Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Systém informací samosprávy


Detail materiálu pro radu čj. RK-29-2007-23

RK-29-2007-23.doc
Číslo materiálu23
Číslo jednacíRK-29-2007-23
NázevNávrh na vyřazení nepotřebného majetku Krajské správy a údržby silnic Vysočiny, příspěvkové organizace
Zpracoval J. Pospíchal
Předkládá L. Staněk
Počet příloh
Popis problémuV souladu se Zásadami Zastupitelstva kraje Vysočina č. 3/07 o vymezení majetkových práv a povinností Krajské správy a údržby silnic, příspěvkové organizace zřizované krajem Vysočina, schválenými usnesením Zastupitelstva kraje Vysočina 0054/01/2007/ZK ze dne 13. 2. 2007, kterými se upravuje postup a praktické provedení některých majetkových úkonů, podala Krajská správa a údržba silnic Vysočiny, příspěvková organizace, návrh na vyřazení nepotřebného majetku používaného provozy Jihlava a Žďár nad Sázavou.
Návrh řešení Dne 19. 7. 2007 rozhodl ředitel Krajské správy a údržby silnic Vysočiny, příspěvkové organizace, o přebytečném a neupotřebitelném hmotném majetku používaném na provozech Jihlava a Žďár nad Sázavou Jedná se o následující stroje:
1. Dodávkový vůz KIA Besta, registrační značka ZRA 33 - 50, inventární číslo 0006444029, rok výroby 1998, pořizovací cena 414 511,- Kč, zůstatková cena 0,- Kč. Důvodem k vyřazení vozidla je jeho celkový nevyhovující stav, vozidlo má najeto 231 tis. km. Nosná část karoserie je zkorodovaná, blok motoru a skříň převodovky vykazují netěsnosti, motor je opotřebený a má neúměrnou nadspotřebu pohonných hmot. Přední náprava vykazuje nadměrné vůle v uložení ramen polonáprav a v převodech řízení, v brzdovém systému se opakují časté závady a je snížena jeho účinnost. Vozidlo je značně opotřebeno úměrně k délce používání v provozu a oprava by byla ekonomicky nerentabilní.

2. Osobní vůz Škoda Felicia LXI, registrační značka ZRH 53 - 30, inventární číslo 0006444028, rok výroby 1996, pořizovací cena 247 812,- Kč, zůstatková cena 0,- Kč. Vyřazení automobilu je navrženo z důvodu celkového opotřebení, má najeto 217 tis. km. Vozidlo má zkorodovanou nosnou část karosérie, opotřebovaný motor s vysokou spotřebou pohonných hmot a úniky oleje, hlučnou převodovku se závadami v řadicím mechanismu, nefunkční spojku a opotřebené čepy řízení. Přední náprava má vůle v uložení a je zkorodovaná. Závady se vyskytují i v elektroinstalaci. Vozidlo je celkově opotřebené úměrně k délce provozu, náklady na opravu by byly nerentabilní.

3. Nástavba sypače T-815 Syko 6, inventární číslo 0004533138, rok výroby 1998, pořizovací cena 268 000,- Kč, zůstatková cena 0,- Kč. Důvodem k vyřazení je celkové opotřebení nástavby. Zásobník na posypový materiál je zkorodovaný a má nefunkční rozmetací ústrojí, rovněž hydromotor pro pohon nástavby je porouchaný a nefunkční. Vzhledem k celkovému opotřebení a korozi by náklady na opravu byly nerentabilní.


4. Skladovací nádrž 50 m3, inventární číslo 4-50608, rok výroby 1989, pořizovací cena 118 300,- Kč, zůstatková cena 0,- Kč. Jedná se o nevyužívanou nádrž na asfaltové emulze. Vzhledem ke změně používaných technologií oprav jsou používány jiné druhy emulzí, které nelze mísit se zbytky v nádrži. Plášť nádrže je zkorodovaný, pro organizaci je zařízení nevyužitelné.

5. Emulgační stanice, inventární číslo 4-50701, rok výroby 1990, pořizovací cena
1 140 153,- Kč, zůstatková cena 0,- Kč. Důvodem vyřazení je špatný technický stav a nevyužitelnost zařízení. Emulze pro opravy vozovek jsou nakupovány od stávajících výrobců ve vyšší kvalitě a nižší ceně, než by zajistila vlastní stanice. Armatury a strojní díly jsou nefunkční nebo neúplné a napadené korozí, stanice není provozuschopná. Náklady na celkovou opravu a uvedení do provozu by byly neekonomické.

6. Nákladní vozidlo - sypač MTSP 25, inventární číslo 4-533172, rok výroby 1973, pořizovací cena 257 140,- Kč, zůstatková cena 0,- Kč. Sypač je celkově opotřebený, motor má nadměrnou spotřebu oleje, prasklý blok a prorezivělý chladič. Kabina je zkorodovaná, podvozek má nefunkční přední náhon kol s poškozeným soukolím pohonu, prasklé zadní pero, zkorodované rozvody vzduchové soustavy a nefunkční ruční brzdu. Nástavba sypače je částečně zkorodovaná s deformovanými šneky posunu sypacího materiálu a s prorezivělou podlahou korby. Vozidlo je značně opotřebeno úměrně k délce používání v provozu a oprava by byla ekonomicky nerentabilní.

7. Autogrejdr SHM 4-120, inventární číslo 4-533153, rok výroby 1980, pořizovací cena 458 146,- Kč, zůstatková cena 0,- Kč. Důvodem vyřazení je celkové opotřebení a zastaralost stroje. Motor je dlouhodobým provozem zcela opotřebován a vyžaduje generální opravu, brzdy a spojka mají sníženou účinnost, skříň převodovky je poškozena. Otočné zařízení radlice nefunguje, hydraulická soustava má snížený výkon s úniky oleje. Ve špatném stavu je i elektroinstalace a zkorodovaná kabina. Stroj má ojeté pneumatiky. Jeho celková oprava by byla nerentabilní.

8. Nakladač UN 065.64 s příslušenstvím - drapákem a lopatou, inventární číslo
6- 47417, rok výroby 1982, pořizovací cena 271 354,- Kč, zůstatková cena 0,- Kč. Důvodem vyřazení je stáří a celkové opotřebení nakladače. V současné době není provozuschopný, má zadřený motor, opotřebenou a netěsnou hydraulickou soustavu, málo účinné brzdy, opotřebované pneumatiky a nadměrnou vůli v čepech řízení. Pracovní zařízení vykazuje velkou vůli v otáčení a prasklý výložník u hlavního čepu. Nakladač je opotřebovaný úměrně k délce používání v provozu a oprava by byla ekonomicky nerentabilní.

9. Sekačka traktorová 7211 JU 05037, rok výroby 1985, pořizovací cena 215 250,- Kč, zůstatková cena 0,- Kč. Důvodem vyřazení je celkové opotřebení stroje. Motor má z důvodu opotřebení nízké kompresní tlaky, snížený výkon a nadměrnou spotřebu pohonných hmot a oleje. Motor a převodovka vykazují netěsnosti a úniky provozních olejů, brzdy jsou neúčinné, elektroinstalace poruchová. Stroj má nadměrné vůle v řízení a zkorodovanou kabinu. Sekací zařízení má zlomené žací rameno, nadměrné vůle v uložení žacího mechanismu a nefunkční hydraulické zařízení. Stroj je značně opotřeben úměrně k dlouhodobému používání v provozu a jeho celková oprava by byla ekonomicky nerentabilní


Na základě rozhodnutí o přebytečném a neupotřebitelném majetku byl nepotřebný hmotný majetek nabídnut v elektronické podobě na www stránkách kraje Vysočina postupně od 19. 7. 2007 do 1. 10. 2007. Vzhledem k tomu, že o odkoupení vyjmenovaného hmotného majetku neprojevila zájem žádná příspěvková organizace ani organizační složka kraje, Krajská správa a údržba silnic Vysočiny, příspěvková organizace, po konzultaci s odborem dopravy a silničního hospodářství podává návrh na prodej tohoto majetku za cenu v místě a čase obvyklou, v případě nezájmu bude výše uvedený majetek rozebrán na náhradní díly a likvidován jako kovový a ostatní odpad.
V souladu se Zásadami Zastupitelstva kraje Vysočina č. 3/07 o vymezení majetkových práv a povinností Krajské správy a údržby silnic, příspěvkové organizace zřizované krajem Vysočina, schválenými usnesením Zastupitelstva kraje Vysočina 0054/01/2007/ZK ze dne 13. 2. 2007 a v souladu s Pokynem pro vyúčtování finančního plnění z prodeje majetku ve vlastnictví kraje, vydaného odborem ekonomickým, jsou příjmy z prodeje majetku svěřeného příspěvkovým organizacím příjmem kraje.
StanoviskaOdbor majetkový nemá k předkládanému materiálu připomínky.
Návrh usneseníRada kraje
souhlasí
s vyřazením a prodejem přebytečného a neupotřebitelného hmotného majetku dle návrhu Krajské správy a údržby silnic Vysočiny, příspěvkové organizace, za cenu v místě a čase obvyklou a s likvidací přebytečného a neupotřebitelného majetku dle materiálu
RK-29-2007-23.
Odpovědnost odbor dopravy a silničního hospodářství, ředitel Krajské správy a údržby silnic Vysočiny, příspěvkové organizace
Termín do 31. 12. 2007
zpět
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 57, 587 33  Jihlava © 2004 webmaster@kr-vysocina.cz