RK-14-2005-55.doc RK-14-2005-55pr1.xls | |
Číslo materiálu | 55 |
Číslo jednací | RK-14-2005-55 |
Název | Změna schváleného rozpočtu kraje na rok 2005 - dotace soukromým školám a školským zařízením |
Zpracoval | Z. Pavelcová |
Předkládá | Z. Ludvík |
Počet příloh | |
Popis problému | Krajský úřad dle § 162 odst. 4 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), poskytuje soukromým školám a školským zařízením dotaci v rozsahu a za podmínek stanovených zvláštním právním předpisem a kontroluje její využití. Rozsah a podmínky poskytování této dotace stanoví zákon č. 306/1999 Sb., o poskytování dotací soukromým školám, předškolním a školským zařízením, v platném znění. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR (dále jen MŠMT ČR) poskytuje na zvláštní účet kraje čtvrtletní zálohy na pokrytí těchto dotací. Poskytnutá částka ve výši 31 470 tis. Kč představuje zálohu na pokrytí dotací soukromým školám a školským zařízením na 2. čtvrtletí roku 2005. |
Návrh řešení | Je navrhováno radě kraje k provedení: - schválit zvýšení příjmů a výdajů schváleného rozpočtu kraje o účelovou dotaci MŠMT ČR pro soukromé školy a školská zařízení na II. čtvrtletí roku 2005 ve výši 31 470 tis. Kč - schválit rozpis dotace ve výše uvedeném objemu na soukromé školy a školská zařízení dle přílohy 1 materiálu RK-14-2005-55. |
Stanoviska | Ekonomický odbor nemá k navrhovanému rozpočtovému opatření připomínky. Přijetím účelové dotace z MŠMT pro soukromé školy a školská zařízení na II. čtvrtletí roku 2005 bude zdrojová i výdajová část rozpočtu kraje ve výši 6 874 441 tis. Kč. |
Návrh usnesení | Rada kraje schvaluje * zvýšení příjmové a výdajové části rozpočtu kraje (kapitola Školství) o účelovou dotaci MŠMT ČR pro soukromé školy a školská zařízení na II. čtvrtletí 2005 ve výši 31 470 tis. Kč; * rozpis účelově určené dotace na II. čtvrtletí pro soukromé školy dle přílohy 1 materiálu RK-14-2005-55. |
Odpovědnost | odbor školství, mládeže a sportu, ekonomický odbor |
Termín | duben 2005 |