ZK-02-2016-18.doc ZK-02-2016-18pr01.doc | |
Číslo materiálu | 18 |
Číslo jednací | ZK-02-2016-18 |
Název | Schválení odůvodnění účelnosti veřejné zakázky Dodávky zemního plynu pro Kraj Vysočina v roce 2017 |
Zpracoval | V. Kotrbová |
Předkládá | V. Novotný |
Počet příloh | |
Popis problému | Jedná se o schválení odůvodnění veřejné zakázky na výběr dodavatele zemního plynu v roce 2017. Pro výběr dodavatele energií v roce 2017 rozhodla Rada Kraje Vysočina, že výběr dodavatele zemního plynu a elektrické energie pro Kraj Vysočina jím zřízené příspěvkové organizace na rok 2017 bude proveden prostřednictvím otevřeného nadlimitního řízení s hodnocením prostřednictvím elektronické aukce. Vzhledem k tomu, že veřejná zakázka na výběr dodavatele zemního plynu je předpokládanou hodnotou významnou veřejnou zakázkou (veřejné zakázky s předpokládanou hodnotou nad 50 mil. Kč), je dle § 156 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen zákon nebo ZVZ ), nutné, aby bylo odůvodnění účelnosti této veřejné zakázky schváleno zastupitelstvem kraje. Veřejná zakázka na dodávku elektrické energie je svou hodnotou pod hranicí pro významnou veřejnou zakázku, proto odůvodnění účelnosti nepodléhá nutnosti schválení zastupitelstvem kraje. Lhůta pro podání nabídek u významných veřejných zakázek činí minimálně 78 dnů. S ohledem na tuto skutečnost je Zastupitelstvu Kraje Vysočina předkládáno ke schválení odůvodnění účelnosti veřejné zakázky tak, aby bylo možno veřejnou zakázku vyhlásit okamžitě poté, co bude zpracován předmět veřejné zakázky, který vzejde z výsledků sběru skutečných údajů o odběru elektrické energie a plynu v roce 2015. Odůvodnění účelnosti bylo zpracováno na základě údajů z roku 2014/2015, nicméně nepředpokládá se, že by se údaje v něm uvedené měly významně lišit. Předpoklad předložení zadávacích podmínek obou veřejných zakázek Radě Kraje Vysočina ke schválení je v dubnu roku 2016. Vzhledem k tomu, že Kraj Vysočina vystupuje při výběru dodavatele elektrické energie a plynu jako centrální zadavatel, bylo nezbytné uzavřít smlouvy o společném postupu zadavatelů na dodávky energií na rok 2017 pro Kraj Vysočina a jím zřízené příspěvkové organizace, jejichž předmětem je úprava vzájemných práv a povinností centrálního zadavatele (kraje) a pověřujících zadavatelů (zřizované příspěvkové organizace) k třetím osobám a k sobě navzájem. |
Návrh řešení | Předkladatel doporučuje Zastupitelstvu Kraje Vysočina: - vzít na vědomí skutečnost, že výběr dodavatele zemního plynu a elektrické energie pro Kraj Vysočina jím zřízené příspěvkové organizace na rok 2017 bude proveden prostřednictvím otevřeného nadlimitního řízení s hodnocením prostřednictvím elektronické aukce - schválit odůvodnění účelnosti veřejné na výběr dodavatele zemního plynu v roce 2017 dle materiálu ZK-02-2016-18, př. 1. Zastupitelstvo kraje dle § 156 odst. 3 zákona schvaluje odůvodnění účelnosti významné veřejné zakázky. |
Stanoviska | Rada Kraje Vysočina na svém jednání dne 23. 2. 2016 usnesením č. 0306/07/2016/RK doporučila Zastupitelstvu Kraje Vysočina přijmout usnesení. |
Návrh usnesení | Zastupitelstvo kraje bere na vědomí skutečnost, že výběr dodavatele zemního plynu a elektrické energie pro Kraj Vysočina jím zřízené příspěvkové organizace na rok 2017 bude proveden prostřednictvím otevřeného nadlimitního řízení s hodnocením prostřednictvím elektronické aukce; schvaluje odůvodnění účelnosti veřejné zakázky na výběr dodavatele zemního plynu v roce 2017 dle materiálu ZK-02-2016-18, př. 1. |
Odpovědnost | OAPŘ |
Termín | 31. 5. 2016 |