ZK-03-2014-64.doc | |
Číslo materiálu | 64 |
Číslo jednací | ZK-03-2014-64 |
Název | Předfinancování projektů Transformace ÚSP Jinošov II., Transformace ÚSP Jinošov III., Transformace ÚSP Křižanov I. a Transformace ÚSPMP Těchobuz I. |
Zpracoval | J. Bína |
Předkládá | P. Krčál |
Počet příloh | |
Popis problému | Způsobilé výdaje projektů Transformace ÚSP Jinošov II., Transformace ÚSP Jinošov III., Transformace ÚSP Křižanov I. a Transformace ÚSPMP Těchobuz I., které realizuje Kraj Vysočina od roku 2011 a 2012, jsou hrazeny z Integrovaného operačního programu. V přípravné fázi těchto projektů Zastupitelstvo Kraje Vysočina schválilo usnesením č. 0245/03/2011/ZK, 0246/03/2011/ZK a 0059/01/2012/ZK předfinancování projektů pro účely hrazení výdajů v rámci dotace ex-post a k hrazení nezpůsobilých výdajů projektu. Do současnosti docházelo vždy k hrazení výdajů projektu z rozpočtu kraje (z prostředků vyčleněných předfinancováním v rámci Fondu strategických rezerv), po ukončení každé etapy projektu byla předložena na Centrum pro regionální rozvoj (dále CRR) s monitorovací zprávou žádost o platbu, kterou MPSV schválilo, a způsobilé výdaje projektu zpětně poukázalo na účet Kraje Vysočina. Nyní jsou tyto projekty ve fázi realizace stavebních prací a výdaje, které musí kraj uhradit, značně přesahují objem již schváleného předfinancování. MPSV od 1. 1. 2014 zavedlo systém průběžného proplácení faktur, kterým po předložení elektronické verze faktury prostřednictvím pobočky CRR, uhradí požadovanou částku kraji na účet České národní banky. V reálu však MPSV v období od zavedení tohoto způsobu proplácení do současnosti faktury předložené jinými kraji z technických důvodů dosud neuhradilo, předpoklad proplacení prvních faktur je datován na přelomu dubna a května 2014. V budoucnu by již MPSV mělo proplácet faktury do 30 dnů od jejich předložení. Platba za uhrazené faktury bude dle pravidel kraje považována za příjem nové dotace, která podléhá schvalování radou kraje a teprve posléze se s tímto objemem finančních prostředků dá v rámci projektu manipulovat a uhradit z nich platbu dodavateli. S ohledem na skutečnost, že v současné době nemáme ověřeno, jaká bude časová prodleva od odeslání faktur prostřednictvím CRR na MPSV do doby, kdy s finančními prostředky budeme moci fakticky disponovat a poukázat tak platbu na účet dodavateli, je třeba mít pro řádnou realizaci čtyř zmíněných investičních projektů k dispozici rezervu ve výši 40 000 000,- Kč. Rezerva je stanovena s ohledem na předpokládanou výši faktur za stavební práce na jednotlivých objektech, které jsou vystavovány vždy za tři měsíce. Předpoklad ukončení stavebních prací je směřován na podzim 2014. |
Návrh řešení | Rada doporučuje zastupitelstvu vzít na vědomí informaci o způsobu proplácení faktur dle materiálu ZK-03-2014-64 v projektech Transformace ÚSP Jinošov II., Transformace ÚSP Jinošov III., Transformace ÚSP Křižanov I. a Transformace ÚSPMP Těchobuz I., a schválit převod finančních prostředků z Fondu strategických rezerv nebo z cizích zdrojů pro účely hrazení faktur na stavební práce a další výdaje s nimi spojené (BOZP, TDS, autorský dozor a nákup vybavení) ve výši 40 000 000,- Kč. |
Stanoviska | Rada kraje usnesením 0755/14/2014/RK vzala na vědomí informaci o způsobu proplácení faktur dle materiál RK-14-2014-25 v projektech Transformace ÚSP Jinošov II., Transformace ÚSP Jinošov III., Transformace ÚSP Křižanov I. a Transformace ÚSPMP Těchobuz I., a doporučuje zastupitelstvu kraje schválit převod finančních prostředků z Fondu strategických rezerv nebo z cizích zdrojů na zvláštní účty projektů Transformace ÚSP Jinošov II., Transformace ÚSP Jinošov III., Transformace ÚSP Křižanov I. a Transformace ÚSPMP Těchobuz I. ve výši max. 40 000 000 Kč pro účely hrazení faktur na stavební práce a další výdaje s nimi spojené (BOZP, TDS, autorský dozor, nákup vybavení objektů). Finance budou uvolňovány v průběhu roku 2014 postupně dle aktuální potřeby každého projektu. |
Návrh usnesení | Zastupitelstvo kraje bere na vědomí informaci o způsobu proplácení faktur dle materiál ZK-03-2014-64 v projektech Transformace ÚSP Jinošov II., Transformace ÚSP Jinošov III., Transformace ÚSP Křižanov I. a Transformace ÚSPMP Těchobuz I.; schvaluje převod finančních prostředků z Fondu strategických rezerv nebo z cizích zdrojů na zvláštní účty projektů Transformace ÚSP Jinošov II., Transformace ÚSP Jinošov III., Transformace ÚSP Křižanov I. a Transformace ÚSPMP Těchobuz I. ve výši max. 40 000 000 Kč pro účely hrazení faktur na stavební práce a další výdaje s nimi spojené (BOZP, TDS, autorský dozor, nákup vybavení objektů). Finance budou uvolňovány v průběhu roku 2014 postupně dle aktuální potřeby každého projektu. |
Odpovědnost | odbor sociálních věcí, odbor ekonomický, odbor majetkový |
Termín | 30. 11. 2015 |