RK-18-2005-03.doc RK-18-2005-03pr1.xls | |
Číslo materiálu | 03 |
Číslo jednací | RK-18-2005-03 |
Název | Návrh finančního plánu příspěvkových organizací zřizovaných krajem Vysočina na úseku kultury na rok 2005 |
Zpracoval | M. Janíčková |
Předkládá | H. Kubíček |
Počet příloh | |
Popis problému | Příspěvkové organizace zřízené krajem Vysočina hospodaří podle finančního plánu. Finanční plán zahrnuje vedle výnosových a nákladových ukazatelů a výsledku hospodaření rovněž tvorbu a čerpání peněžních fondů (rezervní a investiční fond, fond odměn a FKSP). Jeho součástí jsou i finanční vztahy k rozpočtu zřizovatele a investiční a odpisový plán. Finanční plán schvaluje na základě zřizovací listiny zřizovatel. Finanční plán výnosů a nákladů na rok 2005 u příspěvkových organizací na úseku kultury je sestaven jako vyrovnaný. Při sestavování finančního plánu na rok 2005 příspěvkové organizace vycházely ze schváleného finančního vztahu k rozpočtu zřizovatele (tj. příspěvek na provoz, odvod z investičního fondu) a z předpokládaných výnosů z hlavní a vedlejší činnosti. V návrhu finančního plánu jednotlivých organizací jsou promítnuty metodické dopady z odpisových plánů sestavených podle pravidel zřizovatele, dále možnost rozhodnutí zřizovatele při schvalování finančního plánu organizace, že peněžní plnění z pronájmu majetku svěřeného do správy organizace, bude odvedeno do rozpočtu zřizovatele, jako vlastní příjem kraje dle Zásad Zastupitelstva kraje Vysočina o vymezení majetkových práv a povinností příspěvkových organizací, rovněž je zohledněno navýšení příspěvku na provoz u Krajské knihovny Vysočiny (příspěvek z rozpočtu města Havlíčkův Brod). V návrzích finančních plánů, konkrétně v příspěvcích na provoz a oblasti mezd, není promítnuto navýšení tarifních tabulek, které vyplývá z usnesení vlády č. 637/2004 Sb., kterým se mění nařízení vlády č. 330/2003 Sb., o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě. V důsledku tohoto navýšení dojde v průběhu roku 2005 k úpravě závazných ukazatelů (příspěvek na provoz a mzdový limit) po projednání a schválení zastupitelstvem kraje. Předkládané finanční plány byly projednány s řediteli příspěvkových organizací. |
Návrh řešení | Odbor kultury a památkové péče navrhuje radě kraje schválit: - finanční plány výnosů a nákladů na rok 2005 dle materiálu RK-18-2005-03, př. 1a, 1b, 1c, 1d, 1e, 1f, 1g, 1h, 1ch, 1i; - tvorbu a použití peněžních fondů a plán čerpání investičního fondu dle materiálu RK-18-2005-03, př. 1a, 1b, 1c, 1d, 1e, 1f, 1g, 1h, 1ch, 1i; - odpisové plány na rok 2005 dle materiálu RK-18-2005-03, př. 1a, 1b, 1c, 1d, 1e, 1f, 1g, 1h, 1ch, 1i; - závazný ukazatel "limit prostředků na platy" jako způsob usměrňování prostředků na platy a odměny za pracovní pohotovost pro příspěvkové organizace jednotně, a to stanoveným objemem těchto prostředků dle materiálu RK-18-2005-03, př. 1a, 1b, 1c, 1d, 1e, 1f, 1g, 1h, 1ch, 1i; |
Stanoviska | Ekonomický odbor nemá k předloženému materiálu připomínky. |
Návrh usnesení | Rada kraje schvaluje * finanční plány výnosů a nákladů příspěvkových organizací na úseku kultury na rok 2005 dle materiálu RK-18-2005-03, př. 1a, 1b, 1c, 1d, 1e, 1f, 1g, 1h, 1ch, 1i; * tvorbu a použití peněžních fondů, investiční plán a plán údržby a oprav příspěvkových organizací na úseku kultury na rok 2005 dle materiálu RK-18-2005-03, př. 1a, 1b, 1c, 1d, 1e, 1f, 1g, 1h, 1ch, 1i; * odpisové plány příspěvkových organizací na úseku kultury dle materiálu RK-18-2005-03, př. 1a, 1b, 1c, 1d, 1e, 1f, 1g, 1h, 1ch, 1i; souhlasí * s převodem finančních prostředků z rezervního fondu k posílení zdrojů v investičním fondu dle materiálu RK-18-2005-03, př. 1b, 1d, 1e; * se zapojením fondu odměn na pokrytí případného překročení stanoveného nebo přípustného objemu prostředků na platy za kalendářní rok; stanovuje * u příspěvkových organizací na úseku kultury jako závazný ukazatel finančního plánu na rok 2005: - celkový objem použití investičního fondu; - jmenovitý seznam akcí financovaných z prostředků investičního fondu; * použití příspěvku na provoz poskytnutého z rozpočtu zřizovatele k přednostnímu krytí nákladů na tvorbu účetních odpisů z dlouhodobého majetku; * závazný ukazatel "limit prostředků na platy" jako způsob usměrňování prostředků na platy a odměny za pracovní pohotovost pro příspěvkové organizace na úseku kultury jednotně, a to stanoveným objemem těchto prostředků dle materiálu RK-18-2005-03, př. 1a, 1b, 1c, 1d, 1e, 1f, 1g, 1h, 1ch, 1i; zmocňuje ředitele příspěvkových organizací na úseku kultury: - k provádění dílčích úprav a přesunů finančních prostředků mezi jmenovitě schválenými akcemi financovanými z prostředků investičního fondu při dodržení celkového objemu použití investičního fondu, - použití prostředků rezervního fondu a jejich převodu do investičního fondu včetně použití zůstatku investičního fondu za účelem krytí nákladů spojených s řešením havarijních situací vzniklých na majetku svěřeném do správy příspěvkové organizace za předchozího souhlasu příslušného odvětvového odboru a odboru majetkového a ukládá * vedoucímu odboru kultury a památkové péče a vedoucímu majetkového odboru v případě havarijní situace věcně prověřit návrhy ředitelů příspěvkových organizací v odvětví kultury na použití prostředků svého rezervního a investičního fondu k řešení této situace; * ředitelům příspěvkových organizací na úseku kultury: - provádět odvody z investičního fondu do rozpočtu kraje čtvrtletně s tím, že odvodová povinnost za 1. a 2. čtvrtletí bude zabezpečena do 15. 06. 2005, za 3. čtvrtletí do 15. kalendářního dne posledního měsíce daného čtvrtletí a za 4. čtvrtletí do 15. 11. 2005; - promítnout rozpočtová opatření schválená zřizovatelem do finančního plánu; upravený finanční plán předložit odboru kultury a památkové péče nejpozději do 30-ti dnů po schválení rozpočtového opatření. |
Odpovědnost | odbor kultury a památkové péče, ředitelé příspěvkových organizací v odvětví kultury |
Termín | průběžně do 31. 12. 2005 |