Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Systém informací samosprávy


Detail materiálu pro radu čj. RK-24-2016-36

RK-24-2016-36.doc  RK-24-2016-36pr01.doc  RK-24-2016-36pr02.doc  RK-24-2016-36pr03.doc  RK-24-2016-36pr04.doc  RK-24-2016-36pr05.doc  RK-24-2016-36pr06.doc  RK-24-2016-36pr07.doc  RK-24-2016-36pr08.doc  RK-24-2016-36pr09.doc  RK-24-2016-36pr10.doc  RK-24-2016-36pr11.doc  RK-24-2016-36pr12.doc  RK-24-2016-36pr13.doc  RK-24-2016-36pr14.doc  RK-24-2016-36pr15.doc  RK-24-2016-36pr16.doc  RK-24-2016-36pr17.doc  RK-24-2016-36pr18.doc  RK-24-2016-36pr19.doc  RK-24-2016-36pr20.doc  RK-24-2016-36pr21.doc
Číslo materiálu36
Číslo jednacíRK-24-2016-36
NázevVeřejná doprava Vysočiny
Zpracoval P. Bartoš
Předkládá H. Strnadová
Počet příloh
Popis problémuKraj Vysočina na základě usnesení č. 1640/27/2014/RK Rady Kraje Vysočina ze dne 16. 9. 2014 realizoval veřejnou zakázku pod názvem Odborný zpracovatel optimalizace dopravní obslužnosti, jednotného tarifu a technické části zadávací dokumentace pro uzavření smlouvy o veřejných službách v přepravě cestujících .
Předmětem díla jsou specifikované činnosti, které má zpracovatel v jednotlivých částech vyhotovit a zabezpečit. V části A - Optimalizace dopravní obslužnosti Kraje Vysočina drážní a veřejnou linkovou dopravou jsou dle harmonogramu postupně zpracovatelem předkládány jednotlivé části předmětu zakázky. Dne 14. 7. 2017 byly ze strany zpracovatele předány části A3, A4 a A5, které jsou uvedeny v materiálech RK-24-2016-36, př. 1 - 20. Jedná se o A3 Zpracování sítě páteřních linek drážní a veřejné linkové dopravy a vypracování rámcových jízdních řádů , A4 Zpracování sítě ostatních linek a vypracování rámcových jízdních řádů a A5 Vypracování standardů dopravní obslužnosti .
Materiály byly předloženy k projednání v Dopravní komisi Rady Kraje Vysočina, která doporučila jejich schválení.
Jednotlivé návrhy jízdních řádů jsou zpracovány ve třech variantách.
Varianta minimální (pouze bílé spoje)
• Výchozí stav financí = krajská objednávka + objednávky obcí
• Aktuální rozsah veřejné dopravy je natolik nízký, že jej ani vnitřní optimalizací (malá vozidla, efektivní oběhy) nelze výrazně zatraktivnit
• Zlepšení pouze dílčí čí lokálně omezená, výsledná nabídka ani přibližně netvoří ucelenou síť (ani páteřní linky nemohou být navrženy v pravidelném a alespoň přijatelném intervalu, nelze rozmělňovat špičky )
• Rozsah zlepšení nevyváží problémy vyplývající ze změny linkového vedení a časových poloh spojení
• Minimální naděje na úspěšné projednání
• Variantu nedoporučujeme sledovat

Varianta maximální (realizovány všechny navržené spoje)
• Do návrhů doplněny spoje s potenciálem vyvolání růstu poptávky
• Dopolední a večerní spoje (více spojení z odpoledních směn)
• Víkendové spoje na větším počtu linek (popř. ve větším rozsahu)
• Prodloužení přepravní špičky na vybraných linkách
• Další zkrácení špičkových intervalů na linkách s vysokým přepravním potenciálem
• Financování této varianty je asi o 100 mil. Kč/rok náročnější
• Variantu lze označit za dlouhodobý cíl (v závislosti na růstu poptávky)

Varianta střední (realizovány bílé i žluté spoje)
• Varianta vytvořena s cílem nalézt kompromis mezi atraktivní nabídkou spojů a finanční náročností systému
• Doplněné spoje byly částečně redukovány
• Snaha o co nejmenší snížení konkurenceschopnosti ve srovnání s maximální variantou (minimalizace poklesu celkových tržeb)
• Přednostně redukovány nákladově nejvýznamnější položky (zejména fixní)
• Snaha v rámci možností zachovat navýšení rozsahu dopravy
• Limitem pro redukce vůči variantě maximální udržení základní sítě přípojů alespoň pro většinu cestujících
• Nárůst nákladů asi o 50 mil. Kč/rok
• Varianta doporučená k dalšímu rozpracování
Návrh řešení Odbor dopravy a silničního hospodářství navrhuje Radě Kraje Vysočina schválit:
část A3 Zpracování sítě páteřních linek drážní a veřejné linkové dopravy a vypracování rámcových jízdních řádů , A4 Zpracování sítě ostatních linek a vypracování rámcových jízdních řádů a A5 Vypracování standardů dopravní obslužnosti dle materiálů
RK-24-2016-36, př. 1 - 20 a k dalšímu projednání sledovat variantu střední.
StanoviskaDopravní komise Rady Kraje Vysočina usnesením č. 020/05/2016/DK ze dne 23. 6. 2016 doporučuje radě kraje schválit střední variantu jako minimální k dalšímu projednávání.
Návrh usneseníRada kraje
schvaluje
část A3 Zpracování sítě páteřních linek drážní a veřejné linkové dopravy a vypracování rámcových jízdních řádů , A4 Zpracování sítě ostatních linek a vypracování rámcových jízdních řádů a A5 Vypracování standardů dopravní obslužnosti dle materiálu
RK-24-2016-36, př. 1, RK-24-2016-36, př. 2, RK-24-2016-36, př. 3, RK-24-2016-36, př. 4, RK-24-2016-36, př. 5, RK-24-2016-36, př. 6, RK-24-2016-36, př. 7, RK-24-2016-36, př. 8, RK-24-2016-36, př. 9, RK-24-2016-36, př. 10, RK-24-2016-36, př. 11, RK-24-2016-36, př. 12, RK-24-2016-36, př. 13, RK-24-2016-36, př. 14, RK-24-2016-36, př. 15, RK-24-2016-36, př. 16, RK-24-2016-36, př. 17, RK-24-2016-36, př. 18, RK-24-2016-36, př. 19,
RK-24-2016-36, př. 20;
ukládá
odboru dopravy a silničního hospodářství k dalšímu projednání sledovat střední variantu předložených jízdních řádů.
Odpovědnost ODSH
Termín 31. 12. 2016
zpět
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 57, 587 33  Jihlava © 2004 webmaster@kr-vysocina.cz