RK-24-2005-25.doc | |
Číslo materiálu | 25 |
Číslo jednací | RK-24-2005-25 |
Název | Návrh budoucích majetkových převodů silnic v České Bělé |
Zpracoval | : P. Kolář |
Předkládá | P. Kolář |
Počet příloh | |
Popis problému | V současné době probíhá projektová a územní příprava na stavbu "Silnice I/34 Česká Bělá - obchvat". Po dokončení stavby dojde ke změnám ve stávající silniční síti. Realizací obchvatu obce dojde k vymístění tranzitní dopravy ze směru Havlíčkův Brod (D1 - Jihlava a D1 - Humpolec) - na Pardubice (Hradec Králové, Svitavy). Investor stavby - Ředitelství silnic a dálnic ČR, Správa Jihlava - inicioval jednání ve věci návrhu změn v silniční síti. Ze strany ŘSD byl předložen návrh řešení budoucího uspořádání silniční sítě (materiál RK-24-2005-25, př.1 varianta I). Návrh ŘSD předpokládá převod celého vyřazovaného úseku silnice I/34 do vlastnictví kraje Vysočina jako silnice II. a III. třídy. Tento návrh na jednání podpořil starosta obce. OM na jednání vyslovil nesouhlas s návrhem vycházeje přitom ze zájmu kraje nerozšiřovat dále síť krajských silnic. OM navrhl řešení spočívající v převedení silnice I/34 v úseku od nové mimoúrovňové křižovatky po křižovatku se silnicí III/03422 na příjezdu od Havlíčkova Brodu a úseku od křižovatky se silnicí III/3509 po napojení na nový obchvat na výjezdu směrem na Ždírec nad Doubravou do místních komunikací (materiál RK-24-2005-25, př.1 varianta II). Napojení obce na novou trasu obchvatu silnice I/34 je možné po silnici III/3509. Toto řešení má výhodu v tom, že by dopravní provoz zejména směrem na silnici II/351 na Chotěboř minimálně zatěžoval obec, nevýhodou je poměrně úzká stávající vozovka této silnice. Protože na jednání k dohodě nedošlo a investor by v případě trvající neshody mohl přerušit přípravu stavby uskutečnilo se další jednání za účasti starosty obce, Václava Kodeta a zástupců OM a ODSH. Výsledkem jednání je kompromisní varianta (materiál RK-24-2005-25, př.1 varianta III). |
Návrh řešení | Návrh předpokládá přijmout usnesení jenž vytvoří předpoklady pro budoucí uspořádání silnic podle kompromisní varianty. Pro kraj by toto řešení znamenalo převzetí stávající silnice I/34 v úseku od nové mimoúrovňové křižovatky na příjezdu od Havlíčkova Brodu po křižovatku se silnicí III/3509 do svého vlastnictví jako silnice II. a III. třídy. Délka úseku je cca 1,2 km. Zbývající úsek silnice I/34 od křižovatky se silnicí III/3509 po napojení na nový obchvat na výjezdu směrem na Ždírec nad Doubravou by převzala obec Česká Bělá do svého vlastnictví jako místní komunikaci. K tomu je třeba uzavřít závazné prohlášení, podle kterého kraj Vysočina převezme do svého vlastnictví a uzavře s Ředitelstvím silnic a dálnic ČR darovací smlouvu na vyřazenou část původní silnice I/38. Bez dohody o budoucím majetkovém držení staveb, objektů staveb eventuelně silnic v případě jejich přeřazování do jiných kategorií nemůže ŘSD pokračovat v přípravě a stavby zahajovat. K bezúplatnému převodu do vlastnictví kraje dojde po dokončení stavby obchvatu. Na základě usnesení zastupitelstva kraje o schválení bezúplatného nabytí uvedeného majetku kraj Vysočina vydá závazné prohlášení, kterým se zaváže, že do 3 měsíců od výzvy Ředitelství silnic a dálnic ČR převezme do svého vlastnictví výše uváděný úsek silnice I/34. Majetkoprávní vypořádání bude provedeno po dokončení stavby a předpokládá i bezúplatné převody pozemků pod převáděným úsekem silnice. |
Stanoviska | ODSH souhlasí s návrhem usnesení. |
Návrh usnesení | Rada kraje doporučuje zastupitelstvu kraje schválit bezúplatné nabytí silnice I/34 v úseku od konce větví nové mimoúrovňové křižovatky na příjezdu od Havlíčkova Brodu po křižovatku se silnicí III/3509 (uzlový bod A019) v obci Čeká Bělá. |
Odpovědnost | odbor majetkový |
Termín | 20. 9. 2005 |