Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Systém informací samosprávy


Detail materiálu pro radu čj. RK-12-2009-20

RK-12-2009-20.doc  RK-12-2009-20pr1a-i.xls
Číslo materiálu20
Číslo jednacíRK-12-2009-20
NázevNávrh finančního plánu příspěvkových organizací zřizovaných krajem Vysočina na úseku kultury na rok 2009
Zpracoval M. Skryjová
Předkládá K. Lisá
Počet příloh
Popis problémuJedná se o schválení finančních plánů příspěvkových organizací zřizovaných krajem Vysočina na úseku kultury na rok 2009.
Příspěvkové organizace zřízené krajem Vysočina hospodaří podle finančního plánu, který zahrnuje vedle výnosových a nákladových ukazatelů a výsledku hospodaření rovněž tvorbu a čerpání peněžních fondů (rezervní a investiční fond, fond odměn a FKSP). Jeho součástí jsou i finanční vztahy k rozpočtu zřizovatele a investiční a odpisový plán. Finanční plán schvaluje v souladu se zřizovací listinou zřizovatel.
Finanční plán výnosů a nákladů na rok 2009 u příspěvkových organizací na úseku kultury je sestaven jako vyrovnaný. Při sestavování na rok 2009 vycházely organizace ze schváleného finančního vztahu k rozpočtu zřizovatele (tj. příspěvek na provoz, odvod z investičního fondu, investiční a neinvestiční dotace z rozpočtu zřizovatele) a z předpokládaných výnosů z hlavní a vedlejší činnosti, které organizace plánují ve stejné nebo vyšší úrovni roku 2008.
V návrhu finančního plánu jednotlivých organizací jsou promítnuty metodické dopady z odpisových plánů sestavených podle pravidel zřizovatele a rovněž je zohledněno navýšení příspěvku na provoz u Krajské knihovny Vysočiny o příspěvek z rozpočtu města Havlíčkův Brod určený ve výši 6,5 mil. Kč na plnění funkce základní knihovny ve městě Havlíčkův Brod, kterou vykonává Krajská knihovna Vysočiny.
Finanční plány byly projednány s řediteli příspěvkových organizací a jsou předkládány ke schválení se souhlasem Ing. Tomáše Škaryda, radního pro oblast cestovního ruchu a kultury.
Návrh řešení Odbor kultury a památkové péče navrhuje radě kraje :
- schválit finanční plány výnosů a nákladů na rok 2009 dle materiálu
RK-12-2009-20, př. 1a, RK-12-2009-20, př. 1b, RK-12-2009-20, př. 1c,
RK-12-2009-20, př. 1d, RK-12-2009-20, př. 1e, RK-12-2009-20, př. 1f,
RK-12-2009-20, př. 1g, RK-12-2009-20, př. 1h, RK-12-2009-20, př 1ch,
RK-12-2009-20, př. 1i;
- schválit tvorbu a použití peněžních fondů a investiční plán příspěvkových organizací na úseku kultury na rok 2009 dle materiálu RK-12-2009-20, př. 1a, RK-12-2009-20, př. 1b, RK-12-2009-20, př. 1c, RK-12-2009-20, př. 1d, RK-12-2009-20, př. 1e,
RK-12-2009-20, př. 1f, RK-12-2009-20, př. 1g, RK-12-2009-20, př. 1h,
RK-12-2009-20, př 1ch, RK-12-2009-20, př. 1i;
- schválit odpisové plány na rok 2009 dle materiálu RK-12-2009-20, př. 1a, RK-12-2009-20, př. 1b, RK-12-2009-20, př. 1c, RK-12-2009-20, př. 1d, RK-12-2009-20, př. 1e,
RK-12-2009-20, př. 1f, RK-12-2009-20, př. 1g, RK-12-2009-20, př. 1h,
RK-12-2009-20, př 1ch, RK-12-2009-20, př. 1i;
- stanovit způsob usměrňování prostředků na platy na rok 2009 a závazný ukazatel limit prostředků na platy jako způsob usměrňování prostředků na platy a odměny za pracovní pohotovost pro příspěvkové organizace jednotně a to stanoveným objemem těchto prostředků dle materiálu RK-12-2009-20, př. 1a, RK-12-2009-20, př. 1b,
RK-12-2009-20, př. 1c, RK-12-2009-20, př. 1d, RK-12-2009-20, př. 1e,
RK-12-2009-20, př. 1f, RK-12-2009-20, př. 1g, RK-12-2009-20, př. 1h,
RK-12-2009-20, př. 1ch, RK-12-2009-20, př. 1i.
StanoviskaEkonomický odbor provedl odsouhlasení ukazatelů finančního vztahu ve finančním plánu jednotlivých organizací na schválený rozpočet kraje na rok 2009 a k předloženému materiálu dále již nemá připomínky.
Návrh usneseníRada kraje
schvaluje
* finanční plány výnosů a nákladů příspěvkových organizací na úseku kultury na rok 2009 dle materiálu RK-12-2009-20, př. 1a, RK-12-2009-20, př. 1b, RK-12-2009-20, př. 1c,
RK-12-2009-20, př. 1d, RK-12-2009-20, př. 1e, RK-12-2009-20, př. 1f, RK-12-2009-20, př. 1g, RK-12-2009-20, př. 1h, RK-12-2009-20, př 1ch, RK-12-2009-20, př. 1i;
* tvorbu a použití peněžních fondů a investiční plán příspěvkových organizací na úseku kultury na rok 2009 dle materiálu RK-12-2009-20, př. 1a, RK-12-2009-20, př. 1b,
RK-12-2009-20, př. 1c, RK-12-2009-20, př. 1d, RK-12-2009-20, př. 1e,
RK-12-2009-20, př. 1f, RK-12-2009-20, př. 1g, RK-12-2009-20, př. 1h,
RK-12-2009-20, př 1ch, RK-12-2009-20, př. 1i;
* odpisové plány příspěvkových organizací na úseku kultury na rok 2009 dle materiálu
RK-12-2009-20, př. 1a, RK-12-2009-20, př. 1b, RK-12-2009-20, př. 1c,
RK-12-2009-20, př. 1d, RK-12-2009-20, př. 1e, RK-12-2009-20, př. 1f,
RK-12-2009-20, př. 1g, RK-12-2009-20, př. 1h, RK-12-2009-20, př 1ch,
RK-12-2009-20, př. 1i;
souhlasí
se zapojením fondu odměn na pokrytí případného překročení stanoveného objemu prostředků na platy za kalendářní rok;
stanoví
* u příspěvkových organizací na úseku kultury jako závazný ukazatel finančního plánu na rok 2009:
- celkový objem použití investičního fondu;
- jmenovitý seznam akcí financovaných z prostředků investičního fondu;
* použít příspěvek na provoz poskytnutý z rozpočtu zřizovatele k přednostnímu krytí nákladů na tvorbu účetních odpisů z dlouhodobého majetku;
* závazný ukazatel limit prostředků na platy jako způsob usměrňování prostředků na platy a odměny za pracovní pohotovost pro příspěvkové organizace na úseku kultury jednotně a to stanoveným objemem těchto prostředků na rok 2009 dle materiálu
RK-12-2009-20, př. 1a, RK-12-2009-20, př. 1b, RK-12-2009-20, př. 1c,
RK-12-2009-20, př. 1d, RK-12-2009-20, př. 1e, RK-12-2009-20, př. 1f,
RK-12-2009-20, př. 1g, RK-12-2009-20, př. 1h, RK-12-2009-20, př 1ch,
RK-12-2009-20, př. 1i;
zmocňuje
ředitele příspěvkových organizací na úseku kultury:
* provádět dílčí úpravy a přesuny finančních prostředků mezi jmenovitě schválenými akcemi financovanými z prostředků investičního fondu při dodržení celkového objemu použití investičního fondu;
* použít prostředky rezervního fondu k jejich převodu do investičního fondu včetně použití zůstatku investičního fondu za účelem krytí nákladů spojených s řešením havarijních situací vzniklých na majetku svěřeném do správy příspěvkové organizace za předchozího souhlasu příslušného odvětvového odboru a odboru majetkového a
ukládá
* vedoucí odboru kultury a památkové péče a vedoucímu majetkového odboru v případě havarijní situace věcně prověřit návrhy ředitelů příspěvkových organizací v odvětví kultury na použití prostředků svého rezervního a investičního fondu k řešení této situace;
* ředitelům příspěvkových organizací na úseku kultury:
* provádět odvody z investičního fondu do rozpočtu kraje čtvrtletně s tím, že odvodová povinnost za 1. a 2. čtvrtletí bude zabezpečena do 30. 6. 2009, za 3. čtvrtletí do 15. kalendářního dne posledního měsíce daného čtvrtletí a za 4. čtvrtletí do
15. 11. 2009; zajistit jako součást ročního rozboru hospodaření přehled o výsledku hospodaření podle jednotlivých doplňkových činností vymezených ve zřizovací listině; v případě vykázání ztráty u jednotlivé doplňkové činnosti uvést důvody tohoto stavu a přijmout nápravná opatření k odstranění tohoto nežádoucího vývoje pro následující účetní období;
* promítnout rozpočtová opatření schválená v průběhu roku zřizovatelem do finančního plánu a takto upravený finanční plán předložit odboru kultury a památkové péče nejpozději do 30 dnů po schválení příslušného rozpočtového opatření.
Odpovědnost odbor kultury a památkové péče, ředitelé příspěvkových organizací
Termín 31. 12. 2009
zpět
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 57, 587 33  Jihlava © 2004 webmaster@kr-vysocina.cz