Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Systém informací samosprávy


Detail materiálu pro radu čj. RK-39-2005-48

RK-39-2005-48.doc
Číslo materiálu48
Číslo jednacíRK-39-2005-48
NázevNávrh rozpočtového opatření na rok 2005 u kapitoly Zdravotnictví pro Zdravotnickou záchrannou službu kraje Vysočina
Zpracoval D. Buřičová
Předkládá V. Švarcová
Počet příloh
Popis problémuZastupitelstvo dne 21. 12. 2004 usnesením číslo 430/08/2004/ZK schválilo pro Zdravotnickou záchrannou službu dotaci na provoz pro rok 2005 ve výši 99 000 tis. Kč. (v roce 2004 to bylo 97 309 tis. Kč). Protože, již v roce 2004 nebyly záchranné služby schopny sestavit finanční plán vyrovnaně, byl nařízen odvod z investičního fondu ve výši 7 386 tis. Kč, který byl vrácen ve formě příspěvku na provoz. Celkem byla zdravotnickým záchranným službám v roce 2004 poskytnuta dotace ve výši 104 695 tis. Kč.
Finanční plán výnosů a nákladů na rok 2005 navrhla Zdravotnická záchranná služba pro rok 2005 se ztrátou 19 150 tis. Kč.
Důvodem této ztráty byly náklady vzniklé v souvislosti s ukončením transformace, dokončení výplaty odstupného, provedení unifikace zdravotnického materiálu a léčiv ve vozidlech a taktéž vybavení členů posádek nutnými ochrannými pomůckami, protože výbava některých stanovišť neodpovídala předepsaným požadavkům.
Finanční plán byl schválen 31. 5. 2005 s tím, že organizace odvede z investičního fondu finanční prostředky ve výši 8 150 tis. Kč do rozpočtu kraje, přičemž jí budou tyto prostředky vráceny ve formě příspěvku na provoz a zastupitelstvo současně schválilo 29. 6. 2005 usnesením číslo 0300/04/2005/ZK dotaci na provoz ve výši 11 000 tis. Kč.
Návrh řešení Zdravotnická záchranná služba kraje Vysočina sestavovala rozpočet pro sloučenou organizaci poprvé. V položce mzdy v souladu s nařízením vlády 330/03 Sb. uvažovala o nárůstu mzdových prostředků o 8 %. Důvodem byla rovněž skutečnost, že v průběhu roku probíhaly jednání o podpisu kolektivní smlouvy, kde odbory požadovaly zvýšení pracovní doby z 11,5 hod. na 12 hod. Tato situace znamenala pro záchrannou službu buď nárůst 14 pracovníků nebo zvýšení přesčasů. Nicméně pro případ dohody bylo v rozpočtu s těmito náklady počítáno pro celou organizaci. Kolektivní smlouva však není podepsána, podepsanou kolektivní smlouvu s 12-ti hodinovou pracovní směnou v nepřetržitém provozu má pouze oblastní středisko Havlíčkův Brod, které se sloučilo se Zdravotnickou záchrannou službou kraje Vysočina od 1. 1. 2005
K výše uvedené problematice se strany kolektivní smlouvy dohodly na řízení před rozhodcem. Dohoda o řízení před rozhodcem byla uzavřena mezi ZZS kraje Vysočina a Základní organizací odborového svazu zaměstnanců zdravotnictví a sociální péče ZZS kraje Vysočina. Z rozhodnutí zprostředkovatele a rozhodce MPSV vyplývá, že v Havlíčkově Brodě bude nutné doplatit rozdíl mezi 11,5 hod a 12 hod. pracovní směnou, ostatní zaměstnanci budou mít proplacenou pouze 11,5 hod. pracovní směnu. Organizace rovněž nenavýšila plánovaný počet pracovníků (personalista a informatik), takže k 31. 12. 2005 dojde k výrazné úspoře mzdových nákladů. Podle propočtu organizace je plnění mzdových nákladů k 31. 11. 2005 ve výši 77,13%, přičemž za prosinec bude nutno vyplatit mzdy ve výši cca 4,1 mil. Kč.
V investičním plánu měla organizace zařazeno pořízení 6 nových vozidel, vybudování střediska v Pelhřimově a další akce; celkem se mělo profinancovat cca 22 508 tis. Kč. Protože byla realizace stavební akce v Pelhřimově přesunula do roku 2006 a nákup vozidel se realizuje rovněž až koncem roku, plánované náklady na odpisy se snížily o 900 tis. Kč. Zůstatek investičního fondu k 31. 12. 2005 bude podle předběžných výpočtů 5 825,5 tis. Kč. K 31. 12. 2005, při zachování všech rozpočtovaných dotací, očekává organizace zisk ve výši 6 až 7 mil. Kč.
V důsledku těchto skutečností požádala organizace o převod prostředků ve výši 6 500 tis. Kč z provozu do investičního fondu s tím, že tyto prostředky budou použity na investiční akce v roce 2006.
Radě kraje se navrhuje schválit:
* snížení výdajové části rozpočtu kraje u kapitoly Zdravotnictví § 3533 - Zdravotnická záchranná služba, položka 5331 - Neinvestiční příspěvky zřízeným příspěvkovým organizacím pro Zdravotnickou záchrannou službu kraje Vysočina o částku 6 500 tis. Kč při současném zvýšení položky 6351 - Investiční dotace zřízeným příspěvkovým organizacím o stejnou částku 6 500 tis. Kč;
* snížení závazného ukazatele "Příspěvek na provoz" o částku 6 500 tis. Kč a současně zvýšení závazného ukazatele "Dotace na investice" o stejnou částku 6 500 tis. Kč pro Zdravotnickou záchrannou službu kraje Vysočina, příspěvkovou organizaci
StanoviskaEkonomický odbor nemá připomínky k předloženému materiálu.
Návrh usneseníRada kraje
schvaluje
* snížení výdajové části rozpočtu kraje u kapitoly Zdravotnictví § 3533 - Zdravotnická záchranná služba, položka 5331 - Neinvestiční příspěvky zřízeným příspěvkovým organizacím pro Zdravotnickou záchrannou službu kraje Vysočina o částku 6 500 tis. Kč při současném zvýšení položky 6351 - Investiční dotace zřízeným příspěvkovým organizacím o stejnou částku 6 500 tis. Kč;
* snížení závazného ukazatele "Příspěvek na provoz" o částku 6 500 tis. Kč a současně zvýšení závazného ukazatele "Dotace na investice" o stejnou částku 6 500 tis. Kč pro Zdravotnickou záchrannou službu kraje Vysočina, příspěvkovou organizaci;
stanovuje
použití příspěvku na provoz pro všechny zdravotnická zařízení zřizovaná krajem Vysočina k přednostnímu krytí tvorby účetních odpisů
Odpovědnost ředitel ZZS kraje Vysočina, ředitelé nemocnic, ředitelky Dětského centra Jihlava a Dětského domova Kamenice nad Lipou, odbor sociálních věcí a zdravotnictví a ekonomický odbor
Termín 31. 12. 2005
zpět
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 57, 587 33  Jihlava © 2004 webmaster@kr-vysocina.cz