Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Systém informací samosprávy


Detail materiálu pro radu čj. RK-03-2014-48

RK-03-2014-48.doc  RK-03-2014-48pr01.pdf  RK-03-2014-48pr02.pdf  RK-03-2014-48pr03.pdf  RK-03-2014-48pr04.doc  RK-03-2014-48pr05.doc  RK-03-2014-48pr06.pdf
Číslo materiálu48
Číslo jednacíRK-03-2014-48
NázevInformace o přímém zadání veřejné zakázky na pořízení, implementaci a provoz elektronického nástroje pro zadávání veřejných zakázek pro Kraj Vysočina a příspěvkové organizace zřizované Krajem Vysočina
Zpracoval V. Kotrbová
Předkládá D. Buřičová
Počet příloh
Popis problémuJedná se o informaci dle ustanovení čl. 7 odst. 5 Pravidel Rady Kraje Vysočina pro zadávání veřejných zakázek č. 4/13 (dále jen Pravidla rady kraje ) o přímém zadání veřejné zakázky malého rozsahu.
Dne 18. 12. 2013 byly s firmou QCM, s.r.o. uzavřeny smlouvy na implementaci a provoz systému E-ZAK, certifikovaného nástroje pro zadávání veřejných zakázek pro Kraj Vysočina (dále jen kraj ) a jím zřizované a zakládané právnické osoby (dle jen PO ). Dále byla uzavřena licenční smlouva poskytující kraji práva systém E-ZAK užívat a poskytnout právo systém užívat i svým PO. Smlouvy jsou uvedeny v materiálech RK-03-2014-48, př. 1 - 3.
Kraj v současné době používá k evidenci veřejných zakázek elektronický nástroj Softender, který však není v prostředí kraje certifikován a tudíž nemůže být pro účely elektronického zadávání použit. Příspěvkové organizace dosud neužívají žádný nástroj umožňující elektronické zadávání veřejných zakázek. PO užívají Profil zadavatele Kraje Vysočina, do něhož mají přístup přes Kevis, což je však řešení dlouhodobě technicky a uživatelsky nevyhovující.
Další oblastí, pro kterou je propojení kraje a PO v jednom nástroji nutné, je postupné zavádění centralizovaného zadávání - sběr požadavků a podkladů pro centralizované zadávání na jednom místě, přehled všech zúčastněných zadavatelů o probíhajících veřejných zakázkách apod.
Danou situaci bylo možné vyřešit buď certifikací prostředí (ta by však odstranila pouze technickou nepoužitelnost současného stavu, ale neřešila by další problémy uvedené v materiálu RK-03-2014-48, př. 5), nebo rozhodnout, zda by nebylo efektivnější jít cestou komplexního řešení bez ohledu na dosavadní způsob řešení.
V lednu 2013 jmenoval ředitel KrÚ pracovní tým, který měj provést analýzu současného stavu SW řešení v oblasti veřejných zakázek se zaměřením zejména na vhodnost SW řešení, pokrytí požadavků kraje a PO, finanční náročnost a technologickou náročnost při zachování stávajícího stavu a analýzu nákladů a přínosů v případě změn. Dále měl pracovní tým vytvořit návrh možných řešení včetně přípravy na elektronické tržiště - závěry jsou uvedeny v příloze RK-03-2014-48, př. 5. Následně byla v srpnu 2013 uspořádána prezentace elektronických tržišť veřejné správy, na níž byla zástupcům kraje a vybraných PO (KSÚSV, nemocnice, školy) předvedena 4 z 5 existujících elektronických tržišť (Česká pošta a.s. účast na prezentaci nepřijala). Z provedené prezentace, zaslaných podkladů z firem a následných jednání vyplynulo, že pro záměry kraje je nejvhodnějším systémem E-ZAK, který umožňuje elektronické zadávání veřejných zakázek v celé požadovatelné šíři:
- umožňuje automatický přístup na elektronické tržiště GEMIN,
- je automaticky propojen na Věstník veřejných zakázek,
- umožňuje hodnocení prostřednictvím elektronických aukcí,
- umožňuje využití dynamického nákupního systému,
- je uživatelsky velice přívětivý, atd.
S dodavatelem systému se navíc podařilo dohodnout co nejširší propojení na stávající systémy kraje a PO - spisové služby (krajská a spisová služba PO), evidence smluv, Portál PO, datový sklad. Časový harmonogram implementace a zprovoznění systému E-ZAK je uveden v materiál RK-03-2014-48, př. 6.
Krátké zhodnocení situace v kraji a popis nového řešení je uvedeno v příloze
RK-03-2014-48, př. 4.
Příspěvkové organizace byly informovány o zavedení systému na seminářích konaných v listopadu/prosinci 2013. Bližší seznámení se systémem je plánováno na únor 2014.
Vzhledem k výše uvedenému je jediným, požadavkům kraje a PO vyhovujícím systémem, systém E-ZAK. Implementace systému proběhne za účasti zástupců dotčených odborů krajského úřadu a ve spolupráci s PO. Uvedení systému do rutinního provozu si pak (zejména s ohledem na umožnění využívání elektronických tržišť) vyžádá změnu Pravidel Rady Kraje Vysočina na zadávání veřejných zakázek.
Návrh řešení Odbor analýz a podpory řízení Krajského úřadu Kraje Vysočina (dále jen OAPŘ ) navrhuje Radě Kraje Vysočina vzít na vědomí informaci o přímém zadání veřejné zakázky malého rozsahu Pořízení nástroje pro elektronické zadávání veřejných zakázek dle materiálu
RK-03-2014-48.

Dle ustanovení čl. 7 odst. 5 Pravidel rady kraje je přímé zadání zakázky malého rozsahu možné v odůvodněných a zvlášť naléhavých případech. Úkony zadavatele činí hejtman kraje, případně příslušný gesční radní. O takto zadaných zakázkách bude informována Rada Kraje Vysočina na svém nejbližším zasedání.
StanoviskaStanoviska nebyla vyžádána.
Návrh usneseníRada kraje
bere na vědomí
informaci o přímém zadání veřejné zakázky malého rozsahu Pořízení nástroje pro elektronické zadávání veřejných zakázek dle materiálu RK-03-2014-48.
Odpovědnost OAPŘ
Termín 31. 1. 2014
zpět
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 57, 587 33  Jihlava © 2004 webmaster@kr-vysocina.cz