Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Systém informací samosprávy


Detail materiálu pro zastupitelstvo čj. ZK-02-2015-03

ZK-02-2015-03.doc  ZK-02-2015-03pr01.xls  ZK-02-2015-03pr02.xls  ZK-02-2015-03pr03.doc
Číslo materiálu03
Číslo jednacíZK-02-2015-03
NázevInformace o činnosti krajského úřadu pro zastupitelstvo kraje
Zpracoval3 Informace o činnosti krajského úřadu pro zastupitelstvo kraje pro: jednání zastupitelstva kraje č. 2/2015 dne 24. 3. 2015 zpracovali: vedoucí odborů a samostatných oddělení, D. Frajová
Předkládá Z. Kadlec
Počet příloh
Popis problémuA) Informace týkající se počtu zaměstnanců kraje zařazených do krajského úřadu a organizační struktury úřadu:

Rada kraje v daném období projednávala na svém zasedání konaném dne 10. 2. 2015 změnu počtu zaměstnanců kraje zařazených do Krajského úřadu Kraje Vysočina. V souladu s ustanovením § 59 odst. 1 písm. b) zákona č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů, stanovila počet zaměstnanců Kraje Vysočina zařazených do krajského úřadu k 1. 4. 2015 na 449 zaměstnanců (usnesení číslo 0240/05/2015 RK,
RK-05-2015-31).
Jednalo se o navýšení:
* 1 pracovního místa na odboru sociálních věcí (kontrolní činnost) z důvodu zvýšené vlastní aktivity kraje v samostatné působnosti (přechod financování sociálních služeb kraje a s tím související zajištění administrace).
Vzhledem k příslibu Ministerstva práce a sociálních věcí ČR kompenzovat náklady nové agendy shromáždila Asociace krajů podklady uvádějící náklady na jejich výkon v jednotlivých krajích a lze očekávat, že v průběhu tohoto roku budou nastavena pravidla a dojde k výplatě kompenzace.
* 2 pracovních míst na odboru životního prostředí a zemědělství z důvodu legislativních změn zákonů: novely zákona č. 334/1992 Sb., o ochraně zemědělského půdního fondu a novely zákona č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí.
Jedná se o zajišťování nových povinností ze zákona o zemědělském půdním fondu 0,5 úvazku a nových povinností ze zákona o posuzování vlivů na životní prostředí 1,5 úvazku.
Navýšení souvisí se změnami v přenesené působnosti krajů ČR. Současně se změnou legislativy, která přináší narůst v kompetencích krajů, bylo krajům doporučeno dopisem Ing. Bereniky Peštové, Ph.D., náměstkyně ministra životního prostředí ČR, ředitelky sekce technické ochrany životní prostředí ze dne 26. 11. 2014, zajistit výkon agendy EIA personálním navýšením kapacity příslušného odboru, aby byla nadále zachována odbornost v procesu EIA a byly dodržovány zákonné lhůty jak procesu EIA, tak navazujících řízení. Zmíněná výzva je uvedena v materiálu RK-05-2015-31, př. 1.
Na uvedenou výzvu reagoval dopisem ředitel Krajského úřadu Kraje Vysočina, v kterém žádal o konkrétní sdělení, kdy, jakým způsobem a s jakým výsledkem resort životního prostředí vyjednal u Ministerstva financí ČR navýšení příspěvku ze státního rozpočtu poskytovaného krajům na výkon státní správy (v přenesené působnosti) a jak je tento výstup zahrnut do návrhu státního rozpočtu na rok 2015. Reakce ředitele Krajského úřadu Kraje Vysočina je uvedena v materiálu RK-05-2015-31, př. 2.
Na zaslanou reakci a následné připomenutí žádosti (RK-05-2015-31, př. 3) o reakci a řešení obdržel ředitel Krajského úřadu Kraje Vysočina přípis od náměstkyně ministra životního prostředí, ředitelky sekce technické ochrany životního prostředí Ing. Bereniky Peštové, Ph.D., ze dne 17. 2. 2015, č. j. 5388/ENV/15, ve kterém informuje, že finanční pokrytí v přechodném období (tj. do konce roku 2015) bude řešeno na rezortu MŽP, které připravuje pro krajské úřady poskytnutí finančních prostředků.
Kromě výše uvedených legislativních změn mají být v roce 2015 projednány další rozsáhlejší legislativní změny týkající se odboru životního prostředí a zemědělství. Jedná se o změny zákonů a souvisejících předpisů (nařízení vlády, prováděcí vyhlášky) o odpadech, jejichž účinnost je plánována v průběhu roku 2015 či k 1. 1. 2016. Tyto legislativní změny se bude odbor životního prostředí a zemědělství snažit řešit v rámci stávajících kapacit na odboru bez potřeby navýšení pracovních míst.
Podrobný popis navrhovaných pracovních míst na jednotlivých odborech včetně zdůvodnění potřebnosti jejich schválení je uveden v materiálu RK-05-2015-31, př. 4.
Uvedené navýšení by mělo dlouhodoběji (minimálně pro rok 2015) pokrývat požadavky na zabezpečení činností kraje za předpokladu, že další nároky nevyvolají zásadní legislativní změny. Tento předpoklad se rovněž netýká situací, kdy budou předloženy projekty financované z prostředků EU, které umožňují financování jejich administrace z prostředků těchto projektů.
Organizační struktura krajského úřadu uvedená v příloze č. 1 tohoto materiálu
(ZK-02-2015-03, př. 1) je dle stavu ke dni 1. 3. 2015. Příloha č. 1 dále obsahuje, s odkazem na plánovanou účinnost schváleného usnesení Rady Kraje Vysočina č. 0240/05/2015 RK, sloupec s uvedením údaje o schváleném počtu zaměstnanců k 1. 4. 2015. Tabulkových pracovních míst je na krajském úřadě ve sledovaném období 446, z toho obsazených k 1. 3. 2015 je 437 pracovních míst. Na obsazení ostatních 9 pracovních míst buď probíhají či proběhla výběrová řízení a čeká se na nástup zaměstnanců anebo jsou v přípravě jednání o vyhlášení výběrových řízení.

Uvedené informace jsou v souladu se stavem k odeslání údajů dne 6. 3. 2015.

Přehled okresů, z nichž jednotliví zaměstnanci přicházejí, je přílohou č. 2 tohoto materiálu (ZK-02-2015-03, př. 2).
Telefonní a e-mailové spojení na jednotlivá pracoviště, jejich umístění a organizační zařazení zaměstnanců do jednotlivých odborů je v aktuální verzi k dispozici na internetových stránkách Kraje Vysočina (aktivní odkaz: http://extranet.kr-vysocina.cz/telefon/index.php).

B) Informace týkající se činnosti krajského úřadu:

Textová informace o hlavních záležitostech zpracovávaných Krajským úřadem Kraje Vysočina za období od 27. 1. 2015 do 6. 3. 2015 s výhledem do 24. 3. 2015 je přílohou č. 3 tohoto materiálu (ZK-02-2015-03, př. 3).
Návrh řešení Ředitel krajského úřadu navrhuje zastupitelstvu kraje, aby vzalo informaci o činnosti Krajského úřadu Kraje Vysočina za příslušné období na vědomí. Členové zastupitelstva mají možnost položit k informaci dotazy. Ta může být na jejich základě doplněna ústně přímo v průběhu zasedání zastupitelstva, komplikovanější dotazy budou zodpovězeny písemnou formou v rámci vyřizování interpelací.
StanoviskaStanoviska nebyla vyžádána.
Návrh usneseníZastupitelstvo kraje
bere na vědomí
informaci o činnosti krajského úřadu.
Odpovědnost ředitel krajského úřadu
Termín 24. 3. 2015
zpět
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 57, 587 33  Jihlava © 2004 webmaster@kr-vysocina.cz