RK-24-2016-36.doc RK-24-2016-36pr01.doc RK-24-2016-36pr02.doc RK-24-2016-36pr03.doc RK-24-2016-36pr04.doc RK-24-2016-36pr05.doc RK-24-2016-36pr06.doc RK-24-2016-36pr07.doc RK-24-2016-36pr08.doc RK-24-2016-36pr09.doc RK-24-2016-36pr10.doc RK-24-2016-36pr11.doc RK-24-2016-36pr12.doc RK-24-2016-36pr13.doc RK-24-2016-36pr14.doc RK-24-2016-36pr15.doc RK-24-2016-36pr16.doc RK-24-2016-36pr17.doc RK-24-2016-36pr18.doc RK-24-2016-36pr19.doc RK-24-2016-36pr20.doc RK-24-2016-36pr21.doc | |
Číslo materiálu | 36 |
Číslo jednací | RK-24-2016-36 |
Název | Veřejná doprava Vysočiny |
Zpracoval | P. Bartoš |
Předkládá | H. Strnadová |
Počet příloh | |
Popis problému | Kraj Vysočina na základě usnesení č. 1640/27/2014/RK Rady Kraje Vysočina ze dne 16. 9. 2014 realizoval veřejnou zakázku pod názvem Odborný zpracovatel optimalizace dopravní obslužnosti, jednotného tarifu a technické části zadávací dokumentace pro uzavření smlouvy o veřejných službách v přepravě cestujících . Předmětem díla jsou specifikované činnosti, které má zpracovatel v jednotlivých částech vyhotovit a zabezpečit. V části A - Optimalizace dopravní obslužnosti Kraje Vysočina drážní a veřejnou linkovou dopravou jsou dle harmonogramu postupně zpracovatelem předkládány jednotlivé části předmětu zakázky. Dne 14. 7. 2017 byly ze strany zpracovatele předány části A3, A4 a A5, které jsou uvedeny v materiálech RK-24-2016-36, př. 1 - 20. Jedná se o A3 Zpracování sítě páteřních linek drážní a veřejné linkové dopravy a vypracování rámcových jízdních řádů , A4 Zpracování sítě ostatních linek a vypracování rámcových jízdních řádů a A5 Vypracování standardů dopravní obslužnosti . Materiály byly předloženy k projednání v Dopravní komisi Rady Kraje Vysočina, která doporučila jejich schválení. Jednotlivé návrhy jízdních řádů jsou zpracovány ve třech variantách. Varianta minimální (pouze bílé spoje) • Výchozí stav financí = krajská objednávka + objednávky obcí • Aktuální rozsah veřejné dopravy je natolik nízký, že jej ani vnitřní optimalizací (malá vozidla, efektivní oběhy) nelze výrazně zatraktivnit • Zlepšení pouze dílčí čí lokálně omezená, výsledná nabídka ani přibližně netvoří ucelenou síť (ani páteřní linky nemohou být navrženy v pravidelném a alespoň přijatelném intervalu, nelze rozmělňovat špičky ) • Rozsah zlepšení nevyváží problémy vyplývající ze změny linkového vedení a časových poloh spojení • Minimální naděje na úspěšné projednání • Variantu nedoporučujeme sledovat Varianta maximální (realizovány všechny navržené spoje) • Do návrhů doplněny spoje s potenciálem vyvolání růstu poptávky • Dopolední a večerní spoje (více spojení z odpoledních směn) • Víkendové spoje na větším počtu linek (popř. ve větším rozsahu) • Prodloužení přepravní špičky na vybraných linkách • Další zkrácení špičkových intervalů na linkách s vysokým přepravním potenciálem • Financování této varianty je asi o 100 mil. Kč/rok náročnější • Variantu lze označit za dlouhodobý cíl (v závislosti na růstu poptávky) Varianta střední (realizovány bílé i žluté spoje) • Varianta vytvořena s cílem nalézt kompromis mezi atraktivní nabídkou spojů a finanční náročností systému • Doplněné spoje byly částečně redukovány • Snaha o co nejmenší snížení konkurenceschopnosti ve srovnání s maximální variantou (minimalizace poklesu celkových tržeb) • Přednostně redukovány nákladově nejvýznamnější položky (zejména fixní) • Snaha v rámci možností zachovat navýšení rozsahu dopravy • Limitem pro redukce vůči variantě maximální udržení základní sítě přípojů alespoň pro většinu cestujících • Nárůst nákladů asi o 50 mil. Kč/rok • Varianta doporučená k dalšímu rozpracování |
Návrh řešení | Odbor dopravy a silničního hospodářství navrhuje Radě Kraje Vysočina schválit: část A3 Zpracování sítě páteřních linek drážní a veřejné linkové dopravy a vypracování rámcových jízdních řádů , A4 Zpracování sítě ostatních linek a vypracování rámcových jízdních řádů a A5 Vypracování standardů dopravní obslužnosti dle materiálů RK-24-2016-36, př. 1 - 20 a k dalšímu projednání sledovat variantu střední. |
Stanoviska | Dopravní komise Rady Kraje Vysočina usnesením č. 020/05/2016/DK ze dne 23. 6. 2016 doporučuje radě kraje schválit střední variantu jako minimální k dalšímu projednávání. |
Návrh usnesení | Rada kraje schvaluje část A3 Zpracování sítě páteřních linek drážní a veřejné linkové dopravy a vypracování rámcových jízdních řádů , A4 Zpracování sítě ostatních linek a vypracování rámcových jízdních řádů a A5 Vypracování standardů dopravní obslužnosti dle materiálu RK-24-2016-36, př. 1, RK-24-2016-36, př. 2, RK-24-2016-36, př. 3, RK-24-2016-36, př. 4, RK-24-2016-36, př. 5, RK-24-2016-36, př. 6, RK-24-2016-36, př. 7, RK-24-2016-36, př. 8, RK-24-2016-36, př. 9, RK-24-2016-36, př. 10, RK-24-2016-36, př. 11, RK-24-2016-36, př. 12, RK-24-2016-36, př. 13, RK-24-2016-36, př. 14, RK-24-2016-36, př. 15, RK-24-2016-36, př. 16, RK-24-2016-36, př. 17, RK-24-2016-36, př. 18, RK-24-2016-36, př. 19, RK-24-2016-36, př. 20; ukládá odboru dopravy a silničního hospodářství k dalšímu projednání sledovat střední variantu předložených jízdních řádů. |
Odpovědnost | ODSH |
Termín | 31. 12. 2016 |