Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Systém informací samosprávy


Detail materiálu pro radu čj. RK-16-2008-20

RK-16-2008-20.doc
Číslo materiálu20
Číslo jednacíRK-16-2008-20
NázevNávrh na vyřazení nepotřebného majetku Krajské správy a údržby silnic Vysočiny, příspěvkové organizace
Zpracoval J. Pospíchal
Předkládá L. Staněk
Počet příloh
Popis problémuV souladu se Zásadami Zastupitelstva kraje Vysočina č. 3/07 o vymezení majetkových práv a povinností Krajské správy a údržby silnic, příspěvkové organizace zřizované krajem Vysočina, schválenými usnesením Zastupitelstva kraje Vysočina 0054/01/2007/ZK ze dne 13. 2. 2007, kterými se upravuje postup a praktické provedení některých majetkových úkonů, podala Krajská správa a údržba silnic Vysočiny, příspěvková organizace, návrh na vyřazení nepotřebného majetku používaného provozy Havlíčkův Brod, Třebíč a Žďár nad Sázavou.
Návrh řešení Dne 4. 4. 2008 rozhodl ředitel Krajské správy a údržby silnic Vysočiny, příspěvkové organizace, o přebytečném a neupotřebitelném hmotném majetku používaném na provozech Havlíčkův Brod, Třebíč a Žďár nad Sázavou. Jedná se o následující stroje:
1. Zametač Liaz L7, registrační značka BSB 55 - 68, inventární číslo 4533166, rok výroby 1988, pořizovací cena 212 650,- Kč, zůstatková cena 53 098,- Kč. Důvodem k vyřazení vozidla je jeho celkově nevyhovující stav. Vozidlo má zkorodovanou nosnou část karoserie, netěsný blok motoru a skříň převodovky. Motor vykazuje nadměrnou spotřebu pohonných hmot a chladící kapalina proniká do motorového oleje. Řízení a uložení předních ramen polonáprav mají velkou vůli. Účinnost brzdového systému je snížená. Zametací nástavba má prorezivělý zásobník, který se bortí, prodřený ventilátor a nefunkční kapalinové zkrápění. Vozidlo je celkově opotřebeno, technický stav odpovídá jeho stáří. Provedení generální opravy je nerentabilní z hlediska finančních nákladů i z hlediska nedostupnosti většiny náhradních dílů.
2. Sypač Š 706 MTSP25, registrační značka ZR 70 - 32, inventární číslo 4533047, rok výroby 1986, pořizovací cena 418 590,- Kč, zůstatková cena 0,- Kč, technické zhodnocení inventární číslo 4533200, pořizovací cena 103 700,- Kč, zůstatková cena 0,- Kč. Vozidlo má zkorodovanou nosnou část karoserie, celkově opotřebený motor s úniky provozních hmot a nadspotřebou PHM. Čepy řízení jsou opotřebeny, převodovka hlučná s opotřebeným řadícím mechanizmem. Přední náprava má zkorodovaná ramena, nefunkční pohon a vůli v uložení. Zadní pružící jednotka je prasklá. Vzduchotlaková soustava je silně zkorodovaná, Elektroinstalace vykazuje množství závad. Vozidlo je celkově opotřebeno, technický stav odpovídá stáří vozidla a celková oprava by byla nerentabilní
3. Nákladní automobil skříňový Avia, registrační značka ZR 62 - 53, inventární číslo 6445008, rok výroby 1984, pořizovací cena 122 400,- Kč, zůstatková cena 0,- Kč. Vyřazení automobilu je navrženo z důvodu celkového opotřebení, vozidlo má zkorodované všechny díly podvozku, opotřebovaný motor a převodovku s úniky oleje. Brzdy jsou málo účinné a řízení vykazuje nadměrnou vůli. Rám nástavby je zkorodovaný. Vozidlo je celkově opotřebené úměrně k délce provozu, náklady na opravu by byly nerentabilní.

4. Sypač Š 706 MTSP25, registrační značka TRA 03 - 89, inventární číslo 790, rok výroby 1987, pořizovací cena 416 251,- Kč, zůstatková cena 0,- Kč. Důvodem k vyřazení je celkové opotřebení vozidla. Rám a kabina podvozku jsou značně zkorodované, technologické spoje rámu jsou vlivem koroze nehomogenní, což se projevuje nestabilitou jízdních vlastností vozidla. Rám vozidla je neopravitelný, nástavba pro posyp vozovek má značně opotřebenou pohonnou jednotku a silně zkorodované opláštění. Celková oprava by byla finančně náročná a vzhledem k morální zastaralosti nerentabilní.
5. Rozstřikovač živic T- 138, registrační značka HB 42 - 49, inventární číslo 4-533-128, rok výroby 1968, pořizovací cena 311 538,- Kč, zůstatková cena 0,- Kč. Důvodem k vyřazení je celkové opotřebení, nefunkčnost a zastaralost vozidla. Z motoru a převodovky unikají provozní kapaliny, celé vozidlo je značně zkorodované. Nástavba na živice je netěsná, má zkorodovaný plášť a propálené topné kanály. Oprava vzhledem k zastaralosti není technicky proveditelná - chybějí náhradní díly.
6. Traktor Zetor typ 7211, registrační značka ZR 73 - 33, inventární číslo 6531012, rok výroby 1986, pořizovací cena 111 913,- Kč, zůstatková cena 0,- Kč. Důvodem k vyřazení je celkové opotřebení dlouholetým provozem. Traktor má opotřebovaný motor s nadměrnou spotřebou nafty i oleje, vadnou převodovku a netěsnosti monobloku vykazující úniky oleje. Přední náprava je ohnutá. Z důvodu opotřebení a netěsnosti vykazuje hydraulická soustava nedostatečné tlaky. Závady jsou i na elektroinstalaci. Oprava traktoru by byla vzhledem k jejímu rozsahu nerentabilní.
7. Traktor Zetor typ 7211, registrační značka ZR 81 - 61, inventární číslo 0006531018, rok výroby 1989, pořizovací cena 111 658,- Kč, zůstatková cena 0,- Kč. Důvodem k vyřazení traktoru je celkové opotřebení úměrné k jeho stáří. Motor vyžaduje generální opravu, kabina a části podvozku jsou zkorodované a elektroinstalace má závady. Skříň převodovky je netěsná a uniká z ní olej. Uzávěrka diferenciálu je nefunkční. Hydraulická soustava vykazuje únik oleje a malý výkon, způsobený nízkým provozním tlakem. Brzdy mají malou účinnost a v kloubech řízení jsou nadměrné vůle. Vozidlo je značně opotřebeno úměrně k délce používání v provozu a oprava by byla ekonomicky nerentabilní.
8. Rypadlo typ KN 162 Ostrowek, inventární číslo 657, rok výroby 1979, pořizovací cena 204 580,- Kč, zůstatková cena 0,- Kč. Důvodem vyřazení je celkové opotřebení a zastaralost stroje. Motor rypadla je celkově opotřebený, má nízké kompresní tlaky ve válcích a nadměrnou spotřebu oleje. Převodová skříň je hlučná z důvodu opotřebení ozubených kol a ložisek. Přední náprava stoje byla opravena svařením a nelze zajistit její pevnost při provozním zatížení. Pracovní zařízení pro nakládání a rypadlo vykazují značné vůle v kloubových spojích Oprava by byla nerentabilní a technicky nemožná z důvodu neexistujících náhradních dílů.
9. Traktor Zetor, registrační značka TR 54 - 31, inventární číslo 605, rok výroby 1975, pořizovací cena 122 763,- Kč, zůstatková cena 0,- Kč. Důvodem vyřazení je celkové opotřebení v důsledku provozu. Motor je opotřebený, má nadměrnou spotřebu oleje a pohonných hmot, malé kompresní tlaky, únik oleje netěsnostmi a velké vůle klikového mechanizmu. Převodovka je hlučná a uniká z ní olej. Oprava vzhledem ke stáří traktoru a rozsahu závad by byla nerentabilní.
10. Traktor Zetor typ 8011, registrační značka TR 78 - 08, inventární číslo 666, rok výroby 1979, pořizovací cena 181 000,- Kč, zůstatková cena 0,- Kč. Důvodem vyřazení je celkové opotřebení. Traktor byl používaný původně jako nosič sekačky, která byla pro opotřebení v roce 1999 demontována a vyřazena z provozu. V roce 2007 bylo při opravě technické poruchy traktoru zjištěno rozsáhlé opotřebení pohyblivých částí motoru, jejichž oprava je vzhledem ke stáří traktoru a předpokládané životnosti ostatních skupin nerentabilní.
11.Traktor Zetor Crystal 8011 se sekačkou, registrační značka ZR 52 - 02, inventární číslo 4533074, rok výroby 1977, pořizovací cena 187 000,- Kč, zůstatková hodnota 0,- Kč, technické zhodnocení: inventární číslo 4533203, pořizovací cena 40 000,- Kč, zůstatková hodnota 0,- Kč. Důvodem vyřazení je celkové opotřebení stroje. Kabina traktoru je zkorodovaná, motor nadměrně opotřebovaný, chladící kapalina protéká do olejové nádrže. Traktor má opotřebované, neúčinné brzdy a nadměrné vůle v řízení. Sekací zařízení má trhliny v rámu sekacího zařízení a v sekací hlavě. Hydraulika vykazuje nízké provozní tlaky a únik oleje. Celková oprava stroje by byla nákladná a nerentabilní.
12. Obytný přívěs - maringotka, inventární číslo 56, rok výroby 1970, pořizovací cena 122 763,- Kč, zůstatková cena 0,- Kč. Důvodem vyřazení je celkové opotřebení přívěsu. Obvodové stěny a střecha jsou na mnoha místech prorezivělé a do přívěsu zatéká voda, přívěs nemá schválenou způsobilost pro provoz na pozemních komunikacích. Pro organizaci není využitelný.
13. Sypací nástavba dělená, typ VSV 6, inventární číslo 4-533-354, rok výroby 1999, pořizovací cena 847 900,- Kč, zůstatková cena 0,- Kč. Důvodem vyřazení je nadměrné opotřebení. Nástavba byla používána převážně pro posyp vozovek chemickým materiálem, celá její konstrukce je značně zkorodovaná a mechanické části jsou nefunkční. Celková oprava by byla nákladná a nerentabilní.


Na základě rozhodnutí o přebytečném a neupotřebitelném majetku byl nepotřebný hmotný majetek nabídnut v elektronické podobě na www stránkách kraje Vysočina postupně 11. 2. 2008, 7.3. 2008,18.3. 2008 a 20.3. 2008. Vzhledem k tomu, že o odkoupení vyjmenovaného hmotného majetku neprojevila zájem žádná příspěvková organizace ani organizační složka kraje, Krajská správa a údržba silnic Vysočiny, příspěvková organizace, po konzultaci s odborem dopravy a silničního hospodářství podává návrh na prodej tohoto majetku za cenu v místě a čase obvyklou, v případě nezájmu bude výše uvedený majetek rozebrán na náhradní díly a likvidován jako kovový a ostatní odpad.
V souladu se Zásadami Zastupitelstva kraje Vysočina č. 3/07 o vymezení majetkových práv a povinností Krajské správy a údržby silnic, příspěvkové organizace zřizované krajem Vysočina, schválenými usnesením Zastupitelstva kraje Vysočina 0054/01/2007/ZK ze dne 13. 2. 2007 a v souladu s Pokynem pro vyúčtování finančního plnění z prodeje majetku ve vlastnictví kraje, vydaného odborem ekonomickým, jsou příjmy z prodeje majetku svěřeného příspěvkovým organizacím příjmem kraje.
StanoviskaOdbor majetkový nemá k předkládanému materiálu připomínky.
Návrh usneseníRada kraje
souhlasí
s vyřazením a prodejem přebytečného a neupotřebitelného hmotného majetku dle návrhu Krajské správy a údržby silnic Vysočiny, příspěvkové organizace, za cenu v místě a čase obvyklou a s likvidací přebytečného a neupotřebitelného majetku dle materiálu
RK-16-2008-20.
Odpovědnost odbor dopravy a silničního hospodářství, ředitel Krajské správy a údržby silnic Vysočiny, příspěvkové organizace
Termín do 31. 12. 2008
zpět
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 57, 587 33  Jihlava © 2004 webmaster@kr-vysocina.cz