Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Systém informací samosprávy


Detail materiálu pro zastupitelstvo čj. ZK-04-2017-26

ZK-04-2017-26.doc  ZK-04-2017-26pr01.pdf  ZK-04-2017-26pr02.pdf  ZK-04-2017-26pr03.pdf
Číslo materiálu26
Číslo jednacíZK-04-2017-26
NázevStřednědobý výhled rozpočtu Kraje Vysočina na roky 2018 až 2020
Zpracoval6 Střednědobý výhled rozpočtu Kraje Vysočina na roky 2018 až 2020 pro: jednání zastupitelstva kraje č. 4/2017 dne 20. 6. 2017 zpracovali: A. Krištofová, P. Tulis, H. Sošková
Předkládá J. Pavlík
Počet příloh
Popis problémuKraj je podle § 3 zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů, povinen sestavovat střednědobý výhled rozpočtu nejméně na období 2 let následujících po roce, na který se sestavuje roční rozpočet. Jedná se o pomocný nástroj, který slouží pro střednědobé finanční plánování rozvoje hospodaření kraje. Tento střednědobý výhled rozpočtu je rovněž každoročně předkládán Evropské investiční bance, která požaduje jeho sestavení nejméně v tříletém horizontu.
Návrh řešení Ekonomický odbor ve spolupráci se správci kapitol a finančními manažery jednotlivých projektů sestavil střednědobý výhled rozpočtu na roky 2018 až 2020. V příloze 1 je souhrnný střednědobý výhled rozpočtu, který obsahuje údaje za rozpočet včetně kapitoly Evropské projekty a dále dlouhodobé závazky a pohledávky Kraje Vysočina, v příloze 2 je uveden rozpis střednědobého výhledu rozpočtu a v příloze 3 jsou obsaženy předpokládané příjmy a výdaje kapitoly Evropské projekty, na které se realizují projekty spolufinancované z prostředků Evropské unie.

Předkládaný střednědobý výhled rozpočtu kraje byl sestaven na základě následujících předpokladů:
* Objem daňových příjmů kraje vychází zejména ze zákona č. 243/2000 Sb., o rozpočtovém určení výnosu některých daní územním samosprávným celkům a některým státním fondům. Výše daňových příjmů pro následující roky byla dále upravena oproti schválenému rozpočtu 2017 na základě vývoje časových řad a na základě predikovaného ekonomického vývoje. Pro rok 2018 předpokládáme meziroční růst oproti schválenému rozpočtu roku 2017 ve výši 106 %, růst mezi roky 2018 a 2019 je nastaven ve výši 102 %, mezi roky 2019 a 2020 pak ve výši 101,5 %.
* U transferů přijatých v rámci souhrnného dotačního vztahu (jedná se o příspěvek na výkon statní správy) je počítáno po všechny roky rozpočtového výhledu se stejnou výší objemu finančních prostředků. Částka je odvozena ze schváleného rozpočtu roku 2017.
* Výše dotace z MŠMT na úhradu přímých výdajů na vzdělávání obecních a krajských škol byla stanovena ve výši 4 551 552 tis. Kč v roce 2018, 2019 i 2020. Částka je stanovena ve výši normativně přiděleného objemu prostředků v roce 2017. Konkrétní výše v jednotlivých letech se bude odvíjet od rozpisu MŠMT v rámci schváleného státního rozpočtu pro příslušný rok;
* Příjmy z pronájmu majetku zahrnují příjmy z pronájmu ostatních nemovitostí a jejich částí hrazené ze strany nemocnic. Jejich předpokládaná výše v roce 2018, 2019 i 2020 je nastavena ve výši 58 595 tis. Kč.
* Příjmy z odvodů příspěvkových organizací (tvořeného odvodem z jejich fondu investic) jsou odvozeny od schváleného rozpočtu roku 2017, v jednotlivých letech upraveny dle kvalifikovaného odhadu zřizovatelských odborů.
* Výše ostatních příjmů je stanovena kvalifikovaným odhadem.
* V jednotlivých letech je uvažováno s doplněním příjmů o financování (+), které bude tvořeno zůstatkem stavu FSR (aktuální stav 1 227 726 tis. Kč), případně použitím kontokorentního úvěru, který je možno čerpat až do výše 1 000 000 tis. Kč (aktuální stav čerpání kontokorentu činí 237 918 tis. Kč).
* V rozpočtovém výhledu jsou dále zahrnuty i předpokládané zápůjčky zřízeným příspěvkovým organizacím na předfinancování projektů, které jsou spolufinancované z prostředků Evropské unie.
* Střednědobý výhled rozpočtu počítá s tvorbou rezerv na kapitole Rezerva a rozvoj kraje v letech 2018 až 2020 ve výši 150 000 tis. Kč.

Ekonomický odbor navrhuje schválit střednědobý výhled rozpočtu Kraje Vysočina na roky 2018 až 2020 dle materiálu ZK-04-2017-26, př. 1 a vzít na vědomí rozpis střednědobého výhledu rozpočtu Kraje Vysočina na roky 2018 až 2020 dle materiálu ZK-04-2017-26, př. 2 a přehled předpokládaných příjmů a výdajů kapitoly Evropské projekty, na které se realizují projekty spolufinancované z prostředků Evropské unie dle materiálu ZK-04-2017-26, př. 3.
StanoviskaMateriál byl vypracován ve spolupráci s odvětvovými odbory.
Rada kraje projednala rozpočtový výhled Kraje Vysočina na roky 2018 až 2020 na svém zasedání dne 6. 6. 2016 a usnesením č. 1088/20/2017/RK jej doporučila zastupitelstvu kraje ke schválení.
Finanční výbor projednal rozpočtový výhled na roky 2018 až 2020 na svém
4. zasedání dne 15. 6. 2017.
Návrh usneseníZastupitelstvo kraje
schvaluje
střednědobý výhled rozpočtu Kraje Vysočina na roky 2018 až 2020 dle materiálu
ZK-04-2017-26, př. 1;
bere na vědomí
rozpis střednědobého výhledu rozpočtu Kraje Vysočina na roky 2018 až 2020 dle materiálu ZK-04-2017-26, př. 2 a přehled předpokládaných příjmů a výdajů kapitoly Evropské projekty, na které se realizují projekty spolufinancované z prostředků Evropské unie dle materiálu
ZK-04-2017-26, př. 3.
Odpovědnost odbor ekonomický
Termín červen 2017
zpět
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 57, 587 33  Jihlava © 2004 webmaster@kr-vysocina.cz