RK-11-2017-47.doc RK-11-2017-47pr01.pdf RK-11-2017-47pr02.pdf RK-11-2017-47pr03.pdf RK-11-2017-47pr04.pdf RK-11-2017-47pr05.pdf RK-11-2017-47pr06.pdf RK-11-2017-47pr07.pdf RK-11-2017-47pr08.pdf RK-11-2017-47pr09.pdf RK-11-2017-47pr10.pdf RK-11-2017-47pr11.pdf RK-11-2017-47pr12.pdf RK-11-2017-47pr13.pdf RK-11-2017-47pr14.pdf RK-11-2017-47pr15.pdf RK-11-2017-47pr16.pdf RK-11-2017-47pr17.pdf RK-11-2017-47pr18.pdf RK-11-2017-47pr19.pdf RK-11-2017-47pr20.pdf RK-11-2017-47pr21.pdf RK-11-2017-47pr22.pdf RK-11-2017-47pr23.pdf RK-11-2017-47pr24.pdf RK-11-2017-47pr25.pdf | |
Číslo materiálu | 47 |
Číslo jednací | RK-11-2017-47 |
Název | Průběžné provozní monitorovací zprávy v rámci projektů Operačního programu Životní prostředí |
Zpracoval | I. Vlčková, P. Kulková, M. Křížek, J. Joneš |
Předkládá | E. Horná |
Počet příloh | |
Popis problému | Předkládáme Radě Kraje průběžné provozní monitorovací zprávy dle čl. 4, odst. (2), písm. d) Směrnice o projektovém řízení Krajského úřadu Kraje Vysočina (č.29/12) k projektům podpořeným z Operačního programu Životní prostředí (dále též jen OPŽP ). Po ukončení realizace projektu zůstávají projekty i nadále předmětem monitorování, zda u nich nedochází ke změnám, jež by byly v rozporu s podmínkami poskytnutí dotace uvedenými v rozhodnutí o podpoře nebo povinnostmi příjemce podpory uvedenými ve Smlouvě o poskytnutí podpory ze Státního fondu životního prostředí ČR (dále jen SFŽP ČR ). K tomuto monitorování slouží průběžné provozní monitorovací zprávy o stavu projektu, které jsou podávány 1x ročně vždy za období předcházejícího roku. První zprávu podává příjemce za rok následující po roku, v němž došlo k ukončení realizace projektu. K vyplnění monitorovací zprávy je příjemce vyzván zasláním elektronické zprávy v informačním systému (IS BENE-FILL) a na vyplnění je určena lhůta 3 měsíců. Doba, po kterou je projekt monitorován, se může u projektů z různých prioritních os lišit a je dána obdobím, po které musí realizovaný projekt plnit účel poskytnutí podpory. Odbor životního prostředí a zemědělství pro potřeby průběžných provozních monitorovacích zpráv (a obecně pro zajištění udržitelnosti projektů) musí v terénu navštěvovat dokončené akce podpořené z OPŽP, dále musí sledovat, zda nedochází ke změnám (pokud ke změnám dochází, tak odbor zpracovává změnové listy), navrhovat opatření k nápravě případných nežádoucích změn. V tomto materiálu jsou předkládány průběžné provozní monitorovací zprávy k projektům, u nichž ke změnám nedochází, nebo kde byly již změnové listy zaslány na SFŽP ČR (ke změnám dochází zejména v revitalizovaných parcích, průběžným provozním monitorovacím zprávám zde musí předcházet zpracování změnových listů a jejich odsouhlasení Agenturou ochrany přírody a krajiny ČR, poté doručení na SFŽP ČR, a proto budou průběžné provozní monitorovací zprávy dalších revitalizovaných parků předloženy až následně). |
Návrh řešení | Z výše uvedených důvodů odbor životního prostředí a zemědělství vyplnil (a vygeneroval do formátu PDF) v prostředí informačního systému (IS BENE-FILL) průběžné provozní monitorovací zprávy pro následující akce (číslo v seznamu akcí odpovídá číslu přílohy tohoto materiálu) 1. Biodiverzita - EVL Šimanovské rašeliniště 2. Biodiverzita II. - PR Pařez 3. Biodiverzita II. - EVL Na Oklice 4. Biodiverzita II. - Drobné sanační zásahy ve vybraných MZCHÚ v péči Kraje Vysočina 5. Biodiverzita II. - PR Vílanecké rašeliniště 6. Biodiverzita - PP Jezdovické rašeliniště 7. Biodiverzita - PR Rašeliniště Kaliště 8. Biodiverzita - PR Údolí Brtnice 9. Biodiverzita - EVL V Lisovech 10. Úspory energie v zařízeních zřizovaných Krajem Vysočina II. (Projekt se skládá ze dvou samostatných stavebních akcí Nemocnice Jihlava-interní pavilon a Nemocnice Pelhřimov-pavilon ambulantních služeb) 11. Úspory energie v zařízeních zřizovaných Krajem Vysočina II. b (Projekt se skládá ze dvou samostatných stavebních akcí Nemocnice Jihlava-gynekologickoporodnický pavilon + Nemocnice Třebíč-porodnický pavilon) 12. Úspory energie v zařízeních zřizovaných Krajem Vysočina II. c (Projekt se skládá ze dvou samostatných stavebních akcí Gymnázium Havl. Brod-budova přístavby a OA a Hotelová škola Bratříků Havl. Brod - areál školy na Kyjovské) 13. Úspory energie v zařízeních zřizovaných Krajem Vysočina III. - Nemocnice Jihlava - diagnostický pavilon 14. Úspory energie v zařízeních zřizovaných Krajem Vysočina III. - Nemocnice Jihlava - oddělení dlouhodobě nemocných 15. Hrad Kámen - revitalizace parku 16. Revitalizace parků v zařízeních zřizovaných Krajem Vysočina - Dětský domov - Nová Ves u Chotěboře 17. Revitalizace zámeckého parku ve Zboží 18. Revitalizace parků v zařízeních zřizovaných Krajem Vysočina - Dětský domov Budkov 19. Revitalizace parků v zařízeních zřizovaných Krajem Vysočina - Domov důchodců - Proseč - Obořiště 20. Implementace soustavy Natura 2000 - Vysočina 21. Implementace soustavy Natura 2000 v Kraji Vysočina - lesy a rybníky 22. Implementace soustavy Natura 2000 v Kraji Vysočina - označení hranic lokalit se základní ochranou 23. Implementace soustavy Natura 2000 v Kraji Vysočina - rybníky s kuňkou ohnivou 24. Implementace soustavy Natura 2000 v Kraji Vysočina - dvanáct lokalit 25. Trvalá ochrana obojživelníků na komunikaci II/351 Kamenice - Třebíč Odbor životního prostředí a zemědělství navrhuje Radě Kraje schválit průběžné provozní monitorovací zprávy projektů Operačního programu Životní prostředí dle příloh 1 až 25 materiálu RK-11-2017-47 a prohlásit skutečnosti v nich uvedené. OŽPZ poté tyto zprávy odešle Státnímu fondu životního prostředí ČR. |
Stanoviska | Členové grémia ředitele berou závěrečné monitorovací zprávy na vědomí. Ekonomický odbor nemá připomínky k návrhu usnesení. Odbor zdravotnictví (s ohledem na přílohy 10, 11, 13 a 14) souhlasí s návrhem usnesení. Odbor kultury, památkové péče a cestovního ruchu (s ohledem na přílohu 15) souhlasí s návrhem usnesení. Odbor školství, mládeže a sportu (s ohledem na přílohy 12, 16 a 18) souhlasí s návrhem usnesení. Odbor sociálních věcí (s ohledem na přílohy 17 a 19) souhlasí s návrhem usnesení. |
Návrh usnesení | Rada kraje schvaluje průběžné provozní monitorovací zprávy dle materiálů RK-11-2017-47, př. 1, RK-11-2017-47, př. 2, RK-11-2017-47, př. 3, RK-11-2017-47, př. 4, RK-11-2017-47, př. 5, RK-11-2017-47, př. 6, RK-11-2017-47, př. 7, RK-11-2017-47, př. 8, RK-11-2017-47, př. 9, RK-11-2017-47, př. 10; RK-11-2017-47, př. 11; RK-11-2017-47, př. 12; RK-11-2017-47, př. 13; RK-11-2017-47, př. 14; RK-11-2017-47, př. 15, RK-11-2017-47, př. 16, RK-11-2017-47, př. 17, RK-11-2017-47, př. 18, RK-11-2017-47, př. 19, RK-11-2017-47, př. 20, RK-11-2017-47, př. 21, RK-11-2017-47, př. 22, RK-11-2017-47, př. 23, RK-11-2017-47, př. 24 a RK-11-2017-47, př. 25. prohlašuje skutečnosti v nich uvedené. |
Odpovědnost | OŽPZ |
Termín | 30. 4. 2017 |