RK-32-2006-20.doc RK-32-2006-20pr1.xls RK-32-2006-20pr1upr1.xls RK-32-2006-20pr2.xls | |
Číslo materiálu | 20 |
Číslo jednací | RK-32-2006-20 |
Název | Návrh rozpočtu kraje Vysočina na rok 2007 - 2. návrh |
Zpracoval | 0 Návrh rozpočtu kraje Vysočina na rok 2007 - 2. návrh pro: jednání rady kraje č. 32/2006 dne 31. 10. 2006 zpracovali: A. Krištofová, T. Vonka |
Předkládá | A. Krištofová |
Počet příloh | |
Popis problému | V souladu s platným harmonogramem se uskutečnila řada jednání k návrhu rozpočtu kraje Vysočina na rok 2007. Po zapracovaných změnách, které vyplynuly z těchto jednání (z prvního a druhého čtení rozpočtu), předkládá ekonomický odbor radě kraje 2. návrh rozpočtu. Návrh rozpočtu na rok 2007 byl projednán dne 4. 10. 2006 ve finančním výboru zastupitelstva kraje a byl rovněž projednán v rozpočtové komisi rady kraje dne 13. 10. 2006. |
Návrh řešení | Předkládaný návrh rozpočtu kraje Vysočina na rok 2007 je zpracován ve dvou variantách odlišujících se výší daňových příjmů a respektuje následující zásady : 1) Rozpočet daňových příjmů vychází z predikce Ministerstva financí ČR pro rok 2007 a platného znění zákona 243/2000 Sb., o rozpočtovém určení daní, kde podíl krajů na sdílených daních činí 8,92% a stanovené procento pro kraj Vysočina je 7,338590. Predikce je dále upravena u každé daně v 1. variantě koeficientem 0,90 a ve 2. variantě koeficientem 0,95. V 1. variantě pak vychází meziroční nárůst daňových příjmů oproti schválenému rozpočtu 2006 4% a ve 2. variantě 9%. 2) Navrhovaná výše příjmů očekávaných v roce 2007 je v 1. variantě 7 027 373 tis. Kč a ve 2. variantě 7 166 342 tis. Kč a je doplněna financováním (+) ve výši 387 280 tis. Kč. Celková výše navrhovaných zdrojů pro rok 2007 tak činí v 1. variantě 7 414 653 tis. Kč a ve 2. variantě 7 553 622 tis. Kč. Výdajová část rozpočtu kraje ve výši 7 551 002 tis. Kč je doplněna financováním (-) ve výši 2 620 tis. Kč. 3) V roce 2007 je uvažováno s přijetím druhé tranže úvěru od Evropské investiční banky ve výši 350 000 tis. Kč určené na opravy silnic II. a III. třídy v kraji Vysočina. Tato částka je začleněna do zdrojů rozpočtu, ve výdajové části rozpočtu je pak obsažena na kapitole Doprava a je posílena o stejnou částku z daňových příjmů kraje. 4) Souhrnný dotační vztah ze státního rozpočtu zaznamenává podstatnou změnu. Návrh dotací v rámci souhrnného dotačního vztahu kraje Vysočina ke státnímu rozpočtu na rok 2007 ve výši 72 705 tis. Kč vychází z návrhu zákona o státním rozpočtu ČR pro rok 2007. V souhrnném vztahu je obsažen pouze příspěvek na výkon státní správy ve výši 68 701 tis. Kč a na jednotky sboru dobrovolných hasičů 4 004 tis. Kč. 5) V roce 2006 byla součástí souhrnného finančního vztahu rovněž dotace na sociální služby ve výši 286 061 tis. Kč. V roce 2007 dojde ke změně systému financování sociálních služeb a tato dotace bude nahrazena dotací z MPSV, její výše není doposud známá avšak je velmi reálné, že bude dosahovat pouze zlomek výše dotace z roku 2006. 6) Účelová dotace na úhradu přímých nákladů krajských a obecních škol je v příjmové i výdajové části návrhu rozpočtu kraje zahrnuta odhadovanou celkovou částkou ve výši 3 579 714 tis. Kč. 7) V návrhu rozpočtu je zahrnut vztah kraje ke zřizovaným příspěvkovým organizacím formou závazných ukazatelů příspěvku na provoz, odvodu z investičního fondu, investiční dotace a ostatní neinvestiční dotace. 8) Návrh rozpočtu obsahuje v příslušných kapitolách prostředky určené pro poskytování dotací obcím kraje Vysočina. 9) Pro rok 2007 jsou rozpočtovány v příjmech a ve výdajích rozpočtu kraje příjmy z pronájmů nemovitého a movitého majetku nemocnicím ve výši 180 000 tis. Kč. 10) Je navrhováno zachovat efektivní princip Nespecifikované rezervy a položek Péče o lidské zdroje a majetek kraje a Strategické a koncepční materiály, které umožňují orgánům kraje řešit neznámé nebo nepředvídané potřeby kraje v průběhu roku i možný nesoulad mezi predikcí daňových příjmů a jejich skutečným výběrem. 11) Financování projektů spolufinancovaných z prostředků Evropské unie probíhá na zvláštních účtech kraje a není zahrnuto v celkovém objemu příjmů a výdajů návrhu rozpočtu. Přehled předpokládaných finančních potřeb, nutných k financování individuálních projektů a na kofinancování grantových schémat vyhlašovaných krajem (předpokládaná částka 406 865 tis. Kč) je obsažen v příloze 2 tohoto materiálu. Je předpoklad, že výše uvedené potřeby budou řešeny jednak převodem zůstatků na těchto účtech k 31. 12. 2006 do roku 2007 a dále zapojením zdrojů Fondu strategických rezerv formou rozpočtových opatření v průběhu roku 2007. Nedořešenou a problematickou otázkou v návrhu rozpočtu na rok 2007 zůstává kapitola Sociální věci. Dle aktuálních informací zůstává částka cca 120 až 130 mil. Kč nepokryta. Tato částka není zahrnuta v předkládaném návrhu rozpočtu, je pouze součástí dalších možných požadavků OSVZ. |
Stanoviska | Finanční výbor zastupitelstva kraje na svém zasedání dne 4. 10. 2006 a rovněž rozpočtová komise rady kraje na svém jednání dne 13. 10. 2006 vzaly na vědomí přípravu rozpočtu kraje Vysočina na rok 2007. |
Návrh usnesení | Rada kraje bere na vědomí předložený návrh rozpočtu kraje Vysočina na rok 2007 dle materiálů RK-32-2006-20, př. 1 a RK-32-2006-20, př. 2; a ukládá ekonomickému odboru předložit závěrečnou verzi návrhu rozpočtu na rok 2007 po provedení úprav a zapracování připomínek na jednání rady kraje dne 21. 11. 2006. |
Odpovědnost | odbor ekonomický |
Termín | listopad 2006 |