RK-36-2006-59.doc RK-36-2006-59pr1.doc RK-36-2006-59pr2.doc | |
Číslo materiálu | 59 |
Číslo jednací | RK-36-2006-59 |
Název | Uzavření dodatků ke smlouvám o závazku veřejné služby na zabezpečení základní dopravní obslužnosti drážní dopravou v územním obvodu kraje Vysočina |
Zpracoval | Z. Navrkal |
Předkládá | L. Staněk |
Počet příloh | |
Popis problému | Základní dopravní obslužnost kraje Vysočina v drážní dopravě je zajišťována dvěma dopravci a to Českými dráhami, a. s. a Jindřichohradeckými místními dráhami, a. s. Rozsah základní dopravní obslužnosti je stanoven Zastupitelstvem kraje Vysočina vždy na příslušný kalendářní rok (pro rok 2006 č. usnesení 0549/09/2005/ZK). S oběma dopravci jsou uzavřeny smlouvy o závazku veřejné služby v drážní dopravě. Rada kraje svým usnesením č. 0870/18/2006/RK ze dne 6. 6. 2006 rozhodla uzavřít dodatky k těmto smlouvám, kterými byly smlouvy změněny na dobu neurčitou. Smlouvy o závazku veřejné služby ve svém článku III. Rozsah dopravního výkonu v závazku odst. 1. předpokládají uzavřít dodatek, který bude specifikovat dopravní výkon v závazku na období od 10. 12. 2006 do 31. 12. 2006. Důvodem tohoto postupu je celostátní termín pro změny jízdních řádů a skutečnost, že v době uzavírání smluv o závazku veřejné služby na rok 2006, nebyl znám dopravní výkon po změně jízdních řádů k 10. 12. 2006. České dráhy a.s. předložily návrh dodatku viz. materiál RK-36-2006-59, př. 1 a Jindřichohradecké místní dráhy a.s. předložily návrh dodatku viz. materiál RK-36-2006-59, př. 2. Tyto dodatky řeší pouze vymezení počtu vlakokilometrů za období od 10. 12. 2006 do 31. 12. 2006 a nemají žádný vliv na finanční prostředky na zajištění základní dopravní obslužnosti. |
Návrh řešení | Podle § 35 odst. 2 písm. h) zákona č. 129/2000 Sb., o krajích, ve znění pozdějších předpisů (dále jen zákon o krajích) je zastupitelstvu kraje vyhrazena pravomoc stanovit rozsah základní dopravní obslužnosti pro území kraje. Podle § 59 odst. 3 zákona o krajích rada kraje zabezpečuje rozhodování v ostatních záležitostech patřících do samostatné působnosti kraje, pokud nejsou vyhrazeny zastupitelstvu nebo pokud si je zastupitelstvo nevyhradilo. Zastupitelstvo kraje si nevyhradilo pravomoc rozhodovat o uzavírání smluv o závazku veřejné služby. Odbor dopravy a silničního hospodářství navrhuje radě kraje variantní řešení: Varianta A), aby rada kraje rozhodla o uzavření dodatků ke smlouvám o závazku veřejné služby v souladu s § 59 odst. 3 zákona č. 129/2000 Sb., o krajích ve znění pozdějších předpisů. Varianta B), aby rada kraje v souladu s ustanovením § 59 odst. 4 zákona č. 129/2000 Sb., o krajích, ve znění pozdějších předpisů, svěřila hetmanovi kraje rozhodování o uzavírání dodatků ke smlouvám o závazku veřejné služby v drážní dopravě. Odbor dopravy a silničního hospodářství doporučuje variantu B). Tato varianta zajišťuje vyšší operativnost a stejný postup řešení dodatků ke smlouvám o závazku veřejné služby v drážní dopravě a linkové dopravě. V případě linkové dopravy postup projednávání dodatků ke smlouvám o závazku veřejné služby rada projednala dne 17. 10. 2006 usnesení č. 1418/30/2006/RK. |
Stanoviska | Nebyla vyžádána. |
Návrh usnesení | Varianta A) Rada kraje rozhoduje * uzavřít Dodatek ke smlouvě o závazku veřejné služby v drážní dopravě na rok 2006, dle materiálu RK-36-2006-59, př. 1; * uzavřít Dodatek ke smlouvě o závazku veřejné služby v drážní dopravě na rok 2006, dle materiálu RK-36-2006-59, př. 2. Varianta B) Rada kraje rozhoduje svěřit v souladu s § 59 odst. 4 zákona č. 129/2000 Sb., o krajích, ve znění pozdějších předpisů rozhodování o uzavírání dodatků ke smlouvám o závazku veřejné služby v drážní dopravě hejtmanovi kraje. |
Odpovědnost | odbor dopravy a silničního hospodářství |
Termín | 31. 12. 2006 |