Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Systém informací samosprávy


Detail materiálu pro radu čj. RK-25-2007-57

RK-25-2007-57.doc
Číslo materiálu57
Číslo jednacíRK-25-2007-57
NázevProjektové záměry z oblasti ICT připravené pro financování z OP 2007-13
Zpracoval V. Jáchim, P. Pavlinec
Předkládá P. Pavlinec
Počet příloh
Popis problémuV souvislosti s přijatým usnesením 1412/29/2006/RK obdržel OI v říjnu 2006 stanovisko rady kraje k projektům připravovaným k financování z operačních programů strukturálních fondů schválených pro ČR. Tyto informace se týkaly předběžného souhlasu s realizací vybraných aktivit OI do podoby konkrétních projektů ucházejících se o financování z operačních programů. Vzhledem k tomu, že v současné chvíli bylo možné využít finančních prostředků projektu SROP 3.3. na vytvoření podkladové dokumentace pro připravované projekty, dohodl se OI s odborem regionálního rozvoje na zpracování studií proveditelnosti k následujícím projektovým záměrům:

- 2. etapa krajské páteřní sítě ROWANet
- Digitální nemocnice Jihlava
- Rozšíření digitalizace pracovišť nemocnice Jihlava - Digitální mamograf
- Rozvoj a modernizace ICT ZZS kraje Vysočina
- Rozšíření datového skladu kraje Vysočina

Pro zpracování těchto studií byla uzavřena smlouva s Vysokou školou polytechnickou v Jihlavě.

Další projektový záměr OI "Centrum sdílených služeb kraje - využití CRM ve veřejné správě" je zatím ve fázi příprav rámcové technického projektu. Zpracování celkové studie proveditelnosti pak bude následovat během podzimu 2007 a po jejím dokončení bude také předložena ke schválení radě kraje. Základní rámec projektu je obsažen v příloze č. 11.

Ostatních 5 studií proveditelnosti je dokončeno včetně příslušných připomínkových řízení ze strany jednotlivých garantů a tyto studie jsou připraveny stát se podkladem pro projektové žádosti o financování ze SF EU. Pro přehlednost uvádíme ke každému projektu jeho stručný popis ve formě tzv. projektové fiše a shrnutí závěrů studie proveditelnosti. Tyto popisy jsou přílohami č. 1 až 5 materiálu. Celkový přehled financování a časové rozložení projektu je pak obsažen v příloze č.6.

Vzhledem k celkové objemu rozpočtu projektu ROWANet II. připojujeme přílohu č. 7,8 a 9, která je stručným popisem navrhované topologie sítě a metody odvození rozpočtu projektu.

Celé znění studií proveditelnosti je k dispozici na adresách dle přílohy č. 10 (pro jejich objemnost uvádíme pouze odkazy ke stažení dokumentů).
Návrh řešení Odbor informatiky žádá tímto radu kraje o usnesení, které určí další postup realizace vyjmenovaných projektů. Na základě všech průzkumů při tvorbě studií bylo shledáno, že všechny projekty jsou rozvojové, přinesou vysokou přidanou hodnotu kraji Vysočina a jsou způsobilé pro financování z prostředků příslušných operačních programů. Vzhledem k tomu, že jde o vysoké finanční prostředky (jak z pohledu předfinancování projektu, tak z pohledu spoluúčasti předkladatele), předkládáme tyto projektové záměry radě kraje již v této fázi.
Odbor informatiky navrhuje schválit další přípravu realizace těchto projektů a připravit po zveřejnění nejbližších možných výzev příslušných operačních programů žádosti o financování daného projektového záměru.
Tyto žádosti pak budou jednotlivě předloženy radě kraje ke konečnému posouzení a dalšími případnému postoupení krajskému zastupitelstvu.
StanoviskaOdbor regionálního rozvoje:
V rámci opatření 3.4 Regionálního operačního programu Jihovýchod (dále jen "ROP") se připravují pro první kolo výzvy 4 projekty týkající se rekonstrukce/výstavby včetně přístrojového vybavení:
- Interní pavilon v Nemocnici Nové Město na Moravě;
- Hlavní lůžková budova v Nemocnici Pelhřimov;
- Pavilon pro matku a dítě v Nemocnici Třebíč;
- Rekonstrukce budovy interny v Nemocnici Havlíčkův Brod;
s předpokládaným finančním objemem ve výši 1,155 mld. Kč.

Vzhledem k omezenému množství finančních prostředků v rámci programu ROP je nutné zintenzivnit jednání s řídícím orgánem Integrovaného operačního programu (dále jen "IOP"), zda je všech 5 předkládaných projektových záměrů financovatelných z programu IOP, případně z jiných komunitárních programů EU. V případě, že by některý z uvedených projektů nebyl financován z programu IOP či jiného komunitárního programu EU, je nutné provést analýzu, která určí, zda projekty budou financovány přímo z rozpočtu kraje.

Nemocnice Jihlava:
Priorita projektů je dána potřebou zkvalitnění služeb pro klienty nemocnice a to jak kvalitou a rychlostí diagnostických metod (digitalizací zobrazování) včetně screeningu , ale i ve vztahu k urychlení konzilií s vyššími pracovišti zajištěním přístupu k digitálním snímkům a tím urychlením diagnostiky a nastavení správných léčebných postupů. Samozřejmě s kvalitou péče pro klienty přímo souvisí i kvalita poskytovaných služeb a jedním z kroků je digitální nemocnice. Tyto projekty úzce souvisí s dalšími připravovanými projekty a to projekt Traumatologického centra a Krajského onkologického centra. Pro všechny projekty byly jmenovány projektové týmy, které budou po celou dobu přípravy a realizace až po konečné vyhodnocení zajišťovat řízení a zpětnou vazbu projektů.


ZZS kraje Vysočina:
V období neustále se zvyšujících požadavků na připravenost, akceschopnost a profesionalitu složek Integrovaného záchranného systému je nezbytné vybudovat velmi spolehlivé zázemí informačních a komunikačních technologií. Odolná, spolehlivá, ne příliš složitá a rychle obnovitelná komunikační infrastruktura zaručuje stálou vysokou pohotovost zdravotnické záchranné služby. Jedním z cílů projektu je také zefektivnění komunikace s ostatními složkami IZS na stejné platformě (Pegas-Matra, 112) a to včetně případné integrace systému ZZS do připravovaného projektu CIP kraje Vysočina. Jednotný systém komunikace IZS, který je výstupem navrhovaného řešení bude mít vliv na připravenost složek IZS na krizové situace (jeden ze závěrů cvičení Horizont 2006).
Předkládaný projekt bude mít jednoznačně pozitivní vliv na kvalitu poskytované péče. Jde například o úlohy zlepšení navigace posádek (zrychlení a zpřesnění dojezdu), snížení počtu volání zneužívajících tísňovou linku, zvýšení informovanosti posádek ZZS o zdravotních datech pacientů (cílená, adresní a efektivnější léčba v terénu) a další výměna dat mezi ZZS a nemocnicemi.
Další důležitým aspektem projektu je částečné řešení problematiky dovybavení nových výjezdových stanovišť informačními technologiemi.
Vzhledem ke komplexnosti projektu, jeho orientaci na informační technologie a pokročilému stavu rozpracovanosti navrhujeme projektové řízení ze strany odboru informatiky KrÚ v úzké spolupráci se ZZS a OSVZ. Formu žadatele navrhujeme určit až na základě konkrétní formy financování projektu.


Odbor interního auditu:
Realizací projektu dojde k prohloubení a zkvalitnění informačních nástrojů kraje Vysočina a bude zabezpečen nezbytný kvalitativní a kvantitativní růst datového skladu. Funkci projektového manažera bude vykonávat zaměstnanec nového odboru analýz, zabezpečení ostatních funkcí při realizaci projektu bude zajištěno ve spolupráci s odborem informatiky a s odborem regionálního rozvoje.


Odbor zdravotnictví a sociálních věcí:
V kraji Vysočina bylo pro oblast zdravotnictví stanoveno pořadí nejdůležitějších investičních akcí, které je v nejbližší době vzhledem k nevhodnému technickému stavu některých budov nemocnic nutno realizovat. Po finanční stránce jsou tyto akce velmi náročné. Proto je nutné zapojit do těchto projektů i jiné zdroje. Mimo jiné pro financování těchto akcí chce kraj využít v plné míře finanční prostředky z ROP.
Projekty připravované odborem informatiky v oblasti zdravotnictví korespondují se zdravotním plánem kraje a odbor sociálních věcí a zdravotnictví je plně podporuje. V souvislosti s pořadím priorit a limitovanými prostředky v rámci opatření 3.4 ROP jsou však upřednostňovány investiční projekty rekonstrukcí nemocnic, které jsou pro poskytování kvalitní peče nezbytné. Při hledání jiných zdrojů k financování projektů odboru informatiky v oblasti zdravotnictví je odbor sociálních věcí a zdravotnictví připraven plně spolupracovat.


Odbor ekonomický:
Uvedené projektové záměry nejsou zatím zahrnuty v rozpočtovém výhledu na roky 2008 - 2010. Podle příloh má být podíl kraje 26 850 tis. Kč, důležitý bude způsob financování jak vlastních projektů (nutnost jednotlivé projekty předfinancovat v celkové výši), tak projektů s naší spoluúčastí.
V případě schválení jednotlivých projektů v zastupitelstvu kraje bude financování probíhat prostřednictvím zvláštních účtů, na které budou finanční prostředky převedeny z Fondu strategických rezerv.
Návrh usneseníRada kraje
bere na vědomí
přípravu předložených projektových záměrů dle navrženého obsahu;
ukládá
odboru informatiky aktivně pracovat na přípravě žádostí do Integrovaného operačního programu, příp. komunitárních programů EU s tím, že žadatelem v případě projektů realizovaných příspěvkovými organizacemi kraje bude daná příspěvková organizace.
Odpovědnost OI
Termín průběžně dle podmínek operačních programů
zpět
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 57, 587 33  Jihlava © 2004 webmaster@kr-vysocina.cz