Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Systém informací samosprávy


Detail materiálu pro radu čj. RK-02-2010-24

RK-02-2010-24.doc  RK-02-2010-24pr1.xls
Číslo materiálu24
Číslo jednacíRK-02-2010-24
NázevNávrh na vyřazení nepotřebného majetku Krajské správy a údržby silnic Vysočiny, příspěvkové organizace
Zpracoval D. Ptáčková
Předkládá H. Strnadová
Počet příloh
Popis problémuV souladu se Zásadami Zastupitelstva kraje Vysočina č. 11/09 o vymezení majetkových práv a povinností Krajské správy a údržby silnic Vysočiny, příspěvkové organizace zřizované krajem Vysočina, schválenými usnesením Zastupitelstva kraje Vysočina 0376/05/2009/ZK ze dne 15. 9. 2009, kterými se upravuje postup a praktické provedení některých majetkových úkonů, podala Krajská správa a údržba silnic Vysočiny, příspěvková organizace, návrh na vyřazení nepotřebného majetku.
Návrh řešení Dne 11. 12. 2009 rozhodl ředitel Krajské správy a údržby silnic Vysočiny, příspěvkové organizace, o přebytečném a neupotřebitelném hmotném majetku používaném na provozech Havlíčkův Brod, Jihlava, Pelhřimov, Třebíč a Žďár nad Sázavou. Jedná se o následující majetek:
1. Nákladní automobily - nosiče výměnných nástaveb. Vozidla jsou technicky zastaralá a jejich celková oprava je nerentabilní. Nákladní automobily byly nahrazeny nově pořízenou technikou. Nabídnout k odprodeji, vytěžit na náhradní díly, nebo likvidovat jako kovový odpad. Seznam nákladních automobilů je uveden pod pořadovým číslem 1-30 v materiálu RK-02-2010-24, př. 1.
2. Škoda Felicia, registrační značka PED 96-60, inventární číslo 6444131006, rok výroby 1996, pořizovací cena 259 143,- Kč, zůstatková cena 0,- Kč, najeto 181 142 km. Karoserie je na mnoha místech značně prorezivělá, z motoru i převodové skříně uniká olej, nadměrná vůle v systému řazení a řízení a nadměrná spotřeba pohonných hmot. Celková oprava je nerentabilní a vozidlo je nahrazeno novým. Nabídnout k odprodeji, případně likvidovat jako kovový odpad.
3. Škoda Felicia, typ Kombi, registrační značka 1J8 9754, inventární číslo 644439, rok výroby 1995, pořizovací cena 299 435,- Kč, zůstatková cena 0,- Kč, najeto 302 657 km. Karoserie je na mnoha místech značně prorezivělá, z motoru i převodové skříně uniká olej, nadměrná vůle v systému řazení a řízení, vůle v uložení zadní nápravy. Oprava vozidla je nerentabilní a je nahrazeno novým. Nabídnout k odprodeji a v případě nezájmu likvidovat jako kovový odpad.
4. Peugeot M49 5CD, registrační značka JIA 46-81, inventární číslo 6-445/122, rok výroby 1997, pořizovací cena 210 300,- Kč, zůstatková cena 0,- Kč, najeto 205 315,- Kč. Vozidlo je značně opotřebeno, uložení zadní nápravy je v havarijním stavu, uniká palivo ze vstřikovacího čerpadla, v kulise řazení a v čepech řízení je vůle, která má vliv na stabilitu jízdy. Bok karoserie a zadní dveře jsou poškozené. Náklady na opravu by byly značně vysoké a za vozidlo byla pořízena náhrada. Vozidlo nabídnout k odprodeji, nebo k likvidaci jako kovový odpad.
5. Peugeot 405 GRI 1,6, registrační značka JIE 48-42, inventární číslo 6-444/35, rok výroby 1993, pořizovací cena 396 950,- Kč, zůstatková cena 0,- Kč, najeto 326 130,- km. Vozidlo je značně opotřebeno, vadné tlumiče pérování a vůle v převodovce. V kulise řazení a v čepech řízení je vůle, která má vliv na stabilitu jízdy vozidla. Z motoru uniká olej a ložiska v kolech jsou hlučná. Náklady na opravu by byly značně vysoké. Za vozidlo je pořízena náhrada. Nabídnout k odprodeji, nebo k likvidaci jako kovový odpad.
6. Zetor 7211 STPC 135, inventární číslo 6-444/35, rok výroby 1997, pořizovací cena 396 950,- Kč, zůstatková cena 0,- Kč, odpracováno 6 373 Mh. Traktor je celkově značně opotřeben. Kabina a části podvozku jsou zkorodované, je vadná skříň převodovky a prasklý hřídel náhonu. Hydraulická soustava vykazuje únik oleje a traktor má malý výkon, způsobený nízkým provozním tlakem a netěsnostmi. Brzdy jsou málo účinné, vyskytují se poruchy v elektroinstalaci. V kloubech řízení a v čepech uložení pracovních ramen je nadměrná vůle. Oprava je nerentabilní a některé díly jsou již na trhu nedostupné. Nabídnout k odprodeji, nebo likvidovat jako kovový odpad.
7. Zetor 6718, registrační značka TR 68-99, inventární číslo 629, rok výroby 1977, pořizovací cena 131 000,- Kč, zůstatková cena 0,- Kč. V důsledku opotřebovaného motoru je vysoká spotřeba pohonných hmot a motorového oleje, malé kompresní tlaky. Převodová skříň je hlučná a uniká z ní olej. Další závady jsou v v elektroinstalaci, brzdové soustavě a hydraulická soustava je neúčinná. Vzhlede k rozsahu závad a stáří vozidla je oprava nerentabilní. Není platná STK. Traktor nabídnout k odprodeji na náhradní díly, v případě nezájmu likvidovat jako kovový odpad.
8. Sypací nástavby - nosné části jsou značně zkorodované. V důsledku opotřebení se vyskytují četné poruchy v soukolí, ložiskách a uložení. Celkové opravy by byly značně nákladné a v ceně nových nástaveb. Sypací nástavby jsou nahrazeny novými. V případě nezájmu o koupi, likvidovat jako kovový odpad. Seznam sypacích nástaveb je uveden v materiálu RK-02-2010-24, př. 1. pod pořadovým číslem 31-35.
9. Kladivo bourací FB 60, inventární číslo 441402, rok výroby 1994, pořizovací cena 139 359,- Kč, zůstatková cena 0,- Kč. Stroj je v havarijním stavu, nefunkční. Náklady na opravu se pohybují ve výši pořizovací ceny a výrobce již nedodává potřebné náhradní díly. Nabídnout k odprodeji, nebo likvidovat jako kovový odpad.
10. Sněhová radlice PV 29-4, inventární číslo 000453116, rok výroby 1994, pořizovací cena 340 020,23 Kč, zůstatková cena 0,- Kč. Radlice je celkově opotřebena, roztržena plachta proti úletům sněhu, hydraulický systém je nefunkční, hydraulické válce natáčení jsou zkorodované, v čepech upínacího zařízení je vůle. Některé součástky jsou již použity na opravu jiných radlicí. Náklady na opravu jsou značně vysoké a dosahují pořizovací ceny. Nabídnout k odprodeji, jinak likvidovat jako kovový odpad.
11. Sněhová radlice PV 29-4, inventární číslo 000453117, rok výroby 1994, pořizovací cena 340 020,23 Kč, zůstatková cena 0,- Kč.Radlice je částečně opotřebená, vykazuje vůli na čepech, z hydraulického systému uniká olej, elektrické ovládání radlice je porouchané. Radlice je málo využívaná z důvodu nadzvedávání krajního segmentu při prohrnování sněhu, kdy za radlicí zůstává vrstva neshrnutého sněhu. Nabídnout k odprodeji, jinak likvidovat jako kovový odpad.

Na základě rozhodnutí o přebytečném a neupotřebitelném majetku byl nepotřebný hmotný majetek nabídnut v elektronické podobě na www stránkách kraje Vysočina postupně dne 27. 3. 2009, 16. 10. 2009, 22. 10. 2009, 26. 10. 2009, 29. 10. 2009, a 19. 11. 2009, 30. 11. 2009, 1. 12. 2009. Výše uvedený majetek je značně technicky opotřebený, morálně zastaraný, jeho zprovoznění a udržování v provozuschopném a dobrém technickém stavu by vyžádalo značné finanční náklady. Vzhledem k tomu, že o odkoupení vyjmenovaného hmotného majetku neprojevila zájem žádná příspěvková organizace ani organizační složka kraje, podává Krajská správa a údržba silnic Vysočiny, příspěvková organizace, po konzultaci s odborem dopravy a silničního hospodářství návrh na prodej tohoto majetku za cenu v místě a čase obvyklou, v případě nezájmu bude výše uvedený majetek rozebrán na náhradní díly a likvidován jako kovový a ostatní odpad.
V souladu se Zásadami Zastupitelstva kraje Vysočina č. 11/09 o vymezení majetkových práv a povinností Krajské správy a údržby silnic, příspěvkové organizace zřizované krajem Vysočina, schválenými usnesením Zastupitelstva kraje Vysočina 0376/05/2009/ZK ze dne 15. 9. 2009 a v souladu s Pokynem pro vyúčtování finančního plnění z prodeje majetku ve vlastnictví kraje, vydaného odborem ekonomickým, jsou příjmy z prodeje majetku svěřeného příspěvkovým organizacím příjmem kraje.
StanoviskaStanoviska nebyla vyžádána.
Návrh usneseníRada kraje
souhlasí
s vyřazením a prodejem přebytečného a neupotřebitelného hmotného majetku dle návrhu Krajské správy a údržby silnic Vysočiny, příspěvkové organizace, za cenu v místě a čase obvyklou a s likvidací přebytečného a neupotřebitelného majetku dle materiálu
RK-02-2010-24.
Odpovědnost odbor dopravy a silničního hospodářství, ředitel Krajské správy a údržby silnic Vysočiny, příspěvkové organizace
Termín do 31. 12. 2010
zpět
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 57, 587 33  Jihlava © 2004 webmaster@kr-vysocina.cz