Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Systém informací samosprávy


Detail materiálu pro radu čj. RK-01-2017-13

RK-01-2017-13.doc
Číslo materiálu13
Číslo jednacíRK-01-2017-13
NázevStanovení počtu zaměstnanců - návrh na provedení rozpočtového opatření
Zpracoval H. Strnadová, P. Bartoš, P. Pavlinec, I. Hanáková Kosourová
Předkládá Z. Kadlec
Počet příloh
Popis problémuUsnesením č. 0864/17/2016/RK stanovila rada kraje počet 447 zaměstnanců k 1. 6. 2016.

Materiál navrhuje navýšení počtu zaměstnanců k 1. 2. 2017 o dvě pracovní místa na dobu neurčitou, a to takto:

1) Jedno pracovní místo na odboru dopravy a silničního hospodářství, oddělení dopravní obslužnosti.
Jedná se o navýšení z důvodu zavedení a následného provozu jednotného tarifu Kraje Vysočina sloužící k odbavení cestujících ve veřejných dopravních prostředcích objednávaných Krajem Vysočina v rámci přípravy a realizace projektu Veřejná doprava Vysočiny .
Jedná se o zavedení přestupního zónově-relačního tarifu a specifikaci požadavků na odbavovací systém, clearing, zúčtování tržeb a controlling dopravního systému. Tarifní systém je navržen tak, aby do něj mohla být zahrnuta regionální drážní osobní doprava, regionální veřejná linková doprava, dálková drážní osobní doprava, provozy MHD jednotlivých měst v Kraji Vysočina.
Z důvodu snadnějšího a přesnějšího zajištění klíčování tržeb bude systém založen na bezkontaktních čipových kartách, doplňkově na papírových jízdenkách s čárovými kódy. Jedná se o volbu cestujícího, zda bude používat jednorázovou jízdenku anebo využije předplatné jízdné v podobě nahraného kupónu nahraného na dopravní kartě Kraje Vysočina dle schváleného typu a podoby.
Současně je řešena problematika tarifního propojení v mezikrajských vazbách včetně technické kompatibility odbavovacích systémů. Snahou systému je možnost kompatibility se systémy ČD, DPMJ, IREDO, IDS JMK a v dalších sousedních krajích. Odbavovací systém bude automaticky vyhodnocovat platnost jízdního dokladu.
V rámci architektury tarifního systému je jednotný tarif a smluvní tarifní a přepravní podmínky a technická specifikace na pořízení a zajištění provozu tarifního systému (odbavovací zařízení a controlling dopravního systému). Jednotlivé výstupy projektu budou přímo použitelné do zadávacích řízení na výběr dopravců a pro zadávací řízení na zajištění clearingu, klíčování a zúčtování tržeb včetně controllingu.
Cílem je zajištění bezchybného fungování tarifu a navazujících systémů a zajištění výnosů z veřejných služeb v přepravě cestujících.
Práce na tarifu úzce souvisí i s odborem informatiky, a proto je u pracovníka vykonávajícího danou pozici znalost IT technologií na pokročilé úrovni tak, aby daný pracovník mohl spolupracovat jak s odborem informatiky, tak i s dodavateli jak HW, tak i SW k zajištění provozu tzv. kartového centra Kraje Vysočina. Pod pojmem kartové centrum se skrývá hlavně oblast clearingu, vydávání karet Kraje Vysočina, dispečink vozidel, e-shop a samozřejmě správa dat od dopravců.
Jedná se o činnosti popsané v dílčím výstupu B25 realizované veřejné zakázky pod názvem Odborný zpracovatel optimalizace dopravní obslužnosti, jednotného tarifu a technické části zadávací dokumentace pro uzavření smlouvy o veřejných službách v přepravě cestujících .
Materiál B25 Zpracování požadavků na clearingové a zúčtovací centrum a na systémy výkaznictví a controllingu systému a jejich technická specifikace, zejména v oblastech vzala Rada Kraje Vysočina na vědomí usnesením č. 1655/30/2016/RK ze dne 20. 9. 2016, RK-30-2016-27, př. 1. Nezbytné personální navýšení bylo v této příloze, projednané radou kraje, uvedeno.
Pro uvedený nárůst a potřebu personálního zajištění bylo v rámci struktury krajského úřadu vyčleněno jedno pracovní místo, které pro tyto potřeby bylo přesunuto do struktury odboru dopravy a silničního hospodářství, oddělení dopravní obslužnosti.
Nicméně navýšení o jedno další pracovní místo je pro řádné a bezproblémové zajištění činností v oblasti zavedení a následného provozu jednotného tarifu Kraje Vysočina sloužící k odbavení cestujících ve veřejných dopravních prostředcích objednávaných Krajem nezbytné.

2) Jedno pracovní místo na odboru informatiky, přímá řídící působnost vedoucího odboru.
Jedná se o navýšení z důvodu zvýšeného rozsahu projektových aktivit na úseku IT vedených krajem na národní i mezinárodní úrovni.
Odbor informatiky aktuálně zajišťuje provoz několika systémů s celostátní a mezinárodní působností. Jde zejména o systémy výměny zdravotní dokumentace (eMEDOCS, NIXZD), videokonferenční systém AKČR, Registr sítí veřejné správy, technický hosting Informačního systému registru smluv a další. V souvislosti s provozem a rozvojem těchto systémů je nucen odbor informatiky zajistit velké množství organizačních, koordinačních a projektových aktivit. Tyto jdou výrazně nad rámec stávajících náplní pracovních míst a aktivit odboru. Z tohoto důvodu navrhujeme zřízení nové pozice Koordinátora IT projektů Kraje Vysočina, přímo podřízené vedoucímu odboru informatiky.
Jednou z hlavních náplní činnosti na této pozici bude řízení mezinárodního projektu přeshraniční výměny zdravotní dokumentace - NIX-ZD.CZ - financovaného z fondů EU (CEF Telecom) a obecná koordinace této problematiky na úrovni ČR.
Osobní výdaje na plat a související odvody bude možné částečně hradit z projektu CEF TELECOM - Projekt NIX-ZD.CZ (jeho projednání Radou Kraje Vysočina, viz materiál RK-41-2016-02.), a to po dobu 3 let. Neuznatelným výdajem projektu budou výdaje na benefity zaměstnanců.
V době přípravy rozpočtu a schvalování objemu prostředků na platy zaměstnanců Kraje Vysočina zařazených do krajského úřadu pro rok 2017, nebyly informace o potřebě navýšení pracovních míst zřejmé. Vzhledem k tomu je zvýšení objemu prostředků na platy (včetně odpovídající úpravy sociálního fondu) pro rok 2017 na 10 měsíců (únor - listopad) řešeno rozpočtovým opatřením.
Pracovní místo pro odbor informatiky je do nákladů kapitoly Krajský úřad na rok 2017 nyní započteno plně. V návaznosti na skutečnou výši částečné úhrady osobních a souvisejících výdajů z projektu, budou prostředky rozpočtované na úhradu tohoto pracovní místa z kapitoly Krajský úřad v příslušném poměru vráceny.
Návrh řešení Ředitel krajského úřadu navrhuje radě kraje stanovit počet zaměstnanců Kraje Vysočina zařazených do krajského úřadu k 1. 2. 2017 na 449 zaměstnanců.

Ředitel krajského úřadu navrhuje zvýšit objem prostředků na platy o prostředky na platy zaměstnanců pro rok 2017 a provést odpovídající úpravu Sociálního fondu.

O stanovení počtu zaměstnanců kraje zařazených do krajského úřadu a stanovení objemu prostředků na platy těchto zaměstnanců rozhoduje dle § 59 odst. 1 písm. b) zákona č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů, rada kraje.
StanoviskaŘeditelka sekce ekonomiky a podpory: souhlasí s návrhem usnesení.

Odbor ekonomický: nemá připomínky k návrhu usnesení. Stav položky Péče o lidské zdroje a majetek kraje činí 45 mil. Kč.

Oddělení právní a krajského živnostenského úřadu: nemá připomínky k návrhu usnesení materiálu.

Oddělení hospodářské správy: bere na vědomí návrh usnesení.
Návrh usneseníRada kraje
stanoví
v souladu s ustanovením § 59 odst. 1 písm. b) zákona č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů, počet zaměstnanců Kraje Vysočina zařazených do krajského úřadu k 1. 2. 2017 na 449 zaměstnanců;
schvaluje
* zvýšení objemu prostředků na platy zaměstnanců zařazených do krajského úřadu na rok 2017 (§ 6172) o částku 684 000 Kč;
* rozpočtové opatření spočívající ve zvýšení kapitoly Krajský úřad, § 6172 Činnost regionální správy o částku 920 000 Kč a kapitoly Ostatní finanční operace, § 6330 Převody vlastním fondům v rozpočtech územní úrovně o částku 28 000 Kč při současném snížení kapitoly Rezerva a rozvoj kraje, § 6409 Ostatní činnosti jinde nezařazené, položky Péče o lidské zdroje a majetek kraje o částku 948 000 Kč na platy zaměstnanců zařazených do krajského úřadu, na související odvody a na převod do Sociálního fondu.
Odpovědnost ODSH, OI, OE, OddŘLZ, OddKŽÚ
Termín 31. 1. 2017
zpět
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 57, 587 33  Jihlava © 2004 webmaster@kr-vysocina.cz