ZK-04-2010-17.doc ZK-04-2010-17pr1.doc ZK-04-2010-17pr2.doc ZK-04-2010-17pr3.ppt | |
Číslo materiálu | 17 |
Číslo jednací | ZK-04-2010-17 |
Název | Návrh na zavedení integrovaného dopravního systému kraje Vysočina - návrh na provedení rozpočtového opatření v rámci kapitoly Doprava |
Zpracoval | H. Strnadová |
Předkládá | L. Joukl |
Počet příloh | |
Popis problému | Koncem srpna 2009 byla zpracovatelem předána Studie proveditelnosti zavedení integrovaného dopravního systému v podmínkách kraje Vysočina (dále jen studie), kterou zpracovala firma UDI MORAVA s.r.o. Ostrava. Se závěry této studie byla rada kraje seznámena dne 2. 11. 2009 a zastupitelstvo kraje dne 15. 12. 2009 formou prezentace. V diskusi k tomuto tématu byla zaznamenána dvě písemná vyjádření. Dne 20. 1. 2010 se uskutečnilo úvodní jednání s rozhodujícími dopravci ve veřejné linkové osobní dopravě, ve veřejné drážní osobní dopravě a v městské hromadné dopravě, za účasti zpracovatele studie UDI MORAVA. Dopravci byli seznámeni se závěry studie a k možnosti postupného budování integrovaného dopravního systému ve veřejné osobní dopravě (dále jen IDS) vyjádřili připravenost ke spolupráci. Další přípravná jednání nebyla k dnešnímu dni realizována. |
Návrh řešení | Odbor dopravy a silničního hospodářství (dále jen ODSH) na základě závěrů studie, zpracoval základní stručné podkladové materiály uvedené v přílohách tohoto materiálu. Materiál ZK-04-2010-17, př. 1 - Stručné závěry studie Materiál ZK-04-2010-17, př. 2 - základní principy postupného budování IDS Materiál ZK-04-2010-17, př. 3 - prezentace Návrh řešení integrovaného dopravního systému kraje Vysočina (IDS KV) , která obsahuje mj. návrh harmonogramu, finančního a personálního zajištění. Kompletní studii obdrželi zastupitelé na CD dne 15. 12. 2009. Studie je rovněž k nahlédnutí na ODSH. |
Stanoviska | OE: Odbor ekonomický doporučuje velmi citlivě zvážit zavedení integrovaného dopravního systému dopravní obslužnosti území kraje Vysočina. Tento systém bude generovat budoucí výdaje, ať jednorázové na zavedení IDS (11,8 mil. Kč bez DPH) tak pravidelné roční ve výši 8,3 až 8,6 mil. Kč bez DPH (s dopadem do personální oblasti KrÚ, dále na clearing, protarifovací ztrátu apod.). ORR: Zlepšení úrovně a organizace veřejné hromadné dopravy je jedním z cílů opatření 3.1.4 Zlepšení dopravní obsluhy regionu platného Programu rozvoje kraje Vysočina. V rámci aktualizovaného PRK je rovněž počítáno s přednostní aktivitou zaměřenou tímto směrem. ORR vidí smysl IDS jako zatraktivnění veřejné hromadné dopravy vůči dopravě individuální s cílem přitáhnout tak více cestujících do tohoto typu dopravy. Je žádoucí, aby zavedení IDS nemělo negativní dopad na zajištění základní dopravní obslužnosti - zejména pro obyvatele venkova. Kvalitně zajištěná veřejná doprava může mít pozitivní vliv i na rozvoj cestovního ruchu a potenciál přestupních stanic a uzlů by bylo možné využít pro rozvoj podnikatelských aktivit. Rada kraje usnesením č. 0891/18/2010/RK ze dne 08. 06. 2010 doporučila zastupitelstvu kraje rozhodnout o zavedení integrovaného dopravního systému dopravní obslužnosti území kraje Vysočina a jeho financování podle materiálů RK-18-2010-43, př. 1, 2 a 3 schválit rozpočtové opatření v rámci kapitoly Doprava spočívající ve zvýšení § 2299 Ostatní záležitosti v dopravě o částku 3 500 000 Kč při současném snížení § 2212 Silnice o částku 3 500 000 Kč. uložit odboru dopravy a silničního hospodářství realizaci integrovaného dopravního systému dle materiálů RK-18-2010-43, př. 1, 2 a 3. |
Návrh usnesení | Zastupitelstvo kraje rozhoduje o zavedení integrovaného dopravního systému dopravní obslužnosti území kraje Vysočina a jeho financování dle materiálů ZK-04-2010-17, př. 1, ZK-04-2010-17, př. 2 a ZK-04-2010-17, př. 3; schvaluje rozpočtové opatření v rámci kapitoly Doprava spočívající ve zvýšení § 2299 Ostatní záležitosti v dopravě o částku 3 500 000 Kč při současném snížení § 2212 Silnice o částku 3 500 000 Kč; ukládá odboru dopravy a silničního hospodářství realizaci integrovaného dopravního systému dle materiálů ZK-04-2010-17, př. 1, ZK-04-2010-17, př. 2 a ZK-04-2010-17, př. 3. |
Odpovědnost | ODSH, OE |
Termín | 1. 1. 2012 |