Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Systém informací samosprávy


Detail materiálu pro radu čj. RK-09-2014-33

RK-09-2014-33.doc
Číslo materiálu33
Číslo jednacíRK-09-2014-33
NázevNávrh na aktualizaci Zásad územního rozvoje Kraje Vysočina
Zpracoval P. Průža, J. Strejček
Předkládá M. Hyský, J. Strejček
Počet příloh
Popis problémuProvozovatel veřejné technické infrastruktury, vedení přenosové soustavy energetické sítě, Čeps, a.s. (dále jen oprávněný investor ) podal dne 27. 1. 2014 návrh na aktualizaci Zásad územního rozvoje Kraje Vysočina spočívající ve změně koridoru pro záměr nadzemní vedení zvn 400kV Mírovka - Kočín , vymezeného v Zásadách územního rozvoje Kraje Vysočina jako územní rezerva, na zastavitelný koridor pro veřejně prospěšnou stavbu.
Návrh řešení Dne 23. 10. 2012 nabyla účinnosti Aktualizace č. 1 Zásad územního rozvoje Kraje Vysočina, kterou byl koridor územní rezervy stavby nadzemního dvojitého vedení 400kV Mírovka - Kočín, pod označením E05a, převeden na zastavitelný koridor pro umístění této veřejně prospěšné stavby. Krajský soud v Brně, na základě návrhu na zrušení opatření obecné povahy č. 1/2012 - Aktualizace č. 1 Zásad územního rozvoje Kraje Vysočina, rozsudkem ze dne 24. 5. 2013, zrušil část Aktualizace č. 1 ZÚR Kraje Vysočina a tím i vymezení koridoru E05a. Koridor se tak pro uvedenou budoucí stavbu zvn 400kV Mírovka - Kočín vrátil do původního vymezení existujícího před Aktualizací č. 1 ZÚR Kraje Vysočina, tj. do územní rezervy v šířce 600 m. Pozn. Rozdíl mezi územní rezervou a zastavitelnou plochou či koridorem spočívá v tom, že pro záměr uvedený jako územní rezerva nelze vydat územní rozhodnutí a stavební povolení.
Proti rozsudku Krajského soudu v Brně byla dne 3. 7. 2013 uplatněna kasační stížnost. Nejvyšší správní soud o kasační stížnosti doposud nerozhodl.
Odbor ÚPSŘ, jako pořizovatel zásad územního rozvoje, předkládá ve smyslu ust. § 42 odst. 6 zákona č. 183/2006 Sb. (stavební zákon) zastupitelstvu kraje návrh oprávněného investora k aktualizaci zásad územního rozvoje z důvodu rozvoje veřejné infrastruktury a doporučuje zastupitelstvu kraje návrhu nevyhovět.
Odbor ÚPSŘ se opírá zejména o tyto důvody:
1) Nebylo rozhodnuto o kasační stížnosti Kraje Vysočina proti rozsudku Krajského soudu v Brně, kterým soud zrušil část Zásad územního rozvoje Kraje Vysočina, týkající se právě výše uvedeného záměru. V případě vyhovění návrhu oprávněného investora a vydání aktualizace ZÚR pro uvedený záměr, by v případě vyhovění kasační stížnosti a opětovnému nabytí účinnosti původní trasy podle vydané Aktualizace č. 1 ZÚR Kraje Vysočina, existovaly vedle sebe dvě opatření obecné povahy řešící týž záměr. Proto odbor ÚPSŘ nedoporučuje vyhovět návrhu oprávněného investora. Tento názor byl konzultován s ministerstvem pro místní rozvoj a takto doporučen.
2) Ve smyslu stavebního zákona je odbor ÚPSŘ povinen do 4 let od nabytí účinnosti aktualizace ZÚR předložit zastupitelstvu kraje zprávu o uplatňování ZÚR za minulé období, tj. do září 2016. Vzhledem k tomu, že zpráva má předepsán stavebním zákonem režim zpracování a projednání zahájí odbor práce na zprávě již v polovině roku 2015. Je tedy reálné, že by došlo k souběhu pořizování aktualizace pro oprávněného investora a projednávání zprávy o uplatňování předchozí Aktualizace č. 1. Z hlediska obsahu potřebných dokumentací i z hlediska souběhu pořizování zásad územního rozvoje by byl tento postup protismyslný. V případě nevyhovění návrhu oprávněného investora na mimořádnou aktualizaci zásad územního rozvoje bude požadovaný záměr projednáván v řádné, celkové aktualizaci ZÚR.
StanoviskaStanoviska nebyla vyžádána.
Návrh usneseníRada kraje
doporučuje
zastupitelstvu kraje rozhodnout nevyhovět návrhu oprávněného investora, provozovatele veřejné technické infrastruktury, ČEPS a.s. na aktualizaci zásad územního rozvoje.
Odpovědnost OÚPSŘ
Termín 1. 4. 2014
zpět
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 57, 587 33  Jihlava © 2004 webmaster@kr-vysocina.cz