RK-02-2014-14.doc RK-02-2014-14pr01.doc RK-02-2014-14pr02.doc RK-02-2014-14pr03.doc RK-02-2014-14pr04.doc | |
Číslo materiálu | 14 |
Číslo jednací | RK-02-2014-14 |
Název | Smlouvy o společném postupu zadavatelů při centralizovaném zadávání a schválení odůvodnění veřejných zakázek na výběr dodavatele elektrické energie a zemního plynu v roce 2015 |
Zpracoval | V. Kotrbová, M. Hadrava |
Předkládá | D. Buřičová |
Počet příloh | |
Popis problému | Jedná se o rozhodnutí o uzavření smluv o společném postupu zadavatelů na veřejné zakázky na výběr dodavatele elektrické energie a zemního plynu v roce 2015 a o schválení odůvodnění veřejných zakázek na výběr dodavatele elektrické energie a zemního plynu v roce 2015. Vzhledem k tomu, že obě veřejné zakázky jsou předpokládanou hodnotou významnými veřejnými zakázkami (veřejné zakázky s předpokládanou hodnotou nad 50 mil. Kč), je dle § 156 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen zákon ), nutné, aby bylo odůvodnění účelnosti těchto veřejných zakázek schváleno zastupitelstvem kraje. Lhůta pro podání nabídek u významných veřejných zakázek činí minimálně 78 dnů. S ohledem na tuto skutečnost je Zastupitelstvu Kraje Vysočina předkládáno ke schválení odůvodnění účelnosti veřejných zakázek v časovém předstihu tak, aby bylo možno veřejné zakázky vyhlásit okamžitě poté, co bude zpracován předmět veřejných zakázek, který vzejde z výsledků sběru skutečných údajů o odběru elektrické energie a plynu v roce 2013. Odůvodnění účelnosti bylo zpracováno na základě údajů z roku 2012, nicméně nepředpokládá se, že by se údaje v něm uvedené měly významně lišit. Předpoklad předložení zadávacích podmínek obou veřejných zakázek Radě Kraje Vysočina ke schválení je v březnu roku 2014. Vzhledem k tomu, že Kraj Vysočina vystupuje při výběru dodavatele elektrické energie a plynu jako centrální zadavatel, je nezbytné uzavřít smlouvy o společném postupu zadavatelů na dodávky energií na rok 2015 pro Kraj Vysočina a jím zřízené příspěvkové organizace, jejichž předmětem je úprava vzájemných práv a povinností centrálního zadavatele (kraje) a pověřujících zadavatelů (zřizované příspěvkové organizace) k třetím osobám a k sobě navzájem. |
Návrh řešení | Odbor analýz a podpory řízení Krajského úřadu Kraje Vysočina navrhuje Radě Kraje Vysočina: - rozhodnout uzavřít smlouvy dle materiálu RK-02-2014-14, př. 3 a RK-02-2014-14, př. 4; - doporučit zastupitelstvu kraje schválit odůvodnění Veřejné zakázky o sdružených službách dodávky elektrické energie pro Kraj Vysočina v roce 2015 dle materiálu RK-02-2014-14, př. 1 a odůvodnění Veřejné zakázky o sdružených službách dodávky zemního plynu pro Kraj Vysočina v roce 2015 dle materiálu RK-39-2014-14, př. 2. Rada kraje rozhoduje podle § 59 odst. 3 zákona č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů, v ostatních záležitostech patřících do samostatné působnosti kraje, pokud nejsou vyhrazeny zastupitelstvu nebo pokud si je zastupitelstvo nevyhradilo. Zastupitelstvo kraje dle § 156 odst. 3 zákona schvaluje odůvodnění účelnosti významné veřejné zakázky. |
Stanoviska | Stanoviska nebyla vyžádána. |
Návrh usnesení | Rada kraje rozhoduje uzavřít smlouvy dle materiálů RK-02-2014-14, př. 3 a RK-02-2014-14, př. 4; doporučuje zastupitelstvu kraje schválit: * odůvodnění Veřejné zakázky o sdružených službách dodávky elektrické energie pro Kraj Vysočina v roce 2015 dle materiálu RK-02-2014-14, př. 1; * odůvodnění Veřejné zakázky o sdružených službách dodávky zemního plynu pro Kraj Vysočina v roce 2015 dle materiálu RK-02-2014-14, př. 2. |
Odpovědnost | OAPŘ |
Termín | 30. 4. 2014 |