RK-17-2005-37.doc RK-17-2005-37pr1.tif RK-17-2005-37pr2.doc | |
Číslo materiálu | 37 |
Číslo jednací | RK-17-2005-37 |
Název | Udělení souhlasu zřizovatele s podáním žádostí škol zřizovaných krajem Vysočina o finanční podporu v rámci systémového projektu z programů ESF |
Zpracoval | : M. Vašíčková |
Předkládá | Z. Ludvík |
Počet příloh | |
Popis problému | Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR (dále jen "IPPP ČR") je řešitelem systémového projektu ESF "Rozvoj a zdokonalení integrovaného diagnostického, informačního a poradenského systému v oblasti vzdělávání a volby povolání", (zkrácený název VIP-Kariéra), jehož cílem je založení sítě školních poradenských pracovišť se záměrem zlepšení podmínek pro poskytování pedagogicko-psychologických služeb a kariérového poradenství přímo ve školách a zvýšení odborné kvality poradenských služeb pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Součástí projektu je též prezenční e-learningové vzdělávání. Dle § 7 vyhlášky č. 72/2005 Sb., ředitel základní, střední a vyšší odborné školy zabezpečuje poskytování poradenských služeb ve škole zpravidla výchovným poradcem a školním metodikem prevence, případně též školním psychologem nebo školním speciálním pedagogem.Tento tým tvoří školní poradenské pracoviště. Školní speciální pedagog zajišťuje odbornou podporu při integraci a vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, včetně žáků z jiného kulturního prostředí a žáků se sociálním znevýhodněním. Poskytuje též metodickou podporu učitelům při aplikaci speciálně-pedagogických poznatků a dovedností do vzdělávací činnosti školy. Školní psycholog spolupracuje s třídními učiteli při výchovných a adaptačních problémech žáků, poskytuje analýzy sociálního klimatu třídy, vybavuje žáky takovými dovednostmi a strategiemi, aby byli schopni překonávat zátěžové situace. Intervenuje v případech negativních vztahů mezi žáky, diskriminace jednotlivce, podezření na šikanování. Poskytuje podporu žákům s neprospěchem a podporu žákům mimořádně nadaným. Poskytuje též metodickou podporu učitelům při aplikaci psychologických poznatků do vzdělávací činnosti školy. IPPP ČR požádal dopisem ze dne 21. 3. 2005 radu kraje o vyjádření stanoviska k zapojení škol do systémového projektu k utváření sítě školní poradenských pracovišť - příloha č. 1 materiálu RK-17-2005-37. MŠMT zveřejnilo výzvu pro předložení projektu dne 3. 5. 2005 . Termín pro předložení projektu byl stanoven od 2. do 16. května 2005. |
Návrh řešení | Projekt předpokládá z důvodů zapojení škol souhlas zřizovatele. Zapojení do projektu nevyžaduje vklad finančních prostředků ze strany krajů. Náklady na pracovní místo odborníka ve škole a základní testové vybavení je hrazeno z prostředků projektu, včetně dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, kteří budou do projektu zapojeni. Odbor školství, mládeže a sportu rozeslal školám předběžnou nabídku možnosti se do projektu zapojit. Na nabídku reagovalo celkem 16 škol, z toho je 6 škol zřizovaných krajem Vysočina - příloha č. 2 materiálu RK-17-2005-37. Odbor školství, mládeže a sportu na základě požadavku IPPP ČR shromáždil projekty škol, které se chtějí ucházet o zapojení do systémového projektu. Pokud Rada kraje Vysočina školám, uvedeným v příloze č. 2 materiálu RK-17-2005 37 udělí souhlas s podáváním žádostí o přidělení finančních prostředků z jiných zdrojů, budou projekty spolu s projekty škol jiných zřizovatelů postoupeny na IPPP ČR v termínu do 16. 5. 2005 k výběrovému řízení, které je plně v organizaci IPPP ČR. V případě přidělení finančních prostředků budou školy zřízené krajem Vysočina informovat v souladu s usnesením odbor školství, mládeže a sportu. |
Stanoviska | Stanoviska nebyla vyžádána. |
Návrh usnesení | Rada kraje souhlasí s podáním žádostí škol zřizovaných krajem Vysočina dle materiálu RK-17-2005-37, př. 2 o finanční podporu z prostředků ESF v rámci OP RLZ, priority 3, opatření 3.1. Zkvalitňování vzdělávání ve školách a školských zařízeních a rozvoj podpůrných systémů ve vzdělávání - "Rozvoj a zdokonalení integrovaného diagnostického, informačního a poradenského systému v oblasti vzdělávání a volby povolání" a ukládá ředitelům škol, jejichž seznam tvoří materiál RK-17-2005-37, př. 2, aby do tří dnů od uzavření smlouvy o poskytnutí podpory na základě žádosti, ke které získali souhlas výše uvedeným usnesením, informovali odbor školství, mládeže a sportu KrÚ kraje Vysočina o množství a účelu získávaných finančních prostředků. |
Odpovědnost | odbor školství, mládeže a sportu |
Termín | květen 2005 |