ZK-04-2012-17.doc ZK-04-2012-17pr01.xls ZK-04-2012-17pr02.xls ZK-04-2012-17pr03.xls | |
Číslo materiálu | 17 |
Číslo jednací | ZK-04-2012-17 |
Název | Rozpočtový výhled Kraje Vysočina na roky 2013 až 2015 |
Zpracoval | 7 Rozpočtový výhled Kraje Vysočina na roky 2013 až 2015 pro: jednání zastupitelstva kraje č. 4/2012 dne 26. 6. 2012 zpracovali: A. Krištofová, P. Tulis, J. Kopecká, H. Sošková |
Předkládá | V. Novotný |
Počet příloh | |
Popis problému | Kraj je podle § 3 zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů, povinen sestavovat rozpočtový výhled nejméně na období 2 let následujících po roce, na který se sestavuje roční rozpočet. Jedná se o pomocný nástroj hospodaření, který by měl sloužit pro střednědobé finanční plánování kraje. Tento rozpočtový výhled je rovněž každoročně předkládán Evropské investiční bance, která požaduje jeho sestavení nejméně v tříletém horizontu. |
Návrh řešení | Ekonomický odbor ve spolupráci se správci kapitol a garanty jednotlivých projektů a grantových schémat sestavil rozpočtový výhled na roky 2013 až 2015. V příloze 1 je souhrnný rozpočtový výhled, který obsahuje údaje za rozpočet včetně kapitoly Evropské projekty. Příloha 2 obsahuje rozpis výhledu příjmů a výdajů a v příloze 3 jsou obsaženy předpokládané příjmy a výdaje kapitoly Evropské projekty, na které se realizují projekty spolufinancované z prostředků Evropské unie. Předkládaný rozpočtový výhled kraje byl sestaven na základě následujících předpokladů: 1) Je uvažováno stávající rozpočtové určení daní dle platného zákona o rozpočtovém určení daní, schválený rozpočet daňových příjmů r. 2012 vychází z vývoje časových řad jednotlivých daní a na základě očekávaného ekonomického vývoje v roce 2012; 2) V roce 2013, 2014 a 2015 předpokládáme meziroční růst daňových příjmů ve výši 1 %, přičemž jako základ pro výpočet bereme schválený rozpočet roku 2012; 3) U transferů přijatých v rámci souhrnného dotačního vztahu je počítáno po všechny roky rozpočtového výhledu se stejnou výší objemu finančních prostředků. Částka je odvozena z rozpočtu roku 2012; 4) Výše dotace z MŠMT na úhradu přímých výdajů obecních a krajských škol byla stanovena ve výši 3 885 000 tis. Kč v roce 2013, 2014 i 2015. Částka je stanovena na úrovni upraveného rozpočtu roku 2012. Konkrétní výše dotace se v jednotlivých letech bude odvíjet od rozpisu MŠMT v rámci schváleného státního rozpočtu pro příslušný rok; 5) Příjmy z pronájmu majetku zahrnují příjmy z pronájmu ostatních nemovitostí a jejich částí hrazené ze strany nemocnic a České správy sociálního zabezpečení, jejich předpokládaná výše v roce 2013, 2014 i 2015 je ve výši 53 395 tis. Kč; 6) U odvodů příspěvkových organizací (tvořeného odvodem z jejich investičního fondu) se předpokládá zachování stávající výše; 7) Výše ostatních příjmů je stanovena kvalifikovaným odhadem. 8) Rozpočtový výhled počítá s tvorbou rezerv na kapitole Rezerva a rozvoj kraje v letech 2013 až 2015 ve výši 145 000 tis. Kč. |
Stanoviska | Rada kraje projednala rozpočtový výhled Kraje Vysočina na roky 2013 až 2015 na svém zasedání dne 5. 6. 2012 a usnesením č. 1035/22/2012/RK jej doporučila zastupitelstvu kraje ke schválení. Finanční výbor Zastupitelstva Kraje Vysočina na svém 5. zasedání dne 12. 6. 2012 materiál rovněž projednal a usnesením č. 043/05/2012/FV doporučil zastupitelstvu kraje výhled Kraje Vysočina na roky 2013 až 2015 schválit. Rozpočtovou komisí byl materiál projednán na jejím 3. zasedání dne 8. 6. 2012 (usnesení 014/03/2012/RpčK). |
Návrh usnesení | Zastupitelstvo kraje schvaluje rozpočtový výhled Kraje Vysočina na roky 2013 až 2015 dle materiálu ZK-04-2012-17, př. 1; bere na vědomí rozpis výhledu příjmů a výdajů rozpočtového výhledu Kraje Vysočina na roky 2013 až 2015 dle materiálu ZK-04-2012-17, př. 2 a přehled předpokládaných příjmů a výdajů kapitoly Evropské projekty, na které se realizují projekty spolufinancované z prostředků Evropské unie dle materiálu ZK-04-2012-17, př. 3. |
Odpovědnost | odbor ekonomický |
Termín | červen 2012 |