosti, jednotného tarifu a technické části zadávací dokumentace pro uzavření smlouvy o veřejných službách v přepravě cestujících. Materiál B25 Zpracování požadavků na clearingové a zúčtovací centrum a na systémy výkaznictví a controllingu systému a jejich technická specifikace, zejména v oblastech vzala Rada Kraje Vysočina na vědomí usnesením č. 1655/30/2016/RK ze dne 20. 9. 2016, RK-30-2016-27, př. 1. Nezbytné personální navýšení bylo v této příloze, projednané radou kraje, uvedeno.
2) jednoho pracovního místa na odboru informatiky, přímá řídící působnost vedoucího odboru, a to z důvodu zvýšeného rozsahu projektových aktivit na úseku IT vedených krajem na národní i mezinárodní úrovni. Odbor informatiky aktuálně zajišťuje provoz několika systémů s celostátní a mezinárodní působností. Jde zejména o systémy výměny zdravotní dokumentace (eMEDOCS, NIXZD), videokonferenční systém AKČR, Registr sítí veřejné správy, technický hosting Informačního systému registru smluv a další. V souvislosti s provozem a rozvojem těchto systémů je nucen odbor informatiky zajistit velké množství organizačních, koordinačních a projektových aktivit. Tyto jdou výrazně nad rámec stávajících náplní pracovních míst a aktivit odboru. Jednou z hlavních náplní činnosti na této pozici bude řízení mezinárodního projektu přeshraniční výměny zdravotní dokumentace - NIX-ZD.CZ - financovaného z fondů EU (CEF Telecom) a obecná koordinace této problematiky na úrovni ČR.
Osobní výdaje na plat a související odvody bude možné částečně hradit z projektu CEF TELECOM - Projekt NIX-ZD.CZ (jeho projednání Radou Kraje Vysočina, viz materiál RK-41-2016-02), a to po dobu 3 let. Neuznatelným výdajem projektu budou výdaje na benefity zaměstnanců.
V době přípravy rozpočtu a schvalování objemu prostředků na platy zaměstnanců Kraje Vysočina zařazených do krajského úřadu pro rok 2017, nebyly informace o potřebě navýšení pracovních míst zřejmé. Vzhledem k tomu bylo zvýšení objemu prostředků na platy (včetně odpovídající úpravy sociálního fondu) pro rok 2017 na 10 měsíců (únor - listopad) řešeno rozpočtovým opatřením. Pracovní místo pro odbor informatiky je do nákladů kapitoly Krajský úřad na rok 2017 nyní započteno plně. V návaznosti na skutečnou výši částečné úhrady osobních a souvisejících výdajů z projektu, budou prostředky rozpočtované na úhradu tohoto pracovní místa z kapitoly Krajský úřad v příslušném poměru vráceny.

Organizační struktura krajského úřadu uvedená v příloze č. 1 tohoto materiálu
(ZK-01-2017-03, př. 1) je dle stavu ke dni 1. 2. 2017. Tabulkových pracovních míst je na krajském úřadě ve sledovaném období 449, z toho obsazených k 1. 2. 2017 je 434 pracovních míst. Na obsazení ostatních 15 pracovních míst buď probíhají či proběhla výběrová řízení a čeká se na nástup zaměstnanců anebo jsou v přípravě jednání o vyhlášení výběrových řízení.
V daném období nedošlo k žádným významným personálním změnám ve struktuře a v obsazení míst vedoucích zaměstnanců Krajského úřadu Kraje Vysočina.
Uvedené informace jsou v souladu se stavem k odeslání údajů dne 20. 1. 2017.
Přehled okresů, z nichž jednotliví zaměstnanci přicházejí, je přílohou č. 2 tohoto materiálu (ZK-01-2017-03, př. 2).
Telefonní a e-mailové spojení na jednotlivá pracoviště, jejich umístění a organizační zařazení zaměstnanců do jednotlivých odborů je v aktuální verzi k dispozici na internetových stránkách Kraje Vysočina (aktivní odkaz: http://extranet.kr-vysocina.cz/telefon/index.php).


B) Informace týkající se činnosti krajského úřadu:
Textová informace o hlavních záležitostech zpracovávaných Krajským úřadem Kraje Vysočina za období od 20. 12. 2016 do 20. 1. 2017 s výhledem do 7. 2. 2017 je přílohou č. 3 tohoto materiálu (ZK-01-2017-03, př. 3).
Návrh řešení Ředitel krajského úřadu navrhuje zastupitelstvu kraje, aby vzalo informaci o činnosti Krajského úřadu Kraje Vysočina za příslušné období na vědomí. Členové zastupitelstva mají možnost položit k informaci dotazy. Ta může být na jejich základě doplněna ústně přímo v průběhu zasedání zastupitelstva, komplikovanější dotazy budou zodpovězeny písemnou formou v rámci vyřizování interpelací.
StanoviskaStanoviska nebyla vyžádána.
Návrh usneseníZastupitelstvo kraje
bere na vědomí
informaci o činnosti krajského úřadu.
Odpovědnost ředitel krajského úřadu
Termín 7. 2. 2017
zpět
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 57, 587 33  Jihlava © 2004 webmaster@kr-vysocina.cz