ZK-06-2007-65.doc ZK-06-2007-65pr1.tif ZK-06-2007-65pr2.doc ZK-06-2007-65pr3.doc ZK-06-2007-65pr4.doc | |
Číslo materiálu | 65 |
Číslo jednací | ZK-06-2007-65 |
Název | Dodatek ke smlouvě o spolupráci mezi krajem Vysočina a Jihomoravským krajem - Projekt "Rodinný pas" |
Zpracoval | M. Hošková |
Předkládá | J. Vondráček |
Počet příloh | |
Popis problému | Zastupitelstvo kraje Vysočina dne 26. 9. 2006 schválilo záměr projektu "Rodinný pas" (dále jen "projekt") na území kraje Vysočina a smlouvu o spolupráci s Jihomoravským krajem, kterou recipročně schválilo zastupitelstvo tohoto kraje. Předmětem smlouvy je stanovení základních pravidel vzájemné spolupráce založené na principech vzájemné výhodnosti mezi krajem Vysočina a Jihomoravským krajem za účelem zajištění realizace projektu. Smlouva byla Jihomoravským krajem podepsaná dne 18. 10. 2006 a je uvedena v materiálu ZK-06-2007-65, př. 1. Jednalo se v ní o částku 852 600,- Kč, cena je uvedená včetně DPH. Do této částky nebyly započteny další náklady související s distribucí karet (poštovné), s administrací a svozem žádostí, letáky apod. Došlo rovněž k přehodnocení částky za upgrade databázového systému a za přípravu projektu. Dle dodatečného rozpisu z Jihomoravského kraje došlo ke změně částky o 125 680,- Kč. Usnesením 1576/32/2006/RK bylo schváleno rozpočtové opatření spočívající ve zvýšení rozpočtu kapitoly Sociální věci na rok 2006, § 4323 Sociální pomoc dětem a mládeži (kromě ústavní) o částku 978 280 Kč při současném snížení kapitoly Rezerva a rozvoj kraje, § 6409 Ostatní činnosti j.n., položka Péče o lidské zdroje a majetek kraje ve stejné výši 978 280 Kč s určením na pokrytí nákladů spojených s realizací projektu. |
Návrh řešení | Původní smlouva o spolupráci uzavřená mezi Jihomoravským krajem a krajem Vysočina byla sjednána na dobu neurčitou. Materiál ZK-06-2007-65, př. 2 je dodatkem ke smlouvě o spolupráci, který především do smlouvy zapracovává aktuální rozpočet nákladů. V porovnání s rokem 2006, kdy se projekt zaváděl, jsou nyní náklady rozdílné. V roce 2006 vznikly výdaje spojené s jednorázovými aktivitami, které souvisí pouze se zaváděním projektu. Nyní však je mimo jiné potřebné financovat i jednorázové akce pro držitele pasů. Financování těchto aktivit není možné stávající smlouvou, proto je nutný dodatek č. 1, jehož zapracování do stávající smlouvy je uvedeno ve změnovém dokumentu v materiálu ZK-06-2007-65, př. 3. Materiál ZK-06-2007-65, př. 4 informuje o aktivitách nového typu v roce 2007. V prosinci ještě proběhne společné setkání v ZOO Jihlava. Pro rok 2007 schválilo Zastupitelstvo kraje, usnesení 0545/09/2009/ZK, rozpočet na tento projekt ve výši 860 000,- Kč. Návrh je v souladu s pokračujícím úspěšným projektem. Toto tvrzení dokládají následující fakta, která svědčí o nárůstu zájmu o rodinné pasy jak na straně rodin, tak na straně poskytovatelů slev - celkový počet rodin, držitelů pasů, v měsíci únor 2007 činil 2 464 ks, k 10. 10. 2007 je celkový počet rodin, pro které byly vystaveny rodinné pasy, 3 545. Slevy byly v měsíci únoru 2007 poskytovány na 165 místech. V měsíci srpnu se již jedná o 284 míst, z toho se jedná o 80 internetových obchodů. Rodinný pas jakožto slevový a výhodový systém, provozovaný Krajem Vysočina, byl doposud plně hrazen z vlastních prostředků našeho kraje. Co se týká územní platnosti, v současné době mají naše rodiny možnost čerpat výhody pouze na území Kraje Vysočina a Kraje Jihomoravského. V rámci ČR budou již brzy vydány první karty také v kraji Olomouckém, na spuštění se připravuje kraj Pardubický, a o zavedení vážně uvažují také další kraje. Co se těchto krajů týká, vzájemné uznávání by mělo být do budoucna řešeno multilaterální smlouvou, kterou v současné době připravuje Jihomoravský kraj. Tento aspekt, stejně jako charakter většiny zařízení zařazených do Rodinného pasu činí z tohoto systému významný nástroj podpory cestovního ruchu regionálního významu, především pak v rozměru jednodenní, nebo víkendové rodinné turistice. Na základě těchto předpokladů je systém Rodinného pasu možné dále rozvíjet v souladu s rozvojovými prioritami strukturální pomoci EU a v této souvislosti jeho rozvoj financovat ze zdrojů EU. Konkrétně se jedná o napojení na Cíl 1 Konvergence a Cíl 3 podporu Evropské územní spolupráce. V rámci cíle Konvergence je souvislost podpory zaměřena na aspekt rodinného pasu jako nástroje podpory destinačního cestovního ruchu v kraji. Na základě výše popsaného se jeví jako vhodné vybrat dodavatele pro poradenské služby spojené s Financováním systému Rodinný pas v kraji Vysočina z fondů EU (INTEREG) a propojení systémů se systémem Familienpass, provozovaným v Dolním Rakousku. V rámci cíle Konvergence je souvislost podpory zaměřena na aspekt rodinného pasu jako nástroje podpory destinačního cestovního ruchu v kraji. Většina zařízení poskytujících slevy a výhody v síti Rodinný pas je zaměřena do oblasti volnočasových a rekreačních aktivit. V rámci konkrétních zdrojů podpory se pak jedná především o Regionální operační program NUTS II Jihovýchod (ROP), oblast podpory Propagace a marketingu cestovního ruchu. Jeho úkolem by mělo být optimalizace nákladů, projektových žádostí, harmonogramů, rozpočtů, dále pak zpracování projektové žádosti (resp. projektových žádostí) k financování z fondů EU a následný realizační management až do fáze závěrečného vyhodnocení projektů. |
Stanoviska | Rada kraje doporučila usnesením č. 1466/30/2007/RK zastupitelstvu kraje schválit Dodatek smlouvy č. 1 a vzít na vědomí informaci o další realizaci projektu "Rodinné pasy" z evropských prostředků. |
Návrh usnesení | Zastupitelstvo kraje rozhoduje schválit Dodatek smlouvy č. 1 dle materiálu ZK-06-2007-65, př. 2; bere na vědomí informaci o další realizaci projektu "Rodinné pasy" z evropských prostředků. |
Odpovědnost | OSVZ |
Termín | 31. 12. 2007 |