RK-19-2016-63.doc RK-19-2016-63pr01.pdf RK-19-2016-63pr02.pdf RK-19-2016-63pr03.pdf RK-19-2016-63pr04.pdf RK-19-2016-63pr05.pdf RK-19-2016-63pr06.pdf RK-19-2016-63pr07.pdf RK-19-2016-63pr08.pdf RK-19-2016-63pr09.pdf RK-19-2016-63pr10.pdf | |
Číslo materiálu | 63 |
Číslo jednací | RK-19-2016-63 |
Název | Průběžné provozní monitorovací zprávy v rámci projektů Operačního programu Životní prostředí |
Zpracoval | I. Vlčková, J. Joneš |
Předkládá | E. Horná |
Počet příloh | |
Popis problému | Předkládáme Radě Kraje průběžné provozní monitorovací zprávy dle čl. 4, odst. (2), písm d) Směrnice o projektovém řízení Krajského úřadu Kraje Vysočina (č.29/12) k projektům Operačního programu Životní prostředí (dále též jen OPŽP). Po ukončení realizace projektu zůstávají projekty i nadále předmětem monitorování, zda u nich nedochází ke změnám, jež by byly v rozporu s podmínkami poskytnutí dotace uvedenými v rozhodnutí o podpoře nebo povinnostmi příjemce podpory uvedenými ve Smlouvě o poskytnutí podpory ze SFŽP ČR. K tomuto monitorování slouží průběžné provozní monitorovací zprávy o stavu projektu, které jsou podávány 1x ročně vždy za období předcházejícího roku. První zprávu podává příjemce za rok následující po roku, v němž došlo k ukončení realizace projektu. K vyplnění monitorovací zprávy je příjemce vyzván zasláním elektronické zprávy v IS BENE-FILL a na vyplnění je určena lhůta 3 měsíců. Doba, po kterou je projekt monitorován, se může u projektů z různých prioritních os lišit a je dána obdobím, po které musí realizovaný projekt plnit účel poskytnutí podpory. Odbor životního prostředí a zemědělství pro potřeby průběžných provozních monitorovacích zpráv (a obecně pro zajištění udržitelnosti projektů) musí v terénu navštěvovat dokončené akce podpořené z OPŽP, dále musí sledovat, zda nedochází ke změnám (pokud ke změnám dochází, tak odbor zpracovává změnové listy), navrhovat opatření k nápravě případných nežádoucích změn. Ke změnám dochází v revitalizovaných parcích poměrně často jak vlivem vnějších příčin (úhyny smrků vlivem škůdců např. kůrovce, vývraty a zlomy stromů vlivem nárazových větrů, sněhu a námrazy apod.), tak vlivem investičních či transformačních záměrů kraje, se kterými v době přípravy a realizace projektu nebylo počítáno. V loňském roce například mimořádné sucho způsobilo úhyn některých nově vysázených dřevin, které bylo nutné znovu dosázet, v několika případech též za pomoci kraje (viz též materiál RK-35-2015-83). Během této činnosti spolupracuje odbor životního prostředí a zemědělství s příspěvkovými organizacemi kraje či dalšími odbory krajského úřadu. Výše popisované změny v projektech či opatření k zajištění udržitelnosti se musí uvádět v průběžných provozních monitorovacích zprávách. |
Návrh řešení | Z výše uvedených důvodů odbor životního prostředí a zemědělství vyplnil (a vygeneroval do formátu PDF) v prostředí informačního systému (IS) BENE-FILL průběžné provozní monitorovací zprávy pro následující akce (číslo v seznamu akcí odpovídá číslu přílohy tohoto materiálu) 1. Dětský domov Budkov - revitalizace parku 2. Domov důchodců Proseč - Obořiště- revitalizace parku 3. Ústav sociální péče Těchobuz - revitalizace parku 4. Ústav sociální péče Křižanov - revitalizace parku 5. Domov důchodců - Mitrov - revitalizace parku 6. Dětský domov Nová Ves u Chotěboře - revitalizace parku 7. Nemocnice Havlíčkův Brod - revitalizace parku 8. Trvalá ochrana obojživelníků na komunikaci II/351 9. Implementace soustavy Natura 2000 v kraji Vysočina - lesy a rybníky 10. Implementace soustavy Natura 2000 v kraji Vysočina - základní ochrana Odbor životního prostředí a zemědělství navrhuje Radě Kraje schválit průběžné provozní monitorovací zprávy projektů Operačního programu Životní prostředí dle příloh 1 až 10 materiálu RK-19-2016-63 a prohlásit skutečnosti v nich uvedené. OŽPZ poté tyto zprávy odešle Státnímu fondu životního prostředí ČR. |
Stanoviska | Členové grémia ředitele berou závěrečné monitorovací zprávy na vědomí. Ekonomický odbor nemá připomínky k návrhu usnesení. Odbor zdravotnictví nemá k předkládanému materiálu připomínky. Odbor školství souhlasí s návrhem usnesení. Odbor majetkový nemá připomínek k předkládanému materiálu a návrhu usnesení. Odbor sociálních věcí bere na vědomí průběžné monitorovací zprávy týkající se organizací sociálních služeb a nemá žádné připomínky. |
Návrh usnesení | Rada kraje schvaluje průběžné provozní monitorovací zprávy dle materiálů RK-19-2016-63, př. 1, RK-19-2016-63, př. 2, RK-19-2016-63, př. 3, RK-19-2016-63, př. 4, RK-19-2016-63, př. 5, RK-19-2016-63, př. 6, RK-19-2016-63, př. 7, RK-19-2016-63, př. 8, RK-19-2016-63, př. 9, RK-19-2016-63, př. 10; prohlašuje skutečnosti v nich uvedené. |
Odpovědnost | OŽPZ |
Termín | 30. 6. 2016 |