Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Systém informací samosprávy


Detail materiálu pro radu čj. RK-25-2008-31

RK-25-2008-31.doc
Číslo materiálu31
Číslo jednacíRK-25-2008-31
NázevNávrh na vyřazení nepotřebného majetku Krajské správy a údržby silnic Vysočiny, příspěvkové organizace
Zpracoval J. Pospíchal
Předkládá L. Staněk
Počet příloh
Popis problémuV souladu se Zásadami Zastupitelstva kraje Vysočina č. 3/07 o vymezení majetkových práv a povinností Krajské správy a údržby silnic, příspěvkové organizace zřizované krajem Vysočina, schválenými usnesením Zastupitelstva kraje Vysočina 0054/01/2007/ZK ze dne 13. 2. 2007, kterými se upravuje postup a praktické provedení některých majetkových úkonů, podala Krajská správa a údržba silnic Vysočiny, příspěvková organizace, návrh na vyřazení nepotřebného majetku používaného provozy Havlíčkův Brod, Jihlava, Pelhřimov a Žďár nad Sázavou.
Návrh řešení Dne 21. 7. 2008 rozhodl ředitel Krajské správy a údržby silnic Vysočiny, příspěvkové organizace, o přebytečném a neupotřebitelném hmotném majetku používaném na provozech Havlíčkův Brod, Jihlava, Pelhřimov a Žďár nad Sázavou. Jedná se o následující stroje:
1. Osobní automobil Škoda Fabia, registrační značka 2J2 15-01, inventární číslo 6444044, rok výroby 2001, pořizovací cena 171 485,- Kč, zůstatková cena 39 284,- Kč. Vozidlo je po dopravní nehodě kvalifikováno pojišťovnou jako totální havárie, cena opravy přesahuje pořizovací cenu vozidla. Vozidlo bude nabídnuto případnému zájemci na náhradní díly, v případě nezájmu likvidováno jako kovový odpad. Provedení celkové opravy je nerentabilní z hlediska finančních nákladů.
2. Osobní automobil Škoda Forman, registrační značka JID 12-51, inventární číslo 6-444/41, rok výroby 1989, pořizovací cena 158 000,- Kč, zůstatková cena 0,- Kč, Vozidlo má zkorodovanou nosnou část a spodní díly karosérie. Motor je celkově opotřebený s úniky provozních hmot a zvýšenou spotřebou PHM, řízení vykazuje nadměrné vůle, převodovka je opotřebovaná a hlučná, spojka má velkou vůli a brzdy mají sníženou účinnost. Rovněž elektroinstalace vykazuje závady. Vozidlo je celkově opotřebené úměrně k délce provozu, náklady na opravu by byly nerentabilní.
3. Nákladní automobil Š 706 MTSP 25, registrační značka JI 44-82, inventární číslo 4-533/179, rok výroby 1979, pořizovací cena 317 000,- Kč, zůstatková cena 0,- Kč. Důvodem k vyřazení je celkové opotřebení vozidla i jeho nástavby. Rám podvozku je značně zkorodovaný a deformovaný, koroze prostupuje do soustav upevněných na rámu. Technologické spoje rámu jsou vlivem koroze nehomogenní, což se projevuje nestabilitou jízdních vlastností. Motor je dlouhodobým provozem opotřebovaný s vůlemi v klikovém a rozvodovém mechanismu, nedostatečným tlakem oleje a nízkým stupněm komprese ve válcích. Rozvodovka přední nápravy a homokinetické klouby náprav mají nadměrné vůle, vzduchotlaková soustava brzd je neúčinná. Sypací nástavba je zkorodovaná s nefunkčním hnacím motorem. Celkové opotřebení vozidla je úměrně délce provozu, náklady na opravu by byly nerentabilní.



4. Nákladní automobil Š 706 MTSP 25, registrační značka HB 76-06, inventární číslo 4-533-305, rok výroby 1983, pořizovací cena 303 000,- Kč, zůstatková cena 0,- Kč. Důvodem k vyřazení je celkové opotřebení vozidla. Rám a podvozkové díly jsou zkorodované, uložení náprav a pérování podvozku vykazují nadměrné vůle. Motor je opotřebovaný, má vůle v klikovém a rozvodovém mechanismu, nízké kompresní tlaky a zvýšenou spotřebu PHM. Převodovka je rovněž opotřebovaná a hlučná. Nástavba pro posyp vozovek má nefunkční motor a silně zkorodované opláštění. Celková oprava by byla finančně náročná a nerentabilní.
5. Nákladní automobil Š 706 MTSP 25, registrační značka PE 47-84, inventární číslo 6445432024, rok výroby 1984, pořizovací cena 447 000,- Kč, zůstatková cena 0,- Kč. Důvodem k vyřazení je celkové opotřebení vozidla. Jeho rám, podvozkové díly a kabina jsou zkorodované, rám je zdeformovaný a neopravitelný. Vozidlo má málo účinné brzdy, nadměrné vůle v řízení a v převodovce a nefunkční přední hnací nápravu. Celková oprava by byla finančně náročná a nerentabilní.
6. Nákladní automobil Liaz 111, registrační značka PE 91-05, inventární číslo 6445142004, rok výroby 1988, pořizovací cena 366 000,- Kč, zůstatková cena 0,- Kč. Důvodem k vyřazení je celkové opotřebení vozidla. Rám podvozku je zkorodovaný a deformovaný, rovněž všechny podvozkové díly připevněné k rámu jsou zkorodované. Vozidlo má opotřebené a málo účinné brzdy, nadměrné vůle v řízení a opotřebený motor a převodovku s úniky provozních hmot. Provoz vozidla je vzhledem v zvýšeným nákladům na opravy a spotřebu PHM neefektivní, celková oprava by byla finančně nerentabilní.
7. Rozstřikovač živic Tatra 148/RŽ 7, registrační značka HB 83-53, inventární číslo 4-533-326, rok výroby 1973, pořizovací cena 105 000,- Kč, zůstatková cena 0,- Kč. Důvodem k vyřazení je celkové opotřebení, nefunkčnost a zastaralost vozidla. Z motoru a převodovky unikají provozní kapaliny, motor je v havarijním stavu, má vůle v klikovém mechanismu, zakarobonovaný spalovací prostor a nízké kompresní tlaky. Převodové ústrojí je opotřebené a hlučné s nepřesným řazením, vozidlo má netěsnosti v brzdové soustavě, motoru i převodovce s úniky provozních hmot. Kabina je zkorodovaná, nástavba má propálené topné kanály k ohřevu živic a je celkově zkorodovaná. Oprava by byla vzhledem k jejímu velkému rozsahu nerentabilní.
8. Rozstřikovač živic Tatra 148 P, registrační značka JI 75-22, inventární číslo 4- 533/165, rok výroby 1976, pořizovací cena 203 500,- Kč, zůstatková cena 0,- Kč. Důvodem k vyřazení je celkové opotřebení vozidla i nástavby. Motor má značné vůle v klikovém a rozvodovém mechanismu a zvýšenou spotřebu pohonných hmot, převodovka, spojka a přední náprava jsou nadměrně opotřebovány, z motoru a převodovky uniká olej. Brzdová soustava je neúčinná, mnoho závad se vyskytuje i v elektroinstalaci.. Kabina a nástavba jsou zkorodované. Oprava vozidla i nástavby by byla nerentabilní

Na základě rozhodnutí o přebytečném a neupotřebitelném majetku byl nepotřebný hmotný majetek nabídnut v elektronické podobě na www stránkách kraje Vysočina postupně ve dnech 13. 5. 2008, 30. 5. 2008, 16. 7. 2008, 21. 7. 2008 a 25. 7. 2008. Vzhledem k tomu, že o odkoupení vyjmenovaného hmotného majetku neprojevila zájem žádná příspěvková organizace ani organizační složka kraje, podává Krajská správa a údržba silnic Vysočiny, příspěvková organizace, po konzultaci s odborem dopravy a silničního hospodářství návrh na prodej tohoto majetku za cenu v místě a čase obvyklou, v případě nezájmu bude výše uvedený majetek rozebrán na náhradní díly a likvidován jako kovový a ostatní odpad.
V souladu se Zásadami Zastupitelstva kraje Vysočina č. 3/07 o vymezení majetkových práv a povinností Krajské správy a údržby silnic, příspěvkové organizace zřizované krajem Vysočina, schválenými usnesením Zastupitelstva kraje Vysočina 0054/01/2007/ZK ze dne 13. 2. 2007 a v souladu s Pokynem pro vyúčtování finančního plnění z prodeje majetku ve vlastnictví kraje, vydaného odborem ekonomickým, jsou příjmy z prodeje majetku svěřeného příspěvkovým organizacím příjmem kraje.
StanoviskaOdbor majetkový nemá k předkládanému materiálu připomínky.
Návrh usneseníRada kraje
souhlasí
s vyřazením a prodejem přebytečného a neupotřebitelného hmotného majetku dle návrhu Krajské správy a údržby silnic Vysočiny, příspěvkové organizace, za cenu v místě a čase obvyklou a s likvidací přebytečného a neupotřebitelného majetku dle materiálu
RK-25-2008-31.
Odpovědnost odbor dopravy a silničního hospodářství, ředitel Krajské správy a údržby silnic Vysočiny, příspěvkové organizace
Termín do 31. 12. 2008
zpět
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 57, 587 33  Jihlava © 2004 webmaster@kr-vysocina.cz